• augmamma

resmål med barnklubb- ej charter- tips tack!

ja som rubriken lyder skulle jag gärna vilja få tips på resmål utomlands där det finns barnklubb om man nu inte vill åka på charter utan kanske vill åka till ett vindistrikt i loiredalen, skidåkning i alperna, konstresa i paris eller vad som helst som inte bara är sol och bad.

• Svar på tråden resmål med barnklubb- ej charter- tips tack!
  • mia maria
    augmamma skrev 2014-02-05 11:36:34 följande:
    Stort tack för tips! Grön tiger:Jag ska absolut kolla på hemsidan. 

Jag hade snarare förväntat mig tips än påhopp när jag skapade denna tråd.
    Förstår inte riktigt varför det skulle vara bättre med en barnklubb på ett charterresmål än någon annanstans. Eller är du emot internationella barnklubbar även på charterresmål? Jag skulle självklart inte lämna mina barn någonstans om jag inte tror att de skulle ha det bra. ANgående språket har vi rest en del med barn och min stora kille, snart 6 år (den lille är bebis så det är inte aktuellt) har ofta träffat lekkamrater som pratar andra språk. Det är inte Mcdonalds bollhav jag är ute. 

Jag ser absolut inte mina barn som en belastning. Tvärtom jag älskar att umgås med mina barn. Många vi känner har rest på en barnfri weekend någonstans. Det har vi inte gjort då jag inte vill lämna bort dem så länge. Däremot kan jag längta efter att åka t.ex. till Frankrike och då inte bara göra barnsaker utan t.ex. ha några timmar på förmiddagen då jag kan göra något för mig samtidigt som barnen har kul och träffar andra barn. Sedan kan man umgås resten av dagen. Tack ändå för tips!
    Jo jag förstår hur du tänker, jag menade väl mest bara att jag tycker att ni ska resa ändå, även om ni inte hittar ett hotell med barnklubb - visst är det skillnad på att gå på sightseeing med barn o utan dem, men jag vill bara få fram att det går alldeles utmärkt att se sig omkring o få en lyckad semester även om barnen är med, bara man är inställd på det s.a.s

Hur som haver så såg jag senast idag när jag sökte hotell i Paris att det stod "barnpassning" på ett av hotellen jag kikade på, men vad som menas med det vet jag inte...!?
  • elyse

Det har jag aldrig hört om annat än på charter/kryssning. Charter behöver inte vara särskilt begränsande - det finns massor av exotiska resmål man kan åka till!

• mia maria
    elyse skrev 2014-02-05 19:53:44 följande:
    Det har jag aldrig hört om annat än på charter/kryssning. Charter behöver inte vara särskilt begränsande - det finns massor av exotiska resmål man kan åka till!
    Fast många charterhotell har ju tex barnklubb med engelskspråkig personal (inte Blue Village o Sunwing då, men det finns ju andra..!) o en del av dessa charterhotell borde ju gå att boka även på egen hand, o således så borde ju barnklubb gå att finna även utanför de typiska charterresemålen tänker jag!
  • elyse
    mia maria skrev 2014-02-05 20:06:24 följande:
    Fast många charterhotell har ju tex barnklubb med engelskspråkig personal (inte Blue Village o Sunwing då, men det finns ju andra..!) o en del av dessa charterhotell borde ju gå att boka även på egen hand, o således så borde ju barnklubb gå att finna även utanför de typiska charterresemålen tänker jag!
    Jag tror att barnklubb är en slags bonus som ingår när man väljer just charter. 
  • Koala

Känner inte till någon barnklubb i Paris. Däremot finns svenska kyrkan i Paris, som många unga svenska tjejer (och några killar) ofta besöker när man är i Paris som student eller au-pair. Man kan ta kontakt med kyrkan som har en anslagstavla där man skulle kunna annonsera efter en barnvakt. Då kan ju föräldrarna gå på konstmuseer eller liknande medan barnet är med en svensktalande barnvakt. Svenska kyrkan finns på flera håll i utlandet, t.ex London och New York.

• Elsis

Har ni inte några vänner med barn som kan tänkas vara intresserade av samma resmål? Då kan ju de vuxna umgås i olika konstellationer, och barnen har alltid nåon trygg vuxen att vara med. Ni måste ju inte hänga ihop hela tiden heller, utan kan göra utflykter familjevis också.

• Deia01

Jag förstår inte heller hur du tänker.... Svensk charter med svensktalande personal är inte ok - men ett hotell med charter från andra länder är det. Konstigt.

Vi har rest mycket med våra barn men aldrig ens funderat på barnklubb! Vi reser till små orter med små hotell och vardagen i sig är tillräcklig. Vi bara är, upptäcker dom små sakerna i vardagen och det är helt tillräckligt för en 6-åring! Vi åker inte heller på sightseeing. Klarar oss bra utan det och utforskar området själv.

Våga lita till dig själv och att dina barn kan åka på semester utan barnklubb! Dom behöver inte underhållas - dom behöver utforska! 

• mia maria
    Koala skrev 2014-02-05 20:25:25 följande:
    Känner inte till någon barnklubb i Paris. Däremot finns svenska kyrkan i Paris, som många unga svenska tjejer (och några killar) ofta besöker när man är i Paris som student eller au-pair. Man kan ta kontakt med kyrkan som har en anslagstavla där man skulle kunna annonsera efter en barnvakt. Då kan ju föräldrarna gå på konstmuseer eller liknande medan barnet är med en svensktalande barnvakt. Svenska kyrkan finns på flera håll i utlandet, t.ex London och New York.
    Jag skrev inte barnklubb utan barnpassning, vilket inte är helt ovanligt att det dyker upp när man läser om vad hotellen har för faciliteter. Jag är dock osäker på vad som menas med barnpassning, men det kan man ju kontakta hotellet o fråga!
Svar på tråden resmål med barnklubb- ej charter- tips tack!