Hur starta ensamvårdnad/umgängesavtal tingsrätt
Hej på er!
Jag har efter några år tröttnat på mitt ex ointresse av våran gemensamma dotter, vi kan inte prata trots det var 4 år sedan vi gick i sär, allt går via en släkting till mig då det var det ända som gick. Det fungerar inte alls då all information inte kommer fram. Umgänget ska ske varannan helg, sanningen är väl att det sker var 5 vecka på sin höjd.
H*n ringer alltid sent dagen innan umgänget ska träda i kraft och kommer med någon LAM ursäkt, eller så dyker H*n inte upp alls. H*n sökte upp familjerätten för några år sedan för att h*n ville skriva över vårdnaden på mig, men dom vägrade då dom tryckte h*n smet från något och h*n vägrade samarbetssamtal.
Nu är situationen ohållbar då dottern kommer i kläm och förstår mer och mer vad som händer. Vi har en ny familj och vi väntar nu barn nummer tre och då kommer inte dottern kunna hämtas som det görs längre då inget fritids kommer finnas kvar vilket säkert kommer resultera i att det helt enkelt inte blir något umgänge, dessutom vägrar h*n mig pass till dottern då hon inte vill att jag åker utomlands med henne. ska tillägga att vi är båda från sverige och har hus och barn, och all släkt här så risk för kidnappa barn finns ej.
Jag behöver nu hjälp av en jurist med att få ensam vårdnad då det inte funkar med papper som ska skrivas på, umgänget funkar inte alls och samarbetssamtal vägras ju av den andra föräldern, så jag vill ha ett skrivtligt avtal hur allt ska fungera.
HUR GÅR JAG TILLVÄGA? Hur har ni gjort? Pengar är inga problem, det får kosta vad det kosta vill, är trött på att min dotter blir lidande av sin förälders sätt.