• Anonym (Anonym)

Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare

Hörde av mig till en mäklare angående ett hus som vi är väldigt intresserade av.
    Sa vilka tider vi har möjlighet att se det och fick detta svaret : Tyvärr passar inte de tiderna mitt schema. Vi bestämmer så här: ser du att huset finns kvar på måndag, ta kontakt med mig så ser vi när vi kan få ihop en visning. Trevlig kväll!

Är det bara jag som tycker att svaret är rätt märkligt?! "Ser du att huset finns kvar på måndag"..
    Jag skrev till mäklaren redan i måndags och fick svar igår. Nu ska vi behöva vänta tills måndag för att JAG ska se om dom har valt att sälja huset fast vi är intresserade, men inte fått chans att se det pga mäklarens schema. Finns det kvar ska JAG höra av mig igen till mäklaren för att be om en visning.

Huset har legat ute i snart 2v och förra gången tog det över ett år för att bli sålt.

Någon som varit med om samma?

• Svar på tråden Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare
  • sextiotalist

Nu vet du inte vad mäklararna och säljarna har kommit överens om. Det kanske är så att de har bestämt att mäklaren ska sköta all visning och så kan det vara rätt bra att veta att säljarna inte heller kan ta emot visningar hur som helst. Han kanske sa sitt schema, men menade nog att det även ska fungera med säljarna.

Och så kommer nästa information. Säljarna kan sälja till vem som helst de behöver inte ta den som bjuder bäst, det kan vara andra saker som gör att de vill sälja till en som bjuder lägre.

Bara för att ett hus är till salu så är det inte samma sak som att det är allmängods (dvs det bor fortfarande folk i huset) de är inte tvingade att sälja och de har ingen skyldighet att ha visnngar när som helst.
    Nej, jag tycker inte svaret är märkligt.

• Anonym (...)

Eller så har säljarna inte lust att städa och evakuera ytterligare en gång bara för att ni inte kan komma på angiven visning. Jag hade som säljare inte öppnat upp för ytterligare visning åt någon som uppenbarligen inte var tillräckligt intresserad för att flytta runt i sitt schema och frigöra en timme.

Skulle huset finnas kvar så kommer ni få chansen igen, på en tid som passar säljare och mäklare.

• sextiotalist
    Anonym (...) skrev 2014-02-05 08:49:43 följande:

Eller så har säljarna inte lust att städa och evakuera ytterligare en gång bara för att ni inte kan komma på angiven visning. Jag hade som säljare inte öppnat upp för ytterligare visning åt någon som uppenbarligen inte var tillräckligt intresserad för att flytta runt i sitt schema och frigöra en timme.

Skulle huset finnas kvar så kommer ni få chansen igen, på en tid som passar säljare och mäklare.

Som jag skrev innan, bara för att ett hus är till salu så är det inte allmängods och folk bor där och lever ett liv
  • Anonym (Anonym)

Ingen som bor i huset just nu.

Jag hade heller inte velat ha mitt hus till allmän beskådan. Och skulle aldrig t.ex ha en öppen visning så det kan komma oanmälda rent nyfikna. Men när det inte ens legat ute i två veckor så hade jag iaf bokat in de som hört av sig

• Anonym (Anonym)

Och skulle det va så kan ju mäklaren säga att det redan finns intresserade

• Dixie

fast vi vet ju inte vad som ligger bakom det svaret - det kanske redan finns flera spekulanter, mäklaren har kanske flera andra hus till försäljning etc....

• straw2008

Säljaren har nog kommunicerat med mäklaren att de INTE vill ge extravisningar, en del har ju svårt att ta sig ur huset de 2 gånger det normalt brukar bara visning. Elelr så finns det redan flera potentiella köpare o då förstår jag oxå att de inte har extravisningar osv.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Anonym (...) skrev 2014-02-05 08:49:43 följande:
    Eller så har säljarna inte lust att städa och evakuera ytterligare en gång bara för att ni inte kan komma på angiven visning. Jag hade som säljare inte öppnat upp för ytterligare visning åt någon som uppenbarligen inte var tillräckligt intresserad för att flytta runt i sitt schema och frigöra en timme. Skulle huset finnas kvar så kommer ni få chansen igen, på en tid som passar säljare och mäklare.

Håller helt med här, undantaget skulle vara om jag var bortrest utomlands 2 v. MEN då skulle jag skicka min svärfar o sen varsla mäklaren. Skulle göra allt jag kunde för att kunna köpa ändå.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Finns det ingen av er som kan gå på någon av visningarna verkligen ? Här i sthlm vill ALLA komma på privata förhandsvisningar, inte många mäklare ger det längre o speciellt inte på hus/lägh de garanterat kommer sälja ändå.

I kinamockaskogen.....
  • SupersurasunkSara

Samam svar fick vi.  Det finns bra och dåliga mäklare, så är det bara. Jag meddelade den gången säljaren genom lapp i brevlådan och den säljaren visste iaf inte att det fanns fler intresserade som kunde tänka sig budgivning.

Svar på tråden Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare