• Firran

Bf September 2014

Kul!

Varför tror du att det är en pojke? :))

Smulan1974 skrev 2014-03-04 09:06:36 följande:
    Hej !!

Har BF 15/9. 

Väntar mitt första barn. Misstänker att det är en pojke. UL den 30/4 och hoppas då på svar. 

• Firran

Hur mår ni ? :)

Jag har inga symtom alls längre... Kanske det som kallas spökveckor ;)

Iaf skönt att illamåendet försvunnit helt... Ska man väl inte klaga på ... 2 veckor tidigare än sist :) längtar till rul nu !!!

• Firran

Jag har inte känt av illamåendet på 1,5 vecka så ingen va gladare än jag ! Meeeen har spytt två mornar nu igen !!:((

Sitter och kollar på vagnar

Någon här som har en 2,5 åring och får syskon ?

Svårt tycker jag

Hr fått ögonen för Phil Teds navigator

Nån som har erfarenhet av de vagnarna ? Verkar ju väldigt smidiga !!!

• Firran

Jag har hela tiden sagt att jag ska köpa en babyjogger city mini gt double.. För har du singel nu och den är verkligen kanon.. Men gillar ju inte tanken att vända bebis framåt när den växt ur liggdelen. :(

Vet inte hur jag ska göra!!

Mammatillw skrev 2014-03-12 19:19:52 följande:
    Vi kommer ha en 3åring och jag sitter i samma funderingar.. Sonen åker fortfarande mycket vagn, till och från dagis samt om vi traskar runt på köpcentrum.. Jag har kollat på samma vagn spm dig men har ingen erfarenhet av den tyvärr.. Jag tror hellre på att man kan köpa en begagnad syskonvagn än att stå utan när det väl är dags?

• Firran

Har också bytt mycket

Haft abc design cobra, babytravel amsterdam, brio go, Bee, och nu babyjogger city mini gt..

Vända barnet eller inte gör alla som de vill.. Jag tror absolut inte det är "skadligt " för ett barn som gillar att sitta framåt..oavsett ålder..

Älskar smidiga vagnar..

• Firran

Okej.. Ja det där kan man diskutera i all evighet :)

Min dotter va absolut inte för liten vid 15 mån för att åka framåt..

Svårt det där med vagn..

En djungel :)

Nån som vill bjuda på en magbild?? :)

Jag kände en tydlig puff idag!!! :)

UnhandyPillow skrev 2014-03-15 20:49:09 följande:
    Nej! Absolut inte skadligt! Det sa jag aldrig! Men "oavsett ålder" håller jag nog inte med om då en 5-6 månaders inte kan berätta om han eller hon får för mycket intryck. Då blir det bara tomt stirrande för dem. Men visar de att de vill titta framåt tex kikar mycket runt kanten på vagnen så vill de ju se mer. Men all forskning säger ju att ju längre man har dem mot sig ju bättre. Mellanbarnet är bara 15 månader så hon är/kommer vara för liten för att sitta framåt. Samtidigt kommer hon vilja vändas tidigare än lillasyskonet så därför vill vi ha vändbara och seperata sitsar. Något som även är positivt är att de då automatiskt har lite "vägg" mellan sig vilket jag av erfarenhet vet är guld värt.

• Firran
    Mammatillw skrev 2014-03-17 18:46:48 följande:
    Försökte ladda upp en i morse via mobilen, gick inte:p men nu är v. 13 här och jag har fått en tydlig bebisbula.. + att jag ligger i världens förkylning:( usch:/ har någon av er tagit strepsils som gravid? Jag tog en ikväll, läste sen att man ska kolla med läkare först:s
    Åh jobbigt med förkylning ... Strepsils , det är såna där typ haldtabletter va ?

Tror det är såna jag har sugit på .. Stora gula hårda ... Men inte haft en tanke att man inte ska kunna ta dom ? Kan ju inte vara nån fara !!

Jag känner tydliga små puffar nu !!<3

Går in i vecka 17 imorn .....

Nej det är synd att det inte går från mobilen !!:( jag skickar bildern från telefon till mailen så spar jag de i ipaden och laddar upp de från den ...

Här är min senaste bild :)
  • Firran

Tack! :)

Blir förvirrad för ser inte ens bilden från telefonen :(

Familjeliv borde ju fixa en app till Android tycker jag!!

Finns ju till iPhone!

Nej jag tror inte det är nån fara faktiskt!!

Magen känns liten haha men den va liten länge med dottern också.. Sen så small det till haha..

Ja det känns inte lika overkligt när man börjar känna :))

Vart bor ni?

Jag bor i Västmanland :)

Mammatillw skrev 2014-03-18 06:10:13 följande:
    precis! Hmm, nej på Fass står det att det inte är testat och att man ska råd fråga läkare;s men vad kan hända liksom? :p åh, vilken fin mage! :) det är så roligt när man ser och känner.. Man får ju en helt annan känsla av graviditeten :)

• Firran

Åh va kul!!

Vilken vecka är du i? Är det ett tidigare eller är det rul?

Med mig är det iaf bra :) förutom att illamåendet kommit tillbaka haha.. Men spyr bara en gång direkt på morgonen iaf.. Men tycker ju det borde ge sig helt snart...

Men annars är det bra :)

Längtar tills sista när vi ska på rul!!

misi skrev 2014-03-18 07:51:19 följande:
    Imorgon ska jag äntligen på ultraljudet! Längtar som en galning. Magen har växt med så allt känns så spännande! Sex veckor till flytt med :). Hur är det med alla?? :)

• Firran

Okej.. Ah jag kommer inte ihåg när alla har bf :) va spännande!!

Jag är vecka 17 nu och med dottern försvann illamåendet helt runt den här tiden...

Har varit väldigt orkeslös och trött men har slarvat med järnet och hade ju dåligt järnvärde vecka 12.. Så försöker vara mer nogrann med det nu...

Jag kommer göra rul vecka 17+3 tror jag det blir.. Längtar!!

misi skrev 2014-03-18 09:28:58 följande:
    Jag är ju i vecka 19 (18+1) så föder i augusti men är med här ändå, kan ju gå över tiden. Så nu ska vi kolla kön och så allt ser bra ut :)

Mitt illamående gick över helt v 15, nu mår jag jättebra! :)

Svar på tråden Bf September 2014