Försöker få in min dementa mamma på låst avd.
Hur får man hjälp av samhället? ingen lyssnar på mig. Hur 17 bär man sig åt?
Handläggaren tycker att min mamma kan bo hemma fortfarande med hemtjänst...
Hon sa till mig att hemtjänsten är inga barnvakter och det ska räcka med den hjälp hon har.
På 11 dagar i sitt hem har hon ramlat 8 gånger.
Varje dag ringer antingen polisen, hemtjänst eller färdtjänst mig
när jag jobbar, när jag handlar, när jag hämtar barnen.
Ikväll gick mamma ut i nattlinne efter vägen med sin rullator förvirrad hittade inte hem. Hon beställer färdtjänst och åker iväg. kliver av taxin men när hon ska hem uppger hon fel adresser och hon vet inte vart hon är någonstans. Hon röker mycket fast jag har gömt cigaretter så får hon tag på nya av grannar,
det farliga är att hon krampar ofta (någon form av epilepsi) eller minnesbortfall och tappar ciggen så det har blivit ett dussin brännhål i soffan. hon sitter ofta insvept i en fleecefilt och fleece morgonrock. jag har handlat en brandfilt till henne men den använder hon som bordsduk...
Hon har varit in på akuten fyra gånger sen hon kom hem hon har varit inlagd i nio veckor och vi har haft vårdplanering på avd. Det dummaste av allt så sa handläggaren till mig att en demens sjukdom blir ju oftast bättre och man kan bli helt återställd IDIOT. tänkte jag då.
På natten ringer mamma ofta mig och frågar vad jag gör... I hennes lägenhet råder misär det är ofta blod lite här och där och mamma har handlat mat för 6000 kr till sig själv bara denna vecka...
Det är cirkus skott, Hur fan går jag vidare med detta????