• Nathalie1990

Den stora hund tråden!

En tråd för alla oss hund tokiga :)

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord. Avel, utställningar, aktivering, pälsvård, dela med oss av olika raser, och även tråkiga sjukdomar..you name it!

Själv har jag en dvärgschnauzer tik som i maj fyller 3 år. Mycket hund i litet fodral haha!
    Vad har ni för hund? Bifoga gärna bild :D

• Svar på tråden Den stora hund tråden!
  • Myzan85

Har just nu två mexikanska nakenhundar här hemma, dock är jag delägare i en kennel så har fler hundar gemensamt typ med mina föräldrar och min syster. Har en liten/mellan tik på 6 månader och en standard hane på två år här hemma och ska hämta hem en tik som ska ha valpar här i slutet på månaden där jag hoppas kunna behålla en valp

Den med brun nos är min 6 månaders valp och den svarta är hennes mamma

• Dexter dot com

Har också en Dstik på 5 år . Är även dagmatte åt 3 till. Har ställt en del men nu går hon bara som sällskapshund.
  • Nathalie1990
    Myzan85 skrev 2014-02-11 17:39:54 följande:

Har just nu två mexikanska nakenhundar här hemma, dock är jag delägare i en kennel så har fler hundar gemensamt typ med mina föräldrar och min syster. Har en liten/mellan tik på 6 månader och en standard hane på två år här hemma och ska hämta hem en tik som ska ha valpar här i slutet på månaden där jag hoppas kunna behålla en valp smile1.gif

Den med brun nos är min 6 månaders valp och den svarta är hennes mamma smile1.gif

Men gud vilka godingar????

Hur vanlig är den rasen just i Sverige? Har inte hört så många som har just mexikansk nakenhund! Min hund är från min mamma som också har en kennel, 3 kullar på gång här till våren, varav det är tänk att min tik ska ha sin första kull, så det ska bli jätte spännande! :)
  • Nathalie1990
    Patrikstjej skrev 2014-02-11 19:48:06 följande:

Kan man lägga upp bild via mobilen?

Jag kan iallafall göra det, jag har iphone :) du laddar upp via kamera ikonen som finns nedanför ditt skrivfält.
  • SkyDark

Jag har en Golden-mix som blir 2år i sommar. En riktigt busig och supergosig liten tjej. Hon är min första hund men jag planerar att skaffa en kompis till henne när hon blivit lite äldre, funderar på en mindre ras nästa gång =) 

• Nathalie1990
    Dexter dot com skrev 2014-02-11 18:59:50 följande:

Har också en Dstik på 5 år . Är även dagmatte åt 3 till. Har ställt en del men nu går hon bara som sällskapshund.
    Vilken sötnos! :)

Får man fråga vad hon heter och vilken kennel hon är ifrån?

Dagmatte är något jag faktiskt tidigare tänkt på, men kan tänka mig att det är ganska krävande även om det är kul också :p
  • Nathalie1990
    SkyDark skrev 2014-02-11 19:53:37 följande:

Jag har en Golden-mix som blir 2år i sommar. En riktigt busig och supergosig liten tjej. Hon är min första hund men jag planerar att skaffa en kompis till henne när hon blivit lite äldre, funderar på en mindre ras nästa gång =) 

Så söt! Visst är livet bra mycket bättre med en hund vid sin sida?;)

Kan inte komma ihåg hur livet såg ut innan vi hade våran Vera nästan haha!
  • SkyDark

Ja, det är helt underbart. Kan nästan inte minnas hur det var innan vi skaffade henne och kan numera inte föreställa mig ett liv utan hund! 

• nobbbe

Hej! Förlåt om jag bara hoppar in här.. Men skulle vilka be om tips & råd.. Jag bor i lägenhet, har världens finaste tik på 9 månader som dessvärre har svårt att vara ensam hemma ibland. Grannarna har ringt störningsjouren pga att hon ylar när vi är iväg.

Hon gjorde det mycket när hon var väldigt liten, det avtog dock men har nu kommit tillbaka.

Finns det någon här inne som har erfarenhet av detta eller som vet hur man kan hantera detta & träna bort det?

Uppskattar alla små tips!

Vi trivs så bra här & har precis lagt ner mycket pengar på vår lägenhet så vill inte flytta & det sista vi vill är att bli tvungna att hitta ett nytt hem åt vår pärla :(

Svar på tråden Den stora hund tråden!