Inlägg från: Förväntansfull1990 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull1990

    BF hösten 2014, under 30 år i Stockholm

    Hej igen Shibby! Sökte på bf oktober Stockholm och hitta in här :) Jag har bf runt 9 oktober. Så jag hänger gärna med i denna gruppen... Så hoppas vi blir några stycken Glad

  • Förväntansfull1990
    Shibby skrev 2014-02-07 13:25:47 följande:

    Halloj! 
    Än så länge verkar vi vara ganska så ensamma... men förhoppningsvis förändras det! Skrattande
    Vi har BF 6/10 om allt går som det ska, jag har dock haft lite ont i magen till och från dom senaste dagarna och med ett MF i bagaget är jag livrädd att det inte står rätt till... men kan inte göra så mycket mer än att vänta och se! Glad


    Beklagar ditt mf. Hur länge sen var det du fick det och i vilken vecka? Jag kan säga att jag är ganska öm i magen speciellt efter att ha hållt igång en hel del och blir bara mer och mer för varje dag känner jag nu. Men pyret växer ju 1 mm om dagen och det livmodern och kroppen håller ju på att anpassa sig och utvidgas, så jag hoppas såklart att värken inte betyder nåt annat. Håller tummarna för oss båda att vi får våra bebisar i oktober {#emotions_dlg.flower}
  • Förväntansfull1990
    mde skrev 2014-02-07 21:40:42 följande:
    Hej på er, en till här som har bf 11/10 :)
    Mått konstigt och haft ont i en vecka, sjukligt trött, trodde först att jag hade cancer innan jag idag tänkte på att mensen var sen.. Så det var ju lite bättre med plus på stickan:)
    Har en 2,5 åring hemma.. Är det era första?
    Välkommen hit och grattis till ditt plus. Ja, det är första barnet. Har försökt blir gravid sen vintern 2012, och detta är första plusset Glad  
  • Förväntansfull1990

    Ja, jag har varit i chock ett par dagar... men har ju haft jätte mycket olika symtom men förnekade det länge innan jag ens vågade testa. Ville inte bli besviken en gång till. Var ju en bra bit över bim så till slut blev jag ju tvungen att testa {#emotions_dlg.flower}

  • Förväntansfull1990
    amami skrev 2014-02-08 16:38:24 följande:

    Jag är 27 från Årsta och plussade idag :) Beräknad födsel 20/10. SÅ jävla nervös så det finns inte. Var tvungen att testa på fyra olika stickor innan jag vågade tro på det.. haha.


    Hur länge har ni andra försökt?


    Grattis :D Vi har försökt sedan vintern 2012, så lite mer än ett år. Du då? Är det första barnet?
  • Förväntansfull1990
    amami skrev 2014-02-08 17:17:29 följande:

    Tack :D Vi har inte försökt så länge, tror detta var fjärde försöket, men bara andra med ÄL-tester. Grattis själv. :)


    Har du ringt för inskrivningssamtal? Detta är första för oss.. har länge velat ha barn men inte funnit rätt partner liksom, varit gravid en gång tidigare men då blev det abort just av den orsaken. Nu är vi båda jättelyckliga och det är ju bästa känslan. :)


    Ja, ringde i torsdags. Fick komma dagen efter och träffas i grupp för lite info och kolla på någon film om KUB test m.m och så ska vi på inskrivning 28 mars. 

    Ja, det är en underbar känsla när man kan dela denna lycka tillsammans med den man älskar mest  :)


    Nu håller vi tummarna att allt går bra för oss alla!

  • Förväntansfull1990
    Shibby skrev 2014-02-10 14:50:30 följande:
    Hur mår alla? Går det bra för er än så länge?
    Mått bättre senaste dagarna :) Har kunna sova lite bättre och äter mer regelbundet så illamåendet kommer inte lika ofta vilket är skönt. Fortfarande massa finnar både i ansiktet och på axlarna, värker lite i magen, speciellt på kvällarna när man ligger stilla och lite öm i ländryggen när jag stått upp länge. Men allt är hanterbart så mår bra kan man säga, förutom oron över att nåt ska gå fel...

    Är du fortfarande symtom fri? Hur har det gått med blödningen, det kom inget mer förutom efter sexet eller?

    Kram
  • Förväntansfull1990
    Shibby skrev 2014-02-11 10:59:01 följande:

    Vad skönt att höra att du lyckats få någotsånär bukt med illamåendet, kommer ihåg från tidigare att det inte är att leka med om man verkligen mår riktigt illa Jag håller verkligen med dig där angående oron, jag gjorde ett test med veckoindikator igår som visade 3+ så jag kände att jag kunde andas ut lite eftersom jag varit orolig pga att jag inte har några symptom och haft ont i magen till och från typ som mensvärk men ändå inte ibland... Hade tänkt att inte boka in VUL innan jag skriver in mig i mitten på mars! Men i dag på förmiddagen så tror jag (är inte säker) att jag blödigt men har mörka underkläder så nu börjar jag nojja igen... Så jag kanske ska boka in ett VUL ändå om det finns tid i närheten. Har du tänkt boka in VUL? Kram

    Bara för att jag skrev sådär igår så har jag mått lite sämre idag igen. Ganska mycket molvärk i mage och ländrygg, lite smått illamående hela dagen, ilat i brösten lite extra och varit trött och yr. 
    Jag kommer nog inte boka in vul... så länge inget händer som tyder på att det är nåt knas. Du får ha på dig lite ljusare underkläder i fortsättningen :) Man blir ju orolig över minsta lilla grej just nu. Men jag försöker vara lycklig och leva i nuet, vilket jag inte gjort på väldigt länge efter alla dessa försök till bebis. 

    Kan jag lägga till dig på facebook?
    Kram

  • Förväntansfull1990
    Liina1990 skrev 2014-02-12 09:20:07 följande:
    Hej hej allihopa 😃 Jag hoppar också med i den här tråden 😊 Jag är 23 blir snart 24. Bor i Solna tillsammans med min sambo 25 😊 Vi väntar vårt första barn med BF 3/10 😃 super glada!!! Längtar som bara den till oktober nu, hoppas tiden går fort 😃😃 Grattis till alla er andra som plussat!! Hoppas vi kan få ihop en liten mamma grupp, skulle vara jätte roligt! Jag är inte ifrån Stockholm så känner inte jätte många här 😊 så nya bekantskapelser är mer än välkommet!
    Hej och grattis :D Jag bor i Bro, men kommer inte från Stockholm heller så det vore jätte roligt att lära känna lite nya människor i trakterna. Håller med... vill att tiden ska gå fort nu!
  • Förväntansfull1990
    cama79 skrev 2014-02-24 06:24:21 följande:
    God morgon. Har en liten undran. Sambon har varit borta några dagar med jobbet, kommer hem ikväll. Men nu har han fått feber och halsont. Jag är så nojig denna graviditet, så min undran, är det farligt att bli förkyld aå här tidigt i graviditeten? Är i v 6.
    God morgon! Det är  ju väldigt vanligt att man blir förkyld eftersom immunförsvaret försämras för att istället skydda den lilla ärtan. Jag var superförkyld första veckorna. Kram
  • Förväntansfull1990
    MrsGalotti skrev 2014-02-23 19:37:40 följande:
    Skriver in mig i Stockholmsgruppen fast vet inte om jag passar in i under 30-gruppen - nu är det bekräftat, jag väntar barn, BF andra halvan av oktober men jag fyller 30 i november

    Men om ni tycker att jag passar in så är jag gärna med. Västerort, första barn.
    Välkommen och grattis till plusset :D
  • Förväntansfull1990
    Liina1990 skrev 2014-02-28 11:21:42 följande:

    Hej och välkommen 😊 de är väldigt dålig aktivitet id enär tråden. Finns en tråd för oss med BF i oktober på Facebook 😊 den är hemlig så ingen annan förutom vi som är med kan se! Vill du haka på? Så säg bara till 😊 så lägger jag till dig 👍
    Ja, bättre att gå med i fb gruppen :) Jag är väldigt dålig på att vara inne på familjeliv just nu. Lite lättare att hänga med på fb vad som händer hela tiden.
  • Förväntansfull1990
    MrsGalotti skrev 2014-03-01 18:52:02 följande:
    Jag vill också vara med i fb-gruppen. Hur gör man?
    Du kan skicka din mejladress på meddelande till "Yarrow" eller till "Liina1990" så kan dom bjuda in dig/er i gruppen.
  • Förväntansfull1990

    Maria, vilken månad har du bf? Brukar ju finnas massa grupper för varje bf månad. Det är ju dock med blandade åldrar men dom brukar det iaf vara mycket aktivitet i.

Svar på tråden BF hösten 2014, under 30 år i Stockholm