• Anonym (:-()

Jag blir så ledsen av min sambos mage

Han har en stor mage, ser ut som en typisk ölmage. Inte degig och så utan liksom uppsvälld och stor. Jag tycker att det ser så hemskt ut. Försöker tänka att det är bara fett och att det lätt blir så för män men jag går och får hemska tankar om att det kanske är en tumör i magen och så blir jag ledsen och tappar sexlusten helt. Förutom magen ser han normalviktig ut. När vi träffades för tio år sedan var han till och med smal och hade ingen mage men det blir värre för varje år och han är bara 30 år! Med ölmagen har han ett BMI på 27 (jag har 21 och har fött barn).

Han vill själv gå ner i vikt men det blir som inget av. Jag vill inte såra honom heller men har sagt en del saker men jag tror att han förstår hur mycket jag ogillar den men att han liksom förtränger.

Har också läst om hur svårt det är att bli av med just en ölmage vilket får mig att bli uppgiven och ännu mer ledsen. Vad ska jag göra? :-/ Det ser ut som en gravidmage alltså... Hade han haft en degig fettig mage så hade det varit betydligt mindre jobbigt, det här.

• Svar på tråden Jag blir så ledsen av min sambos mage
  • Arbetsvegan
    Anonym (D) skrev 2014-03-20 23:49:14 följande:
    Haha vilka konstiga förslag. 
    Han är SMAL (men har en stor mage) och har ett bmi på 27, och ni tror att han bara är uppsvälld? 

Och sen... hur svårt är det att byta ut mjölken till soja/havre-mjölk/grädde? 
    Om man verkligen ska testa laktosintolerans så är det jäkligt knepigt faktiskt och inte bara byta ut den synliga mjölken...
  • Anonym (D)
    Arbetsvegan skrev 2014-03-20 23:50:57 följande:
    Om man verkligen ska testa laktosintolerans så är det jäkligt knepigt faktiskt och inte bara byta ut den synliga mjölken...
    Nä ok, jag vet. Jag förutsatte att han gjorde det.
  • Arbetsvegan
    Anonym (D) skrev 2014-03-20 23:56:12 följande:
    Nä ok, jag vet. Jag förutsatte att han gjorde det.
    Ok.
    Jag fattade det som att andra tyckte att han skulle testa...
  • Anonym (pelle)

Män får inte lösa degiga magar i den åldern utan fasta hårda stora magar när de blir överviktiga

• Anonym (:-()

Han äter sällan godis och typ aldrig vitt bröd. Väldigt sällan alkohol. 98% av maten han äter är bra mat men han äter så mycket av det så jag hoppas att det är det som är felet. Han tränar oftast typ 2 ggr/vecka men har skadat foten så nu har han inte tränat på två veckor. Det konstiga är att han bara är tjock på magen men det kanske är hormoner som gör att det bara samlas där. Jag försöker fixa till de delar av mig som är mindre bra på alla sätt och då gör det mig ännu mer ledsen att han inte tar hand om sig. Men den här magen är mer än att bara vara tjock. Lite för mycket fett kan jag stå ut med men det ser ju sjukligt ut liksom. Hade mina bröst sett helt onormala ut så hade jag förstått om han blev ledsen också och då hade jag (försökt) göra något åt det. En sak som gör det värre är att min pappa också har en ölmage. Vill inte tänka på min pappa när jag ska vara med min sambo liksom.

• Arbetsvegan
    Anonym ( ) skrev 2014-03-21 01:03:15 följande:
    Han äter sällan godis och typ aldrig vitt bröd. Väldigt sällan alkohol. 98% av maten han äter är bra mat men han äter så mycket av det så jag hoppas att det är det som är felet. Han tränar oftast typ 2 ggr/vecka men har skadat foten så nu har han inte tränat på två veckor. Det konstiga är att han bara är tjock på magen men det kanske är hormoner som gör att det bara samlas där. Jag försöker fixa till de delar av mig som är mindre bra på alla sätt och då gör det mig ännu mer ledsen att han inte tar hand om sig. Men den här magen är mer än att bara vara tjock. Lite för mycket fett kan jag stå ut med men det ser ju sjukligt ut liksom. Hade mina bröst sett helt onormala ut så hade jag förstått om han blev ledsen också och då hade jag (försökt) göra något åt det. En sak som gör det värre är att min pappa också har en ölmage. Vill inte tänka på min pappa när jag ska vara med min sambo liksom.
    Men seriöst... Det är du som själv styr dina egna tankar och funderingar.
    Om du tänker säga att du inte kan det så ställ dig då frågan vem som styr dina tankar...

• gnidde

Jag känner igen det där väldigt precis å det är skitsvårt. Äter oxå hyffsat väl men magen blir större o större. Väldigt lite godis alkohol fikabröd läsk utemat snabbmat osv bara vanlig husmanskost men midjan ökar...allt detta åt jag förut å tog sedan nästan helt bort det men ändå så bara ökar midjan.

• gnidde

Vad skulle du vilja att han mätte runt magen? För att inte ha ölmage? 70 ? 80?

• Anonym (trumskinnsmage)

Ja, manlig fetma ser ofta ut så. Smala ben, armar, rygg och stor ballongmage. Han får öka på träningen. Och se över kosten. Min käre make är snart 50. Ligger han på latsidan så tenderar magen att vilja svälla ut. Men han tränar kanske fyra gånger i veckan och tränar tungt. Så hans mage är ganska platt med klädsamma bröstmuskler, biceps, lår och ryggmuskler. Mums! Men, det ligger ett jäkla jobb och uthållighet bakom.

Svar på tråden Jag blir så ledsen av min sambos mage