• berggrenemil

Trött på Sverige...

Nu börjar man FAN bli trött på Sverige... Vi lever i en diktatur som ingen ser, pga ett skal av påhittad demokrati. Vi lever i ett land bestående av propaganda, censur och utan äkta yttrandefrihet. Alla tror att vi lever i en underbar demokrati och att vi får rösta om allt, men nej, så tycks bara fallet. Sverige påverkar människor genom propaganda och censur främst genom media (främst SVT) och också med inskränkningar i yttrandefriheten. Med det menar jag att så fort man har en åsikt som inte stämmer in med det media sagt med sin propaganda, så gäller inte yttrandefriheten längre, man får inte längre säga som man tycker utan att man blir kallad för dum, korkad, elak, rasist, nazist eller sexist. t.ex om man inte håller med om vad någon i Sjuklövern(Centerpartiet, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Socialdemokraterna, Vänsterpartiet) så är man troligen rasist eller nazist. Vi lever i ett land som snart efterliknar Hitlers Nazi-Tyskland, där landets människor inte har någon kraft... VI VANLIGA MÄNNISKOR måste förhindra dehär, vi kan inte bara låta det förbigå, något måste göras och inte många ser det.

tack för mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-06 21:42
    Edit: Jag ursäktar starkt för mina överdrifter, men skyller på att jag var irriterad just då jag skrev. står fortfarande för de jag skrivit dock.
  • Svar på tråden Trött på Sverige...
  • berggrenemil
    sportpappa skrev 2014-02-06 17:08:41 följande:
    sjuttiofemman nämnde aldrig SD. Varför drog du slutsatsen att det kan vara det sjuttiofemman pratar om?

Även om ingen har pratat om SD så är det lätt att tro att du är sympatisör med SD eftersom det är det enda parti i riksdagen som du utelämnat.

Försök att underbygga dina påståenden lite och svara frågorna som ställs så kommer du lite längre med dina åsikter. Just nu så har du inget att stå på.
    För att jag nämnde SD i mitt inlägg, och då e jag plötsligt nazist.

Jag skrev aldrig att vi saknar yttrandefriheten helt, utan vi saknar äkta, då media censurerar och förtrycker de med olika åsikter. Det jag menar, ursäktar för missförstånd, men censur kanske inte ingår som en inskränkning mot yttrandefriheten? jag vet faktiskt inte så noga. Med att man blir kallad dum menar jag att för media får man inte tänka olika, o de övertalar medelsvenssons undermedvetna att ogilla de som tänker olika. 
  • berggrenemil

Att jag drog jämförelsen med SD var för att jag känner människor som känner igen sig i det. Människor som inte vågar yttra vad de tycker utav rädsla för mobbning och förtryck.

• sportpappa
    berggrenemil skrev 2014-02-06 19:21:34 följande:
    För att jag nämnde SD i mitt inlägg, och då e jag plötsligt nazist.
    I vilket inlägg nämnde du SD? Är det i någon annan diskussionstråd?
  • berggrenemil
    sportpappa skrev 2014-02-06 19:25:40 följande:
    I vilket inlägg nämnde du SD? Är det i någon annan diskussionstråd?
    förlåt jepp... skrev samma inlägg på facebook och blev anklagad för det hela tiden, blev lite förvirrad efter för lite sömn.
  • Kjell2

Vad är det som måste göras för att förhindra att vi snart efterliknar Hitlers Nazi-Tyskland?

Det är fortfarande en viss skillnad på de lagar som fanns där kring publicering, yttrandefrihet, mötesfrihet och föreningsfrihet, rättskärhet och de vi har i Sverige

• PGA

Den som inte förstår vad TS pratar om är obildad även om nu TS överdriver friskt. Grunderna i det han talar om vida är känt såväl nationellt som internationellt bland bildade människor. Så sent som i förra veckan hade engelska the Guardian än lång artikel i ämnet och Michael Booth kommer i dagarna ut med en bok som delvis behandlar ämnet.

Det här handlar inte om rättigheter att föra fram kränkningar som vissa ovan antydde här utan om vad som anses vara okej att diskutera och diversiteten i åsikter som är accepterade och vilka konsekvenser det får om man faller ur normen på dessa punkter.

• PGA

""neutral" Sweden (one of the world largest arms exporters) continues to thrive economically thanks to its distinctive brand of totalitarian modernism, which curbs freedoms, suppresses dissent in the name of consensus, and seems hell-bent on severing the bonds between wife and husband, children and parents, and elderly on their children. Think of it as the China of the north."
    www.theguardian.com/world/2014/jan/27/scandinavian-miracle-brutal-truth-denmark-norway-sweden

Absolut något att begrunda.

• Kjell2
    PGA skrev 2014-02-06 21:00:10 följande:
    Den som inte förstår vad TS pratar om är obildad även om nu TS överdriver friskt. Grunderna i det han talar om vida är känt såväl nationellt som internationellt bland bildade människor. Så sent som i förra veckan hade engelska the Guardian än lång artikel i ämnet och Michael Booth kommer i dagarna ut med en bok som delvis behandlar ämnet.

Det här handlar inte om rättigheter att föra fram kränkningar som vissa ovan antydde här utan om vad som anses vara okej att diskutera och diversiteten i åsikter som är accepterade och vilka konsekvenser det får om man faller ur normen på dessa punkter.
    Möjligt men det är inte en inskränkning i yttrandefriheten. Möjligt vis någon form av bojkott från mediaföretag, vilket är illa i sig. Våra lagar kring yttrandefriheten är kvar och oförändrade.

Det går fortfarande fritt att starta egna tidningar t ex för att framföra det man tycker och vill eller ordna demonstrationer mm

Men om det nu är det TS vill framför bör TS kanske gör det och inte skriva om inskränkning i yttrandefriheten och dra paralleller med Hitler-Tyskland. 
  • PGA
    Kjell2 skrev 2014-02-06 21:05:48 följande:
    Möjligt men det är inte en inskränkning i yttrandefriheten. Möjligt vis någon form av bojkott från mediaföretag, vilket är illa i sig. Våra lagar kring yttrandefriheten är kvar och oförändrade.

Det går fortfarande fritt att starta egna tidningar t ex för att framföra det man tycker och vill eller ordna demonstrationer mm
    Hur skulle det kunna vara ett fritt val när du kanske riskerar din karriär, familj och vänner? Att du inte kommer att straffas enligt lag betyder inte att det är fritt. Det är just bristen på "äkta yttrandefrihet" som TS saknar, dvs yttrandefrihet i praktiken.
  • Kjell2

I

PGA skrev 2014-02-06 22:08:39 följande:
    Hur skulle det kunna vara ett fritt val när du kanske riskerar din karriär, familj och vänner? Att du inte kommer att straffas enligt lag betyder inte att det är fritt. Det är just bristen på "äkta yttrandefrihet" som TS saknar, dvs yttrandefrihet i praktiken.

Konstigt sätt att uttrycka det från TS. Att dra paralleller med HitlerTyskland lägger ett visst utgångsläge för diskussinen.
Svar på tråden Trött på Sverige...