• Webbredaktör Annelie

    Bakar du?

    Brukar du baka? Vad bakar du då, matbröd eller söta pajer och bullar?

    Bakar du själv eller tillsammans med barnen?
    Berätta - varför, varför inte!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bakar du?
  • Anonym (Ja)

    Älskar att baka! Sitter och funderar på att baka idag när jag är ledig från studier och har dottern hemma :) Har idétorka.. Gjorde inbakad korv sist och det var poppis, sugen på att göra ngt liknande 'mellanmålsaktigt' idag men vet inte vad.

    Annars älskar jag att baka bullar :)

  • dessan59

    jag brukar ibland baka bröd och kanelbullar. jag tycker att det är meditativt att baka, köra ner händerna i degen och arbeta med den.Doften är oslagbar av kanel, anis, kardemumma!

  • lövet2

    Jag är periodare när det gäller bakning. Just nu bakar jag ganska ofta. Mest mjuka kakor och småkakor.

  • Anonym (¤¤¤¤¤)

    Nej, nästan aldrig. Till barnens födelsedagar och till fikaförsäljning till idrottsföreningen men inte annars.

  • Mrs Vader

    Ja jag bakar ganska ofta. Inte kakor och sånt så mycket utan bröd och bullar. Det är roligt att experimentera med olika jäsmedel och metoder =)

  • fluu

    Bakar just nu. Bröd med lite av varje i. Bakar ofta och bakar många olika saker, sällan paj eller småkakor dock.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lövet2
    dessan59 skrev 2014-02-05 08:55:57 följande:
    lövet2

    har du ett recept att dela med dig med? tar tacksamt emot!
    På vad? En sockerkaka jag bakar så där till vardags om jag ändå har ugnen varm:

    65 g margarin
    1 dl mjölk

    2 ägg
    2½ dl strösocker

    2½ dl vetemjöl
    1½ tsk bakpulver
    3/4 tsk vaniljsocker

    Smörj och bröa formen med t ex veteströ. 175-180 grader i 25-40 minuter (beroende på vilken ugn du har)
  • Anonym (Kakmonstret)

    Jag älskar att baka! Helst småkakor, långpanne-kakor. Aldrig bullar mm eftersom jag inte tål jäst. 

Svar på tråden Bakar du?