augmamma skrev 2014-02-05 11:36:34 följande:
Stort tack för tips! Grön tiger:Jag ska absolut kolla på hemsidan.
Jag hade snarare förväntat mig tips än påhopp när jag skapade denna tråd.
Förstår inte riktigt varför det skulle vara bättre med en barnklubb på ett charterresmål än någon annanstans. Eller är du emot internationella barnklubbar även på charterresmål? Jag skulle självklart inte lämna mina barn någonstans om jag inte tror att de skulle ha det bra. ANgående språket har vi rest en del med barn och min stora kille, snart 6 år (den lille är bebis så det är inte aktuellt) har ofta träffat lekkamrater som pratar andra språk. Det är inte Mcdonalds bollhav jag är ute.
Jag ser absolut inte mina barn som en belastning. Tvärtom jag älskar att umgås med mina barn. Många vi känner har rest på en barnfri weekend någonstans. Det har vi inte gjort då jag inte vill lämna bort dem så länge. Däremot kan jag längta efter att åka t.ex. till Frankrike och då inte bara göra barnsaker utan t.ex. ha några timmar på förmiddagen då jag kan göra något för mig samtidigt som barnen har kul och träffar andra barn. Sedan kan man umgås resten av dagen. Tack ändå för tips!
Jo jag förstår hur du tänker, jag menade väl mest bara att jag tycker att ni ska resa ändå, även om ni inte hittar ett hotell med barnklubb - visst är det skillnad på att gå på sightseeing med barn o utan dem, men jag vill bara få fram att det går alldeles utmärkt att se sig omkring o få en lyckad semester även om barnen är med, bara man är inställd på det s.a.s
Hur som haver så såg jag senast idag när jag sökte hotell i Paris att det stod "barnpassning" på ett av hotellen jag kikade på, men vad som menas med det vet jag inte...!?