• Anonym (Förtvivlad TS)

Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster

Jag är så förbannad. Jag och min kollega har känt varandra i över 10 år, och våra familjer är jättenära varandra.
    Däremot har vi aldrig haft familjemiddagar så jag tänkte det vore trevligt. Jag bjöd över dem i måndags och idag ska middagen hållas. Med min fru har jag bråkat hela veckan avseende vad vi ska servera till middagen ikväll. Hon vägrar laga annat än makaroner och kårv och en sallad till och sen någon efterrätt. Vad i helvete, skojar hon?!? Jag föreslog att jag skulle laga middagen och att det ska bli annat att äta då, men hon vägrar. Hon tycker det är dyrt-jag vet att det är därför hon protesterar.

Jag funderar på att ställa in middagen för jag kan för f*n inte låta det serveras sådan billig dagismat som kårv och makaroner + sallad.

Vad ska jag göra? Hon ska alltid förstöra stämningen på alla möjliga konstiga sätt!

• Svar på tråden Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster
  • LillGris
    Mandel skrev 2014-01-31 16:58:01 följande:
    Fast varför skulle inte en korvgryta med lite olika sorter skorvar och någon finare pasta duga som enklare bjudmiddag?

Gör man en sallad med ex lite fetaost så blir den lite finare. 

Är väl inte sämre än tacos eller paj...

Exakt! Korvgryta är ju jättegott,
  • La Lola

Apropå korvgryta så vann jag 3000 spänn från Findus i en mattävling här på FL.

Så korvgryta o pasta tycks funka utmärkt som föda!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Kårv??)

Kårv! Vad är det?

• race
    Anonym (makarån) skrev 2014-01-31 12:51:54 följande:
    Kånstigt.

• lille Birger

Smiska henne på bar stjärt!  Hon kommer tacka dig när hon blir äldre.

• DaisyHunden
    Dianne skrev 2014-01-31 19:16:24 följande:
    Ja, och det kan ju komma upp intressanta erfarenheter i tråden ÄVEN om trådstarten är påhittad.

Jag har faktiskt varit med om en gång, att tre par skulle göra nyårsmiddagen tillsammans. Alltså - alla skulle komma med var sin rätt. Ett par hade förrätten, och det var räkcocktail om jag minns rätt nu. Något mer räkor i alla fall. Min man och jag hade huvudrätten, och jag lagade oxfilé, potatisgratäng och hemgjord beasås plus två örter till garnityr. Det tredje paret som skulle ha med sig desserten... hade med sig en plastlåda med billig vaniljglass och en tub med kolasås! Där gällde det att inte visa sin förvåning!

Så visst finns det sådana människor som TS' fru

Skrattade rätt ut. På willy's där jag bor finns det ett paket med "budgetglass" 2liter för typ 10 kronor, haha. 
    Hursomhelst, min bästa vän fyllde år. Hon sa "Det kommer bli fantastiskt gott, och vi har köpt exklusiv glass!"
    Hm... 
    Det serverades typ köttbullar och makaroner. (Inget fel med det)
    Sen den där budgetglassen, och jag höll på att brista ut i gapflabb när jag insåg att den exklusiva glassen var den där budgetglassen.
  • januari33
    DaisyHunden skrev 2014-01-31 15:34:15 följande:
    ... och självklart så ska "La Lola"genast börja tjata om Troll. Snälla, acceptera att det finns människor med andra värderingar än vad du har.

Är det konstigt när förmodligen samma person även har startat tråden serverade fryspittsa till middag idag?
  • UniqueSnowflake
    Anonym (Förtvivlad TS) skrev 2014-01-31 11:52:23 följande:
    Jag är så förbannad. Jag och min kollega har känt varandra i över 10 år, och våra familjer är jättenära varandra. Däremot har vi aldrig haft familjemiddagar så jag tänkte det vore trevligt. Jag bjöd över dem i måndags och idag ska middagen hållas. Med min fru har jag bråkat hela veckan avseende vad vi ska servera till middagen ikväll. Hon vägrar laga annat än makaroner och kårv och en sallad till och sen någon efterrätt. Vad i helvete, skojar hon?!? Jag föreslog att jag skulle laga middagen och att det ska bli annat att äta då, men hon vägrar. Hon tycker det är dyrt-jag vet att det är därför hon protesterar. Jag funderar på att ställa in middagen för jag kan för f*n inte låta det serveras sådan billig dagismat som kårv och makaroner + sallad. Vad ska jag göra? Hon ska alltid förstöra stämningen på alla möjliga konstiga sätt!
    Kåååååååååååååååååååååårrrrrvvv

mmmm

Glöm inte ketchupen!
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
Svar på tråden Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster