• Anonym (Anonym)

Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare

Hörde av mig till en mäklare angående ett hus som vi är väldigt intresserade av.
    Sa vilka tider vi har möjlighet att se det och fick detta svaret : Tyvärr passar inte de tiderna mitt schema. Vi bestämmer så här: ser du att huset finns kvar på måndag, ta kontakt med mig så ser vi när vi kan få ihop en visning. Trevlig kväll!

Är det bara jag som tycker att svaret är rätt märkligt?! "Ser du att huset finns kvar på måndag"..
    Jag skrev till mäklaren redan i måndags och fick svar igår. Nu ska vi behöva vänta tills måndag för att JAG ska se om dom har valt att sälja huset fast vi är intresserade, men inte fått chans att se det pga mäklarens schema. Finns det kvar ska JAG höra av mig igen till mäklaren för att be om en visning.

Huset har legat ute i snart 2v och förra gången tog det över ett år för att bli sålt.

Någon som varit med om samma?

• Svar på tråden Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare
  • asta66

Vi skulle titta på en bostad med en mäklare som inte ville visa den. Sen gick bostaden till ett underpris. Och mäklaren visade sig göra mer underliga saker. Jag ångrade att vi inte kontaktade säljaren och berättade det hela.

• Anonym (Anonym)
    SandraP81 skrev 2014-02-05 08:33:00 följande:
    Jag har varit med om samma, ett fritidshus vi var mycket intresserade av. Kunde dock ej komma på visningen och ringde och frågade mäklaren om vi kunde komma några dagar efter. Mäklaren sa att de redan hade flera intresserade som skulle komma och att om huset fortfarande var till försäljning efter visningen typ så skulle han ringa. 

Jag sa t o m att vi var beredda att lägga mer pengar men det var tydligen inte säljarna intresserade av.. (?)

Låg det i *********g? Vi var intresserade av ett där och mäklaren hintade med att lägga dolt bud till säljarna. Då får inte övriga intresserade reda på att ett bud har lagts. Men att där är intresserade såklart och på detta var många intresserade. Vi valde att lägga dolt bud. Men när vi åkte dit ensamma och kollade extra på det såg vi massa skumma saker på husets utsida som gjorde att vi valde att hoppa av.
  • straw2008

Varför är det självklart att du inte länkar till huset ?? Skicka pm då så ska jag iaf reda ut ditt problem??

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (fg)

Jag ser inte problemet? Mäklaren har helt enkelt inte tid att visa huset nu?

• straw2008
    Anonym (Anonym) skrev 2014-02-05 09:28:52 följande:
    Vi har inte ens pratat i telefon då hon bara skickade ett sms till mig.

Jag kan verkligen förstå hennes reaktion då ni endast haft sms kontakt, sår det RING för visning så ringer man väl ? Sms låter som väldigt torftigt om man verkligen var intresserad.
    I kinamockaskogen.....
  • Anonym (Anonym)

Jag fick ett sms tillbaka efter att jag ringt henne!

• straw2008
    Anonym (Anonym) skrev 2014-02-05 11:15:44 följande:
    Jag fick ett sms tillbaka efter att jag ringt henne!

Men är du helt ärlig med detta så skicka pm så ska jag fixa en visning till dig. Anars kan jag inte riktigt se något problem....
    I kinamockaskogen.....
  • UniqueSnowflake
    Anonym (Anonym) skrev 2014-02-05 09:49:39 följande:

Låg det i *********g? Vi var intresserade av ett där och mäklaren hintade med att lägga dolt bud till säljarna. Då får inte övriga intresserade reda på att ett bud har lagts. Men att där är intresserade såklart och på detta var många intresserade. Vi valde att lägga dolt bud. Men när vi åkte dit ensamma och kollade extra på det såg vi massa skumma saker på husets utsida som gjorde att vi valde att hoppa av.

1.
    För det finns ju så få städer i Sverige som slutar på g, va?

Nyköping
    Norrköping
    Linköping
    Jönköping
    Helsingborg
    Göteborg
    Falkenberg

2. Det är så gott som alltid du som får vika dig för mäklarens önskemål ang visning än tvärtom.

~thorn in your side~
  • nozpa
    asta66 skrev 2014-02-05 09:36:00 följande:
    Vi skulle titta på en bostad med en mäklare som inte ville visa den. Sen gick bostaden till ett underpris. Och mäklaren visade sig göra mer underliga saker. Jag ångrade att vi inte kontaktade säljaren och berättade det hela.
    Var med om liknande. Ett hus vi ville titta på det stod att man skulle kontakta mäklaren för visning. När vi gjorde det sa han att det var 2 par som var intresserade och att han skulle se om dom köpte huset först.
    Vi kontaktade säljaren och mäklaren ringde upp samma kväll och erbjöd oss en visning.

Vi köpte dock inte det huset.
  • Anonym (Anonym)
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-05 12:03:16 följande:
    1.

För det finns ju så få städer i Sverige som slutar på g, va?Nyköping

Norrköping

Linköping

Jönköping

Helsingborg

Göteborg

Falkenberg

2. Det är så gott som alltid du som får vika dig för mäklarens önskemål ang visning än tvärtom.

Vad är du spydig för??

Inte så svårt att räkna stjärnorna. Är det samma stad har det samma antal och slutar på g. Inte svårare än så.
Svar på tråden Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare