• Firran

Bf September 2014

Va skönt!

Jag går också på havandeskapspenning 1 juli,och har semester två veckor innan :) om jag inte blir sjukskriven.. Vart sjukskriven från vecka 27 sist

Nu har jag bara jobbat 75% så värre att bli sjukskriven nu..

Med mig är det bra.. Blir dock illamående ibland fortfarande vilket jag är vääääldigt less på.. Spydde två ggr igår..

Vi har rul den 31 och längtar såå :)

Går in i vecka 18 idag

.

Mammatillw skrev 2014-03-23 08:20:28 följande:
    Hur är det med er? Besök hos bm på onsdag för att lyssna på lilla hjärtat samt boka tid för rul:) Hade tidigare bestämt mig för att jobba så länge jag orkar men ändrat mig nu. Ska söka grav.penning från 1 juli:) ska bli så skönt att få vara hemma sista tiden :) samt att jag ska gå ner i tid från nu:)

• Firran

Ja hon fyller två nu i Maj :) Okej vi måste nog ta ut del semester, får nog inte spara allt Den här sommaren plus få nya dagar nästa år.. För egentligen ska vi ta 20 dagar under året..

Mammatillw skrev 2014-03-24 07:38:37 följande:
    Okej.. Men du har också en mindre att ta hand om hemma? Jag tänkte också ta semester innan, men tror jag sparar den till nästa sommar:)

• Firran

Mysigt!! Vilken Vecka är du i nu? Jag känner också lite ibland nu :) men när jag känner nu så Känns det säkert att det är bebis iaf och inte luft hehe.. Men tar ju ett tag innan de känns starkare :)

mrs08 skrev 2014-03-24 10:18:25 följande:
    Kände något nu i veckan som kan ha varit bebisen. känns lite tidigt men man vet ju aldrig .  Vet ni någon bra affär där de börjat sälja mammaklänningar/kjolar nu?

• Firran

Rul idag och allt såg toppen ut .... Fick datum 5 dagar tidigare så 27 augusti ... En liten lilla syster :)

• Firran
    Mammatillw skrev 2014-04-02 19:10:12 följande:
    Vad roligt! Grattis:) Nu är det bara börja shoppa, det kommer jag göra,, men det är skönt stt veta efter rul:) på fredag är det läkarbesök hos mvc! Foglossning som gör att jag knappt kan gå, och en eventuell sjukskrivning:/
    Tack !:)

Egentligen är det inte mycket jag ska handla har så mycket överflöd av kläder här... Köpt massor till dottern och hon är 22 månader :)

Ett babynest har jag köpt och ska köpa ett ergonomiskt bärsele ... Lite sånt jag tyckt fattas :))
  • Firran
    Eda83 skrev 2014-04-02 19:54:37 följande:

Jag är i v.16+3 och känner bebisen tydligt när den gör volter och rör sig därinne :)
    Men det är oxå mitt 3e barn så man kanske känner allt tydligare då.
    Jag längtar tills min man och våra barn kan känna sparkarna så de kan känna sig lite mer delaktiga.
    Funderar på att köpa ett angel sound så man kan lyssna på barnet.
    Jag har haft tur och inte kräkts en enda gång under hela graviditeten. Mest svällt upp som en ballong istället.

den 22a april har vi tid för RUL. då får man äntligen se vår underbara unge! <3

Mysigt :)

Jag känner inte jätte mycket än , lite pickande ibland... Kände mer med min första tjej ...

Nu låg moderkakan lite bak å lite fram kanske är därför jag känner mindre :)

Går in i vecka 20 imorn :)

Har ett angelsound.. Hört sen vecka 11 :)) super mysigt
  • Firran

Två tre månader typ kanske fyra kommer inte riktigt ihåg.. :).. Men nått sånt :)

misi skrev 2014-04-03 09:19:24 följande:
    Jag känner lite fladder o sparkar ibland. Borde vara barnet.

Jag har köpt på tok för mkt kläder haha. Och allt i 56! Hur länge tror ni bebis.kan ha den storleken?

• Firran

Jag har faktiskt använt vanligt från början.. Hade ett sensitive sköljmedel från start men inte så länge..

Har funkat bra.. Men sen är jag inte emot sköljmedel som vissa är...

längtarmkt skrev 2014-04-04 08:25:40 följande:
    Åh, vad mysigt! Längtar till rul nu! Men men, på tisdag, är ju inte så långt kvar. Ska också köpa ett babynest, eller så önskar vi oss av någon ist. Var o köpte kläder i måndags hos en jättetrevlig tjej, kom hem med jättemkt fint! O könsneutralt, vi tänker inte ta reda på vad det blir. Känns helt fantastiskt att ha fått känna de första sparkarna!!! V 18+3 idag, får se hur det ser ut på tisdag. En fråga, som förstföderska, vad är bra att använda för tvättmedel? Vad ska jag inte använda? Och sköljmedel är helt uteslutet va? Jobbigt om begagnade kläder blir lite "hårda" liksom...

• Firran

Ja precis.. Tror tillåmed det finns nått som heter sensitive.. :)

längtarmkt skrev 2014-04-04 12:07:24 följande:
    [quote=72927413][quote-nick]Firran skrev 2014-04-04 09:24:07 följande:[/quote-nick]Jag har faktiskt använt vanligt från början.. Hade ett sensitive sköljmedel från start men inte så länge.. Har funkat bra.. Men sen är jag inte emot sköljmedel som vissa är... Ok, tack för svar. Alltså parfymfritt tvättmedel då eller?

• Firran

Är det någon mer som inte känner sig gravid?

Vilken märklig känsla tycker jag..

Känner bebis ibland men inte mycket...

Hade halva moderkakan bak och halva fram så det kanske spelar in?

Kände mer med dottern den här tiden...

Känner mig verkligen inte gravid alls..

Men man ska väl inte klaga för de flesta "symtom" är ju inte jätte positiva...

Svar på tråden Bf September 2014