• berggrenemil

Trött på Sverige...

Nu börjar man FAN bli trött på Sverige... Vi lever i en diktatur som ingen ser, pga ett skal av påhittad demokrati. Vi lever i ett land bestående av propaganda, censur och utan äkta yttrandefrihet. Alla tror att vi lever i en underbar demokrati och att vi får rösta om allt, men nej, så tycks bara fallet. Sverige påverkar människor genom propaganda och censur främst genom media (främst SVT) och också med inskränkningar i yttrandefriheten. Med det menar jag att så fort man har en åsikt som inte stämmer in med det media sagt med sin propaganda, så gäller inte yttrandefriheten längre, man får inte längre säga som man tycker utan att man blir kallad för dum, korkad, elak, rasist, nazist eller sexist. t.ex om man inte håller med om vad någon i Sjuklövern(Centerpartiet, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Socialdemokraterna, Vänsterpartiet) så är man troligen rasist eller nazist. Vi lever i ett land som snart efterliknar Hitlers Nazi-Tyskland, där landets människor inte har någon kraft... VI VANLIGA MÄNNISKOR måste förhindra dehär, vi kan inte bara låta det förbigå, något måste göras och inte många ser det.

tack för mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-06 21:42
    Edit: Jag ursäktar starkt för mina överdrifter, men skyller på att jag var irriterad just då jag skrev. står fortfarande för de jag skrivit dock.
  • Svar på tråden Trött på Sverige...
  • sharatec
    PGA skrev 2014-02-06 22:08:39 följande:
    Hur skulle det kunna vara ett fritt val när du kanske riskerar din karriär, familj och vänner? Att du inte kommer att straffas enligt lag betyder inte att det är fritt. Det är just bristen på "äkta yttrandefrihet" som TS saknar, dvs yttrandefrihet i praktiken.
    Jag kanske missförstår här, men att ens vänner lämnar en på grund av ens åsikter har väl ändå inget med yttrandefrihet att göra?
  • effemgea
    PGA skrev 2014-02-06 21:02:49 följande:
    ""neutral" Sweden (one of the world largest arms exporters) continues to thrive economically thanks to its distinctive brand of totalitarian modernism, which curbs freedoms, suppresses dissent in the name of consensus, and seems hell-bent on severing the bonds between wife and husband, children and parents, and elderly on their children. Think of it as the China of the north."
    www.theguardian.com/world/2014/jan/27/scandin...

Absolut något att begrunda.
    Vilken sagolik smörja. Undrar om stollen bildat sig en uppfattning  om Sverige utifrån studier av SD-pressen. Kul att översätta "national press".

För övrigt är väl inte de engelska rasisterna så särskilt mycket mer att hänga i julgran än våra inhemska.

"cartoon depictions of black people with big lips and bones through their noses are not uncommon in the national press"
  • Defeateris
    PGA skrev 2014-02-06 22:08:39 följande:
    Hur skulle det kunna vara ett fritt val när du kanske riskerar din karriär, familj och vänner? Att du inte kommer att straffas enligt lag betyder inte att det är fritt. Det är just bristen på "äkta yttrandefrihet" som TS saknar, dvs yttrandefrihet i praktiken.
    Fast.. En arbetsgivare har inte rätt att säga upp dig på grund av politiska åsikter, precis som de inte har rätt att säga upp mig för att jag väntar barn. Att en arbetsgivare kan gå runt reglerna i båda fallen är ju olyckligt, men att säga att det innebär att vi saknar äkta yttrandefrihet är ju samma sak som att säga att jag saknar äkta rätt att vara gravid..

Och vänner och familj - ja, de har ju också rätt att göra sina val, eller hur? Du väljer ditt umgänge baserat på vad du anser är viktigt, jag väljer mitt umgänge baserat på vad jag anser är viktigt. Om din familj väljer att inte umgås med dig på grund av dina politiska åsikter tror jag att det kanske är mer än det som skär sig i värderingar egentligen. Och är det inte det så är den politiska åsikten tydligen väldigt viktig för personen som väljer att sluta umgås med dig. Själv har jag vänner med alla möjliga politiska åsikter och vi har jäkligt högt i tak (och ljudvolym) när det gäller våra diskussioner kring allt möjligt. Däremot skulle jag välja bort att umgås med människor av andra skäl än just politiska åsikter - skäl som kanske inte alls är viktiga för dig.
    Eller, menar du att eftersom vissa föräldrar förskjuter sina barn när de kommer ut med att de är homosexuella så saknas det äkta rätt i Sverige att vara homosexuell?
  • PGA
    Defeateris skrev 2014-02-06 23:07:54 följande:
    Fast.. En arbetsgivare har inte rätt att säga upp dig på grund av politiska åsikter, precis som de inte har rätt att säga upp mig för att jag väntar barn. Att en arbetsgivare kan gå runt reglerna i båda fallen är ju olyckligt, men att säga att det innebär att vi saknar äkta yttrandefrihet är ju samma sak som att säga att jag saknar äkta rätt att vara gravid..

Och vänner och familj - ja, de har ju också rätt att göra sina val, eller hur? Du väljer ditt umgänge baserat på vad du anser är viktigt, jag väljer mitt umgänge baserat på vad jag anser är viktigt. Om din familj väljer att inte umgås med dig på grund av dina politiska åsikter tror jag att det kanske är mer än det som skär sig i värderingar egentligen. Och är det inte det så är den politiska åsikten tydligen väldigt viktig för personen som väljer att sluta umgås med dig. Själv har jag vänner med alla möjliga politiska åsikter och vi har jäkligt högt i tak (och ljudvolym) när det gäller våra diskussioner kring allt möjligt. Däremot skulle jag välja bort att umgås med människor av andra skäl än just politiska åsikter - skäl som kanske inte alls är viktiga för dig.
    Eller, menar du att eftersom vissa föräldrar förskjuter sina barn när de kommer ut med att de är homosexuella så saknas det äkta rätt i Sverige att vara homosexuell?
    Du pratar om lagar men det rör sociala bestraffningar.

Och vill du tala om äkta yttrandefrihet får du vända dig till TS. Det är ett olyckligt ordval av honom vilket ju också fått till konsekvens att u med flera inte klarar att diskutera sakfrågan.
  • sportpappa
    PGA skrev 2014-02-07 05:30:25 följande:
    Och vill du tala om äkta yttrandefrihet får du vända dig till TS. Det är ett olyckligt ordval av honom vilket ju också fått till konsekvens att u med flera inte klarar att diskutera sakfrågan.
    Då tycker jag att TS ska förtydliga vad han verkligen menar så att vi kan diskutera sakfrågan. Om man uttrycker fel saker i ett inlägg så kommer självklart svaren bli utifrån det. Att vi ska göra TS inlägg mer intelligent och underbyggt än vad det är är inte vår uppgift.

Jag tycker det börjar gränsa mot elitism att slänga sig med att vi är obildade för att vi inte känner till det som du anser att bildade människor känner till och att vi inte läser The Guardian regelbundet.
  • Kjell2

Från TS tillägg
    "står fortfarande för de jag skrivit dock."

• Cal XVI Gustf
    effemgea skrev 2014-02-06 22:43:20 följande:
    Vilken sagolik smörja. Undrar om stollen bildat sig en uppfattning  om Sverige utifrån studier av SD-pressen. Kul att översätta "national press".

För övrigt är väl inte de engelska rasisterna så särskilt mycket mer att hänga i julgran än våra inhemska.

"cartoon depictions of black people with big lips and bones through their noses are not uncommon in the national press"
    Gissningsvis har han studerat dansk media eftersom den där meningen handlade om... Danmark.
  • Dianne

Ja, här håller jag med. Och det otäcka är att så många "vanliga" människor har gått på det, och jamsar med. Det är t.ex. många som tror på det som de vanliga tidingarnas chefredaktörer och journalister jämt påstår, nämligen att Avpixlat med flera sajter hittar på sina nyheter. När man berättar för dem att det är offentliga handlingar som vem som helst kan begära ut (tänker främst på brottslingars identitet och ursprung nu), så tror de ÄNDÅ inte på det! Avpixlat ljuger, brottslingarna med de utländska namnen är påhittade, i själva verket begicks brotten av svenskar!

Det är otäckt! Död

• Kjell2
    Dianne skrev 2014-02-07 10:27:52 följande:
    Ja, här håller jag med. Och det otäcka är att så många "vanliga" människor har gått på det, och jamsar med. Det är t.ex. många som tror på det som de vanliga tidingarnas chefredaktörer och journalister jämt påstår, nämligen att Avpixlat med flera sajter hittar på sina nyheter. När man berättar för dem att det är offentliga handlingar som vem som helst kan begära ut (tänker främst på brottslingars identitet och ursprung nu), så tror de ÄNDÅ inte på det! Avpixlat ljuger, brottslingarna med de utländska namnen är påhittade, i själva verket begicks brotten av svenskar!

Det är otäckt! Död

Om jag hittar något felaktigt, kränkande eller olagligt  på DN eller Aftonbladet kan jag alltid driva ärendet i domstol mot den ansvariga utgivaren. Vem är ansvaig utgivare på Avipxlat och står som garant och ansvarig för innehållet?
  • sharatec
    Dianne skrev 2014-02-07 10:27:52 följande:

Det är otäckt! Död
    Jag trodde i min enfald att kritiken brukade gälla hur de gör sitt urval och vilken vinkling de ägnar sig åt...? Hur ofta har du sett påståenden om att Avpixlat rakt av skulle hitta på nyheter?
Svar på tråden Trött på Sverige...