• Jullan

Mensvärk efter et

Pluttemor skrev 2014-02-03 19:12:35 följande:
    Hur mås det i tråden? Någon som vågat tjuvtesta? För min egen del har jag ömma bröst och molande värk som kommer och går. Och jag är oxå ganska bubblig och gasig i magen, men det var jag i och för sig sist och då var jag inte gravid.
    Det mås ok. Så himla trött och rejält ömma och svullna bröst. Däremot har den molande värken nästan försvunnit. Det märks att det är något knas med hormoner eller liknande i kroppen. Igår hade sambon köpt fel sorts torsk när han kom hem efter att ha handlat och då började jag storgråta Rynkar på näsan Inte min vanliga reaktion i vanliga fall haha. Jag ska inte tjuvtesta förrän på fredag.
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-03 20:10:22 följande:
    Ha, ha. Du är ju gravid!
    Hoppas det! Men tror att det är alldeles för tidigt för de riktiga graviditetssymptomen tyvärr. Är ju bara på RD 5 med ett tvådagars.
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-03 20:29:17 följande:
    Räknar du insättningsdagen som dag ett eller dagen efter? Jag räknar dag ett som dagen efter. Ett dygn liksom. Men jag vet inte vad som är "rätt" liksom.

Hade du plock i tisdags 28/1?
    Vet inte heller vad som är rätt. Jag räknar insättningsdagen som dag 1, torsdag 30/1. Plock 28/1.
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-03 20:38:03 följande:
    Då är jag med. Jo, det är lite tidigt, men om du är känslig skulle du teoretiskt börja känna nu faktiskt. Det kan ju redan ha fastnat.
    Nu har jag googlat runt lite. Man ska kanske räkna insättningsdagen som dag 0 och dagen efter som dag 1.
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-03 21:05:01 följande:

Jag förstår hur du tänker. Men man ska nog inte jämföra sina symptom mellan olika graviditeter. Jag har varit gravid 2 gånger. Ena gången ömmade brösten som tusan, och jag hade världens mensvärk, (slutade dock med missfall) andra gången då jag fick min son så hade jag bara lite ömma bröst, kände inte mycket mer och då blödde jag till och med lite innan testdagen.
    Nä det är klart. Jag har dock aldrig varit gravid så har inget att jämföra med. Symptomen som jag har nu tänker jag beror på medicinerna och inget annat.
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-04 20:56:39 följande:
    Ja tänk så, så kanske det känns som du inte hoppas för mycket. Men Pluttemor och jag tror i alla fall att du är gravid!

Vi får väl se på fredag. Du meddelar väl oss?

Haha ja vi får se. Klart jag meddelar! Det gör väl ni också när det är er tur?

Dagarna segar sig fram. Känns som att det åtminstone borde vara torsdag redan men icke :)
  • Jullan

Nä bara 1 av 5 gick till frysen. Känns som att chanserna för att det ska bli något med det som är i mig minskade nu :( jag vill bara gå hem. Det är så himla jobbigt att vara på jobbet under denna tid tycker jag. Kan inte koncentrera mig.

Pluttemor: kan inte alla de symptomen du nämner vara graviditetssymptom? Det tror jag! Jag skulle inte kunna hålla mig från att testa om du har kommit så långt att ett test skulle kunna ge utslag :)

• Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-06 14:48:17 följande:
    Jag vet inte. Jag vågar inte testa. Vill inte bli besviken. Testar tidigast söndag eller måndag. Jag är på RD 6, eller räknar jag fel?

Jag vet inte, jag trodde att du låg före mig. När sattes det tillbaka? Jag gjorde et i torsdags och efter att ha läst på lite så tror jag att jag är på RD 7 idag. Alltså att man börjar räkna dagen efter et som Jenkis skrev.
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-06 19:43:27 följande:
    Okej. Mitt sattes in i onsdags. Och jag har testdag 11/2.

Känner du någon jullan
    Då borde du vara på RD 8? Jag vet inte vad jag känner längre eller vad jag inbillar mig. Brösten är fortsatt ömma och stora iaf. Jag pendlar mellan att känna att det är kört och att hoppas. Någon förändring hos dig?
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-06 21:03:58 följande:
    Brösten e fortfarande ömma och jag har mensvärk som kommer och går. Ibland e den kraftig och ibland e den mer molande.

Det har inte kommit mer brunt med crinonegelen. Så det ser jag som en positiv sak. Men jag har lärt mig att inte hoppas för mycket för då blir besvikelsen så stor :(. Hoppades allt för mycket dom tre sista försöken vi gjorde och då blev jag bara så oroligt ledsen.

Det förstår jag verkligen. Vet inte själv hur jag kommer reagera om vi får ett negativt besked. Förmodligen kommer jag bli så ledsen att jag inte ens kan gå till jobbet.

Sambon ville inte testa idag. Han tycker det är för tidigt och det har han väl rätt i. Så jag får snällt hålla mig. Kliniken hade tydligen sagt till honom idag att vi inte kan få ett säkert svar förrän absolut tidigast på tisdag.
  • Jullan

Har inte känt någon molvärk de senaste dagarna. Nu på morgonen fick jag ganska kraftig mensvärk så jag trodde att mensen var på väg. Men sen försvann mensvärken efter bara några minuter, precis så som det var de två första dagarna efter insättning. Vet inte vad jag ska tro. Det här är ju tortyr.

• Jullan

Jag tror jag plussade imorse, RD 11. Förstår inte hur jag ska kunna lägga upp en bild från mobilen men det var ett svagt streck bredvid kontrollstrecket :)

Svar på tråden Mensvärk efter et