-
Japp och barnen finns även de med.Anonym (rent mjöl) skrev 2014-01-30 09:22:02 följande:Men va fan! Är man med om man vittnat??? Jag har vittnat i en vårdnadstvist. Nu är jag med i ett register och ser ut som en fd brottsling??? -
Anonym (Straffad) skrev 2014-01-30 09:09:03 följande:1. Det tror jag de flesta i Sverige tycker. Man har INTE avtjänat sitt straff om man endast får 2-3 år för våldtäkt på barn, oavsett vad rikets lag anser. Då skall man lida resten av livet, precis som offret. Likaså så har man inte sonat sitt brott om man släpps ut efter 7 år (2/3 av 10) om man mördat något.
2. Detta är givetvis inte bra, men förhoppningsvis kommer dessa detaljer rättas till när siten kommer upp igen, och då i skarpversion och inte bara beta version som den var tidigare.Du avgör alltså vilket brott som ska ge vilket straff?
Pöbelmentalitet kallas det du pratar om och anledningen till varför vi har ett rättssystem torde vara rätt uppenbar.
Ju fler människor som du, desto mer kommer kriminaliteten öka och vittnesmål och anmälningar sjunka därför att även de hängs ut.
Vem är du att avgöra vem som lider, hur mycket den lider och hur mycket detta lidande ska motsvara i annat lidande?
Du är "modig" du som kräver att andra ska stå för det de gjort samtidigt som du är anonym....
OBSERVERA att jag inte på något sätt ifrågasätter din rätt att vara anonym, jag bara konstaterar att du begär av andra sånt som du själv inte klarar av att leva upp till...
-
Jag påminner dig om vad du skrivit:Anonym (Straffad) skrev 2014-01-30 10:01:57 följande:1. Nej det har jag aldrig sagt.
2. Pöbelmentalitet är något annat, det är när man tar lagen i egna händer och hämnas, något jag aldrig förespråkat. Läs om, läs rätt.
3. Så det är mitt fel att kriminaliteten ökar bara för att jag anser att straffen är för låga i Sverige, intressant teori du har där.
4. Jag är jag, jag har aldrig sagt att jag skall avgöra dessa saker, vet inte var du fått det ifrån. Men att 3 år för barnvåldtäkt inte motsvarar lidandet för barnet är knappast något att orda om.
5. Förstår inte vad du menar här, men förutsätter att du minar mina inlägg här. Mod har inget att göra med vilket användarid jag använder på ett internetforum. Mitt vanliga id speglar heller inte mitt riktiga namn, personnr eller huruvida jag är modig eller inte. Mina riktiga brott som jag är straffad för står jag, det hade framgått om du läst mina tidigare inlägg.Anonym (Straffad) skrev 2014-01-30 09:09:03 följande:1. Det tror jag de flesta i Sverige tycker. Man har INTE avtjänat sitt straff om man endast får 2-3 år för våldtäkt på barn, oavsett vad rikets lag anser. Då skall man lida resten av livet, precis som offret. Likaså så har man inte sonat sitt brott om man släpps ut efter 7 år (2/3 av 10) om man mördat något.
2. Detta är givetvis inte bra, men förhoppningsvis kommer dessa detaljer rättas till när siten kommer upp igen, och då i skarpversion och inte bara beta version som den var tidigare.1. Jo, det är innebörden av det du säger även om du hukar under uttryck som "de flesta tycker".
Du avgr hur mycket ett brottsoffer lider och att rättsväsendets dom inte motsvarar detta lidande samt att förövaren ska få "lida resten av livet"
2. Pöbelmentalitet innebär att man tar sig rätten att själv avgöra straff och offrets eventuella lidande och förkasta det rättssystem som finns. Det system du har godkänt via röstsedeln. Det handlar således inte enbart om agerande utan mentalitet handlar om tankebanor.
3. Jag har öht inte nämnt dig i sammanhanget. Jag berättar om konsekvenserna av det du förespråkar. Men visst, vill du ta på dig skulden och inser hur fel det är så varsågod. Jag kommer inte hindra dig.
4. åter igen tar du dig rätten att avgöra någon annans lidande. Observera att detta sker helt ohört. Med andra ord baseras det på föreställningar snarare än faktiska förhållanden. Det är exakt sånt vi inte kan ha i domstolarna utan alla förtjänar en rättvis prövning oavsett om det handlar om en rattfylla eller våldtäkt. Fr vad är nästa steg i så fall om vi ska rättsväsendet ska vara känslobaserat? Att fattiga blir extra hårt dömda för stöld?
5. Håll isär begreppen IRL-identitet har inget med nätidentiteten att göra!
Att anonymt sitta och kräva att andra ska stå för det de gör samtidigt som man inte ens vågar avslöja sin nätidentitet är höjden av dubbelmoral.
6. Det är irrelevant i sammanhanget om du har begått ett brott.
7. Det största felet jag gjort är att anse att människor ska kunna tänka längre än näsan räcker. Spottar man ur sig floskler så ska man också kunna argumentera fr det eller erkänna att det inte var så bra tänkt. -
Rätt adress betyder att Lexbase måste koppla ihop sitt register med folkbokföringsregistret och de lär de inte få tillstånd till. Det brukar vara ett litet helvete för myndigheter som vill koppla ihop sina register med det. Så vhansen att ett skumt företag ska få göra det lär vara minimal.Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-30 16:41:13 följande:Där håller jag med att vittnen ska skyddas och folk som inte fått en fällande dom inte ska hängas ut. Samt att man ska ha rätt adress på rätt person. -
Äh, nys!ulfsas skrev 2014-01-30 17:11:37 följande:Men då skall man gå till rätt tingsrätt tydligen enl vad någon ovan skrev. Det är ju inte så lätt.
Lexbase gjorde med teknikens hjälp det hela lätt.
Vi kan alla gå och slå upp saker i lexikon men jag Googlar hellre. Datorn är bra och snabb. Har man rent mjöl i påsen så...
Du har enkelt kunnat få ut vilka domar du vill genom mail eller telefon.
Det lexbase gjort är att bygga hysteri på att alla ska misstänka grannen och vänner för fuffens. Det var därfr de hade kartan med alla röda pluppar. "Jag bor bredvid en BROTTSLING".
Har man rent mjöl i påsen behöver man inte skandalsajter som lexbase... -
Hallonröd skrev 2014-01-30 17:41:42 följande:Fy fasen så bra....
www.aftonbladet.se/nyheter/article18268618.abEnligt flasback (och jag litar överlägset mer på de nissarna där än aftonblaskan) är ab som vanligt ute och seglar. Torgny Jönsson (känd som Maffians bankir) har endast lämnat in en polisanmälan för förtal. För att någon ska åtalas krävs det lite" mer tid än några timmar och "lite" mer arbete. Framfrallt är det en åklagare som beslutar om åtal ska ske eller ej.
Torgny Jönsson, 50. Tidigare dömd för ekonomisk brottslighet. Initiativtagare till föreningen Reclaim Justice. Läste juridik i fängelset.
-
De lär ha tjänat en hel del den tid de var uppe. Men med tanke på att de lagt ut minst 1 mille så kanske inte förtjänsten blir så storHallonröd skrev 2014-01-30 17:45:33 följande:
Japp och så tjäna lite pengar på det också....men det kanske inte blir något med det nu då
-
Troligen inte men utgivningsbevisen för bägge bolagen har begärts att återkallas eftersom huvudmannen uppgivit falsk adress och saknar folkbokföring sen i höstas, något man måste ha. Så man vet aldrig.jaghopparhögt skrev 2014-01-30 17:45:31 följande:Nej Bahnhof klippte linan för att de hade för dålig säkerhet och sidan var full med Remote Command Execution.
Anmälningarna mot Lexbase ger inget eftersom de är skyddad av YGL.
Tänker osökt på den gamla reklamen "Vilken god och mustig soppa". -
Precis!jaghopparhögt skrev 2014-01-30 17:57:53 följande:Jag skulle verkligen inte lita på någon som har Torgny Jönsson som ombud.
Det är lite för snabbt också för att åtal ska ha väckts. Jag tror att Torgny snackar skit och media köper det.
AB hugger på allt för att få sälja några klick...
-
Nä, du läste precis som aftonbladet vill att du ska läsa. Ingen skugga faller över dig.Hallonröd skrev 2014-01-30 18:04:08 följande:
Ok...läste lite slarvigt....