• Jullan

Mensvärk efter et

Hej! Jag gjorde et igår och är alltså på RD 2. Både igår kväll och nu på morgonen har jag haft ganska kraftig mensvärk i ca 3 minuter. Därefter har den försvunnit som om inget hänt. Någon mer som varit med om något liknande? Är det normalt? Ska ringa kliniken och fråga men tänkte om det är någon av er andra som har egna erfarenheter. Hoppas på svar!

• Svar på tråden Mensvärk efter et
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-01-31 14:24:04 följande:
    Två gånger som jag plussade hade jag mensvärk (ganska kraftig) som kom o gick. Så jag ser mensvärken som ett gott tecken :) jag ruvar oxå sen i förrgår. Ska vi följas åt? :)

Det låter positivt :) följs gärna åt!
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-01-31 20:48:21 följande:
    Vad har du för symptom? Jag har bara lite molande värk i magen som kommer o går. Känner mig lite frusen oxå, men inget annat särskilt. :)

Molande värk kombinerat med kraftig mensvärk som varar endast i några minuter. Kraftig mensvärk har jag iofs bara känt av vid två tillfällen. Sen så har jag även ömma svullna bröst. Antar dock att alla symptom än så länge beror på alla olika preparat jag stoppat i mig samt pga äggplocket. Eller vad tror du? Har du gjort et eller fet?
  • Jullan
    2barnsmamma8704 skrev 2014-02-01 11:50:05 följande:
    Jag är på ruvardag 9 och har haft mensvärk från och till sen dag 4. Har gjort FET så ingen har vatt och rotat i äggstockarna. Känns som mensen är påväg. Skönt att höra att fler har samma!

Hoppas hoppas för din skull att mensen inte är på väg! Men då borde du ha testdag snart? Jag måste vänta ända till den 18 feb!
  • Jullan
    2barnsmamma8704 skrev 2014-02-01 12:58:48 följande:

Har testdag 10/2. Man blir helt knäpp av denna väntan. vill inte tänka på det men det är ändå det enda man gör. Svårt att koppla bort det! Hur känner du dig?
    Ja helknäpp. Gick och yogade idag för att få något annat att tänka på. Det var skönt! Jag mår bra. Nu har jag bara lte molvärk och svullna bröst men det är som sagt säkert pga lutinus som jag tar. Tänker du vänta till testdagen med att testa?
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-01 16:32:38 följande:

Jag har gjort ET. Känner oxå lite av svullna bröst. Har td 11/2. Håller med om att väntan e jobbig. Jag får en konstig tryckkänsla i magen då och då oxå, sen har jag ganska mycket flytningar, men det kan bero på crinone gelén.
    Vad konstigt att testdagarna är så olika beroende på var man går. Du ligger väl bara en dag före mig men har testdag 7 dagar före. Det måste ju betyda att jag egentligen kan tjuvtesta tidigare Tungan ute
  • Jullan
    2barnsmamma8704 skrev 2014-02-02 01:58:09 följande:
    Ja skönt att ha annat att tänka på!

Jag tar också lutinus, kanske den som ger en mensvärk.

Testa på rvd 7 men det va suuper minus.

Så nu får jag väl hålla ut till TD.

Du då?

Jag tänker definitivt testa tidigare men har inte bestämt vilken dag än. Enligt listan som Jenkis la upp skulle jag kanske våga mig på att testa på dag 11, alltså RD 9 som är på fredag. Från början hade jag nog tänkt vänta till nästa söndag, RD 11. Jag får se :)

Jag tror att det i första hand är Lutinus som ger mensvärk. Det står iaf på bipacksedeln att det är en vanlig biverkning.
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-02 11:15:52 följande:
    Vad ät lutinus? Är det istället för crinone?
    Ja jag tror det. Det är en vaginaltablett som man tar från och med återförandet för att förbereda livmodern tror jag eller slemhinnan typ. Haha har inte riktigt koll Skäms
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-02 11:12:53 följande:
    Jullan: ja precis. Det är väldigt olika. I Örebro är det 2 veckor från återförandet. Men det är 2 veckor från återförandet oavsett om det är 3,5 eller 6 dagars odlat, vilket i såfall innebär att man skulle kunna tjuvtesta 3 dagar innan td och få korrekt svar eller förstår jag det fel?
    Hm ja du borde kunna testa tidigare och eventuellt få ett korrekt svar men som alltid beror det väl på hur snabbt hcg-värdet stiger för just dig. Jag tror att jag kommer ta ett första test på RD 9.
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-02 19:37:02 följande:
    Jag skall tjuvtesta på "embryodag" 11. För min del ruvardag 8 eftersom jag fått ett tredagars.

Det därmed symptom är ju en djungel och det kan skilja sig från gång till gång. Molvärk och spända bröst har jag aldrig fått av medicinen, fast det är jättevanligt. Mitt enda symptom som går att lita på är en kliande/pirrande känsla i brösten. Går inte att förklara riktigt.

Så du kan ju faktiskt vara gravid!
    Då testar vi på samma dag då, embryodag 11. När är det för dig?
Svar på tråden Mensvärk efter et