Jag blir så ledsen av min sambos mage
Han har en stor mage, ser ut som en typisk ölmage. Inte degig och så utan liksom uppsvälld och stor. Jag tycker att det ser så hemskt ut. Försöker tänka att det är bara fett och att det lätt blir så för män men jag går och får hemska tankar om att det kanske är en tumör i magen och så blir jag ledsen och tappar sexlusten helt. Förutom magen ser han normalviktig ut. När vi träffades för tio år sedan var han till och med smal och hade ingen mage men det blir värre för varje år och han är bara 30 år! Med ölmagen har han ett BMI på 27 (jag har 21 och har fött barn).
Han vill själv gå ner i vikt men det blir som inget av. Jag vill inte såra honom heller men har sagt en del saker men jag tror att han förstår hur mycket jag ogillar den men att han liksom förtränger.
Har också läst om hur svårt det är att bli av med just en ölmage vilket får mig att bli uppgiven och ännu mer ledsen. Vad ska jag göra? :-/ Det ser ut som en gravidmage alltså... Hade han haft en degig fettig mage så hade det varit betydligt mindre jobbigt, det här.