• Anonym (Förtvivlad TS)

Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster

Jag är så förbannad. Jag och min kollega har känt varandra i över 10 år, och våra familjer är jättenära varandra.
    Däremot har vi aldrig haft familjemiddagar så jag tänkte det vore trevligt. Jag bjöd över dem i måndags och idag ska middagen hållas. Med min fru har jag bråkat hela veckan avseende vad vi ska servera till middagen ikväll. Hon vägrar laga annat än makaroner och kårv och en sallad till och sen någon efterrätt. Vad i helvete, skojar hon?!? Jag föreslog att jag skulle laga middagen och att det ska bli annat att äta då, men hon vägrar. Hon tycker det är dyrt-jag vet att det är därför hon protesterar.

Jag funderar på att ställa in middagen för jag kan för f*n inte låta det serveras sådan billig dagismat som kårv och makaroner + sallad.

Vad ska jag göra? Hon ska alltid förstöra stämningen på alla möjliga konstiga sätt!

• Svar på tråden Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster
  • Anonym (B)
    Anonym (Kårv??) skrev 2014-01-31 17:21:09 följande:
    Kårv! Vad är det?
    I sitt sammanhang kunde det lika gärna stått kerv, och folk hade förstått, men inte du..
  • Daniel12

Varför inte fläsk kåtlätter å påttatis? Det ä ju billigt.

• Anonym (Hmm...)

Om jag säger att vi tänkt bjuda på hemlagat mos, kokt wienerkorv, västkustsallad när våra gäster kommer? Tror ni jag är ett troll eller kan man bjuda på det utan att bli påhoppad 😘? Fast korv o makaroner 😂nää då blir gästerna inte glada..

• Anonym (Kårv??)
    januari33 skrev 2014-02-01 05:25:48 följande:

Moahaha!!!!
  • DaisyHunden

Well, den här personen är uppenbarligen en rätt så tragisk människa, och detta är ingen intressant diskussion. Kan vi inte;

1. Diskutera i någon annnan tråd, så behöver den hät inte ligga under hetaste debatter, för det här är ingen debatt.

2. Utgå från att det faktiskt är sant (som det inte är) det blir roligare att diskutera än att vråla "troll", eller vad tycker ni?

• Anonym (Kårv??)

Laks och påtatis är åkså gått. Mäd sås såklart. Det är hur änkält som hälst bara att lägga in i ungnen.... Säg till din fru TS att hon får jöra de så slipper du schämmas inför jästerna.

Svar på tråden Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster