• Anonym (Äcklig?)

Hur ofta byter ni lakan/påslakan?

Jag är ganska renlig av mig för övrigt, lite åt bacillskräckhållet faktiskt. Städar badrum+kök ofta och dammsuger flera ggr i veckan.

Men när det gäller sängarna så bäddar vi rent ca var 3-4 vecka. Är detta vanligt eller gör "alla andra" oftare än så?

Kan tillägga att både maken och jag duschar på kvällen, och alltså är nyduschade varje gång vi lägger oss.
    Om det är väldigt varmt ute på sommaren eller om någon svettats mkt av någon anledning (typ feber) så byter vi självklart lakanen oftare. Kan tillägga att barnen inte sover i vår säng, men att vi har katter som gärna ligger i fotändan. Brukar köra med klisterborste där dom legat.

Men min fråga är alltså:

Hur ofta byter ni lakan i era sängar?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni lakan/påslakan?
  • anchel

En gång i veckan. Jag skulle gärna byta varannan dag bara för att få känna den där krispiga känslan oftare men jag orkar inte tvätta oftare än så. Jag byter inte så ofta pga smuts utan pga att de inte känns lika krispiga längre. 

• LondonAnnie

Vi är två vuxna i detta hushåll och jag bytar våra sängkläder 2-3 veckar men oftare om vi har varit sjuka.

• Anonym (frisk o  fräsch)
    Anonym (Linda 2) skrev 2014-02-10 18:14:34 följande:
    Duschar varje dag. Byter varje vecka. För mig är det vardagslyx.

Underlakan och påslakan blir ju äckliga på bara några dagar vad ni än säger.
    Om lakanen blir äckliga så fort måste det bero på att nån äcklig person ligger där. Mina blir inte äckliga!
  • astegmatism
    Anonym (Äcklig?) skrev 2014-02-10 11:16:09 följande:
    Jag är ganska renlig av mig för övrigt, lite åt bacillskräckhållet faktiskt. Städar badrum+kök ofta och dammsuger flera ggr i veckan.

Men när det gäller sängarna så bäddar vi rent ca var 3-4 vecka. Är detta vanligt eller gör "alla andra" oftare än så?

Kan tillägga att både maken och jag duschar på kvällen, och alltså är nyduschade varje gång vi lägger oss.
    Om det är väldigt varmt ute på sommaren eller om någon svettats mkt av någon anledning (typ feber) så byter vi självklart lakanen oftare. Kan tillägga att barnen inte sover i vår säng, men att vi har katter som gärna ligger i fotändan. Brukar köra med klisterborste där dom legat.

Men min fråga är alltså:

Hur ofta byter ni lakan i era sängar?
    två gånger i veckan
  • Blasphemer

Jag byter också var tredje eller fjärde vecka.

Andra får städa hur ofta de vill men personligen ägnar jag gärna så lite tid som möjligt åt praktiskt bök. Det finns roligare saker att göra, tycker jag.

• Anonym (4)
    Anonym (frisk o fräsch) skrev 2014-02-10 18:27:20 följande:
    Om lakanen blir äckliga så fort måste det bero på att nån äcklig person ligger där. Mina blir inte äckliga!
    Precis! 
  • Anonym (4)

Hur kan lakan och påslakan bli "äckliga" och lortiga på nån vecka om man lägger sig ren varje kväll, har pyamas el. nattlinne på sig.   Inga djur??   Vad GÖR ni i sängen eftersom era lakan blir "äckliga" så fort?   

• Fjärilslarv

byter allt sänglinne och handukar en gång i veckan i samband med städning.
    underlakan byts efter varje gång vi har haft sex.

• Anonym (4)
    Anonym (Linda 2) skrev 2014-02-10 18:14:34 följande:
    Duschar varje dag. Byter varje vecka. För mig är det vardagslyx.

Underlakan och påslakan blir ju äckliga på bara några dagar vad ni än säger.
    Tala för DIG SJÄLV!  Mina blir inte äckliga på några dagar!
  • Fjärilslarv
    Anonym (??) skrev 2014-02-10 11:30:14 följande:
    3-4ggr i veckan.
    Herregud, du vet att kvalster och sånt skit hellre lever i rena sängklder va.

Jag byter en gång i veckan och då har jag två hundar som sover i min säng, ibland är de smutsiga och då byter jag oftare (varflr är alla sängkläder ljusa för?). 
    det stod var tredje till var fjärde vecka inte 3-4ggr i veckan. läs innan du svarar.
Svar på tråden Hur ofta byter ni lakan/påslakan?