• augmamma

resmål med barnklubb- ej charter- tips tack!

ja som rubriken lyder skulle jag gärna vilja få tips på resmål utomlands där det finns barnklubb om man nu inte vill åka på charter utan kanske vill åka till ett vindistrikt i loiredalen, skidåkning i alperna, konstresa i paris eller vad som helst som inte bara är sol och bad.

• Svar på tråden resmål med barnklubb- ej charter- tips tack!
  • Duckan

Vill inte låta tråkig, men det har jag inte hört talas om annat än på skidorter.

• augmamma
    Duckan skrev 2014-02-04 12:42:51 följande:
    Vill inte låta tråkig, men det har jag inte hört talas om annat än på skidorter.
    Inte jag heller, men jag tycker att det borde vara fler än jag som efterfrågar det. Och kanske finns det någon som har snappat upp efterfrågan. Inget emot charter men det skulle ju kunna vara kul att göra andra typer av resor också utan att lämna barnen hemma.
  • Tow2Mater

Du menar du skulle lämna dina svenskspråkiga barn i en grupp med helt främmande utländsktalande barn och ett par vuxna, medan du går o roar dig? Hur gamla är dina barn? Har aldrig hort någon efterfråga nåt sånt. McDonalds har ju annars bollhav och lekplatser i sina restauranger på många ställen - en kan ju passa barnen där medan de andra i sällskapet åker o roar sig?

• mia maria

Inte för att vara den som är den, men varför skulle det inte gå att resa med barn utan barnklubb?! Se inte barnen som en belastning på semestern, utan se det som en tillgång att få resa med dem istället

Om ni bokar hotell på egen hand på någon semesterort så ska det väl inte vara helt omöjligt att det finns barnklubbar - o brukar de inte kunna ha barnpassning på en del storstadshotell...?!
    Men då är det ju som ovan skrev, att det förmodligen inte finns någon skandinavisktalande personal.

• Sirling

Du får kolla runt bland de stora hotellbokningssajterna. Där kan man boka hotell med barnklubb, men normalt sett ligger de i samband med charterdestinationer enligt min erfarenhet. 

• augmamma

Stort tack för tips! Grön tiger:Jag ska absolut kolla på hemsidan. 

Tow2Mater skrev 2014-02-04 15:18:42 följande:
    Du menar du skulle lämna dina svenskspråkiga barn i en grupp med helt främmande utländsktalande barn och ett par vuxna, medan du går o roar dig? Hur gamla är dina barn? Har aldrig hort någon efterfråga nåt sånt. McDonalds har ju annars bollhav och lekplatser i sina restauranger på många ställen - en kan ju passa barnen där medan de andra i sällskapet åker o roar sig?

Jag hade snarare förväntat mig tips än påhopp när jag skapade denna tråd.
    Förstår inte riktigt varför det skulle vara bättre med en barnklubb på ett charterresmål än någon annanstans. Eller är du emot internationella barnklubbar även på charterresmål? Jag skulle självklart inte lämna mina barn någonstans om jag inte tror att de skulle ha det bra. ANgående språket har vi rest en del med barn och min stora kille, snart 6 år (den lille är bebis så det är inte aktuellt) har ofta träffat lekkamrater som pratar andra språk. Det är inte Mcdonalds bollhav jag är ute. 
    mia maria skrev 2014-02-04 18:51:30 följande:
    Inte för att vara den som är den, men varför skulle det inte gå att resa med barn utan barnklubb?! Se inte barnen som en belastning på semestern, utan se det som en tillgång att få resa med dem istället

Om ni bokar hotell på egen hand på någon semesterort så ska det väl inte vara helt omöjligt att det finns barnklubbar - o brukar de inte kunna ha barnpassning på en del storstadshotell...?!
    Men då är det ju som ovan skrev, att det förmodligen inte finns någon skandinavisktalande personal.
    Jag ser absolut inte mina barn som en belastning. Tvärtom jag älskar att umgås med mina barn. Många vi känner har rest på en barnfri weekend någonstans. Det har vi inte gjort då jag inte vill lämna bort dem så länge. Däremot kan jag längta efter att åka t.ex. till Frankrike och då inte bara göra barnsaker utan t.ex. ha några timmar på förmiddagen då jag kan göra något för mig samtidigt som barnen har kul och träffar andra barn. Sedan kan man umgås resten av dagen. Tack ändå för tips!
  • Tow2Mater
    augmamma skrev 2014-02-05 11:36:34 följande:
    Förstår inte riktigt varför det skulle vara bättre med en barnklubb på ett charterresmål än någon annanstans.
    Inget påhopp, mest bara oforstående. Chartermål har anställda som pratar svenska eller ett annat språk svensktalande kan forstå. Och de flesta svenska barn pratar generellt bara svenska. Själv skulle jag inte kunna dumpa mitt barn i en grupp med okända barn, okända vuxna, på en okänd plats, där de dessutom pratar ett språk mitt barn inte kan forstå, och de inte kan forstå honom. Om ens for bara några timmar. Men det kanska bara är jag.
  • Sirling
    augmamma skrev 2014-02-05 11:36:34 följande:
    Stort tack för tips! Grön tiger:Jag ska absolut kolla på hemsidan. 

Förstår inte riktigt varför det skulle vara bättre med en barnklubb på ett charterresmål än någon annanstans. Eller är du emot internationella barnklubbar även på charterresmål? Jag skulle självklart inte lämna mina barn någonstans om jag inte tror att de skulle ha det bra. ANgående språket har vi rest en del med barn och min stora kille, snart 6 år (den lille är bebis så det är inte aktuellt) har ofta träffat lekkamrater som pratar andra språk. Det är inte Mcdonalds bollhav jag är ute. 

Jag ser absolut inte mina barn som en belastning. Tvärtom jag älskar att umgås med mina barn. Många vi känner har rest på en barnfri weekend någonstans. Det har vi inte gjort då jag inte vill lämna bort dem så länge. Däremot kan jag längta efter att åka t.ex. till Frankrike och då inte bara göra barnsaker utan t.ex. ha några timmar på förmiddagen då jag kan göra något för mig samtidigt som barnen har kul och träffar andra barn. Sedan kan man umgås resten av dagen. Tack ändå för tips!
     Välkommen till Familjeliv, tillhållet för bittra människor med för mycket tid och för lite känsla av harmoni i sina liv. :)
  • augmamma
    Sirling skrev 2014-02-05 16:30:06 följande:
     Välkommen till Familjeliv, tillhållet för bittra människor med för mycket tid och för lite känsla av harmoni i sina liv. :)
Svar på tråden resmål med barnklubb- ej charter- tips tack!