• augmamma

resmål med barnklubb- ej charter- tips tack!

ja som rubriken lyder skulle jag gärna vilja få tips på resmål utomlands där det finns barnklubb om man nu inte vill åka på charter utan kanske vill åka till ett vindistrikt i loiredalen, skidåkning i alperna, konstresa i paris eller vad som helst som inte bara är sol och bad.

• Svar på tråden resmål med barnklubb- ej charter- tips tack!
  • mia maria
    elyse skrev 2014-02-05 20:13:13 följande:
    Jag tror att barnklubb är en slags bonus som ingår när man väljer just charter. 
    Barnklubb är ingen bonus utan något man får betala för oftast.

Klart att det finns olika former av barnklubbar även om du bokar hotell på egen hand - dock är det ju inte någon Bamseklubb med svensktalande personal!
  • mia maria
    Deia01 skrev 2014-02-05 22:34:19 följande:
    Jag förstår inte heller hur du tänker.... Svensk charter med svensktalande personal är inte ok - men ett hotell med charter från andra länder är det. Konstigt.

Vi har rest mycket med våra barn men aldrig ens funderat på barnklubb! Vi reser till små orter med små hotell och vardagen i sig är tillräcklig. Vi bara är, upptäcker dom små sakerna i vardagen och det är helt tillräckligt för en 6-åring! Vi åker inte heller på sightseeing. Klarar oss bra utan det och utforskar området själv.

Våga lita till dig själv och att dina barn kan åka på semester utan barnklubb! Dom behöver inte underhållas - dom behöver utforska! 
    Men bara för att hotellet har barnklubb så innebär det ju inte att det är ett charterhotell!
    Det finns ju massor av hotell som ej är bokningsbara via charterbolag men som har någon form av barnunderhållning!

Jag brukar inte heller bo på stora charterkomplex med barnklubbar när jag o mina barn reser, men däremot vet jag att mina barn (4 o 10 år) skulle ha superkul om de fick vara med i en barnklubb!
    Nu har de ju dock aldrig varit med så det är ingenting de direkt saknar heller, men bara för att man som förälder väljer bort barnklubb så betyder ju inte det att barnen inte skulle kunna ha jätteroligt i en sådan
  • YokohamaNr2

Vi campade i Spanien i somras, den campingen hade barnklubb. Det var barn från massa olika länder och ledarna pratade en massa olika språk vi tältar  men de flesta av dessa större campingarna har också stugor man kan hyra. Vi var på denna men det finns liknande i hela Europa.

Vi körde ner (bor dock i England) men träffade folk som hade flygit ner och bodde i stugorna

Bästa semestern hittils. Barnen var i barnklubben kanske 5 ggr och hade jättekul. de var då 4 och 6.5år gamla

www.playamontroig.com

• elyse
    mia maria skrev 2014-02-07 12:25:42 följande:
    Barnklubb är ingen bonus utan något man får betala för oftast.

Klart att det finns olika former av barnklubbar även om du bokar hotell på egen hand - dock är det ju inte någon Bamseklubb med svensktalande personal!
    Jag uttryckte mig nog klumpigt - självklart betalar man för klubben, men att den finns är en bonus man får genom att åka charter. 
  • evaoregon
    mia maria skrev 2014-02-07 12:24:27 följande:
    Jag skrev inte barnklubb utan barnpassning, vilket inte är helt ovanligt att det dyker upp när man läser om vad hotellen har för faciliteter. Jag är dock osäker på vad som menas med barnpassning, men det kan man ju kontakta hotellet o fråga!
    Här i USA är det inte ovanligt att hotell kan ordna barnpassning och det brukar innebära att man via hotellet kan få kontakt med en barnvaktsservice som man själv betalar för om man behöver barnvakt.  En gång när jag och maken skulle på en konsert på en annan ort här i USA så kontaktade vi en barnvaktsservice i förväg och en barnvakt kom till hotellet och passade barnen medan vi gick på konserten.  Ganska dyrt, men det funkade väldigt bra.  
  • Koala
    mia maria skrev 2014-02-07 12:24:27 följande:
    Jag skrev inte barnklubb utan barnpassning, vilket inte är helt ovanligt att det dyker upp när man läser om vad hotellen har för faciliteter. Jag är dock osäker på vad som menas med barnpassning, men det kan man ju kontakta hotellet o fråga!
    Mitt inlägg riktade sig inte till dig, mia maria, utan till TS som i sin trådstart efterfrågade barnklubb på diverse olika resmål. Fördelen med att annonsera via Svenska kyrkan istället för att använda hotellets barnpassning är ju att man får en svensktalande barnvakt. Bara ett tips, alltså, om man vill åka på storstadssemester och ha en barnvakt som talar svenska.
  • mia maria
    elyse skrev 2014-02-07 16:09:58 följande:
    Jag uttryckte mig nog klumpigt - självklart betalar man för klubben, men att den finns är en bonus man får genom att åka charter. 
    Men jag hävdar ändå att barnklubbar även finns om du väljer att åka reguljärt o boka utanför charterutbudet!
    Jag sökte via booking.com på hotell i Nice, Frankrike (tog det som exempel eftersom jag suttit o tittat mkt på hotell där nyligen) o genast dyker ett hotell upp som har "barnpassning". Googlar jag på "Hotell, Nice, barnklubb" så dyker ett annat hotell snabbt upp som har barnklubb på hotellet.

Så visst finns det olika former av barnklubbar även om man bokar hotell på egen hand o inte via charterresebyråerna!
  • mia maria
    evaoregon skrev 2014-02-07 16:26:40 följande:
    Här i USA är det inte ovanligt att hotell kan ordna barnpassning och det brukar innebära att man via hotellet kan få kontakt med en barnvaktsservice som man själv betalar för om man behöver barnvakt.  En gång när jag och maken skulle på en konsert på en annan ort här i USA så kontaktade vi en barnvaktsservice i förväg och en barnvakt kom till hotellet och passade barnen medan vi gick på konserten.  Ganska dyrt, men det funkade väldigt bra.  
    Ja o jag har sett det på flera europeiska hotell också, där det står under Faciliteter att de har banpassning. Har dock aldrig testat det själv så har inte vetat vad det innebär
  • mia maria
    mia maria skrev 2014-02-08 11:49:58 följande:
    Ja o jag har sett det på flera europeiska hotell också, där det står under Faciliteter att de har banpassning. Har dock aldrig testat det själv så har inte vetat vad det innebär
    *barnpassning
  • evaoregon
    mia maria skrev 2014-02-08 11:49:58 följande:
    Vi har inte heller provat, men jag vet vad det innebär.  Vi kontaktade en barnvaktsservice på egen hand och inte via hotellet.
  • evaoregon
    mia maria skrev 2014-02-08 11:48:57 följande:
    Men jag hävdar ändå att barnklubbar även finns om du väljer att åka reguljärt o boka utanför charterutbudet!
    Jag sökte via booking.com på hotell i Nice, Frankrike (tog det som exempel eftersom jag suttit o tittat mkt på hotell där nyligen) o genast dyker ett hotell upp som har "barnpassning". Googlar jag på "Hotell, Nice, barnklubb" så dyker ett annat hotell snabbt upp som har barnklubb på hotellet.

Så visst finns det olika former av barnklubbar även om man bokar hotell på egen hand o inte via charterresebyråerna!
    Ja, barnklubbar finns på många större hotell.  Speciellt hotell där det är sol och bad som gäller.  Fast de lär inte ha personal som pratar svenska.  
  • mia maria
    evaoregon skrev 2014-02-08 16:43:19 följande:
    Ja, barnklubbar finns på många större hotell.  Speciellt hotell där det är sol och bad som gäller.  Fast de lär inte ha personal som pratar svenska.  
    Nej det förstår jag också
    Men det är iaf ett svar till den/de som tror att barnklubb endast är något som existerar på svenska charterhotell.
  • evaoregon
    mia maria skrev 2014-02-09 07:57:22 följande:
    Nej det förstår jag också
    Men det är iaf ett svar till den/de som tror att barnklubb endast är något som existerar på svenska charterhotell.
    Ja, det är ju inget som bara finns på svenska charterhotell.
Svar på tråden resmål med barnklubb- ej charter- tips tack!