Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Underkläder

Strumpor delar de. De två äldsta har samma storlek på både rumpa och fötter (dock olika kön) och de två yngsta likaså (även de olika kön)

Jag har inga problem om lillebror någon gång råkar ta storebrors kalsonger, vissa kan han ha utan att de ramlar av. Han ärver vissa men storebror brukar faktiskt hinna nöta ut det mesta så det är i praktiken rätt lite som ärvs.

Samma mellan systrarna, den äldre som fyller 10 i år har ff sina trosor i strl 110/116 (även om jag köper nytt i 122-128) och har haft vissa sen dagistiden. Trosor i strl 86/92 har gått i arv men mer kommer knappast ärvas då allt nöts ut.

Men nej jag har inga problem att fräscha underkläder ärvs. Jag snor f ö min mans strumpor ibland (vi har ungefär lika stora fötter)

• cosinus
    Rocket Mania skrev 2014-02-12 11:19:29 följande:
    Alltså, jag skulle ju inte bli förvånad om vissa här på FL slänger trosorna efter en dags användning. Det är en sådan sjuk bacillskräckshysteri att jag blir både fnissig och förskräckt. Handdukar används EN gång, lakan tvättas flera ggr i veckan. Kläder byts flera ggr per dag. Allt är fullt av äckliga bakterier osv. Fattar folk inte vad de gör med sin miljö? Försurade och förstörda vatten osv. DET om något är väl sjukt äckligt?
    Påminner mig om en äldre släkting. Ungkarl, bonde, tvättade inte överdrivet ofta.

Han köpte kallingar, använde dem 1-2 veckor och eldade sen upp dem. Häpp, tvättbehovet minimalt :)
  • cosinus
    GrönaDruvan skrev 2014-02-12 14:24:01 följande:
    Jag blir mkt imponerad om du klarar att hålla ordning på det om du får barn av samma kön och som har samma storlek.
    Berätta hur du gör isåfall
    Fast det hade jag fixat. Jag har koll på vart enda plagg vi äger vem som använder det för tillfället, prickar så gott som alltid vilken storlek det är och vad det har för tvättråd. Så hade jag haft barn med samma storlek och bara köpt olika färg så hade jag kommit ihåg. Sen glömmer jag en massa vettigt men sånt här sitter och jag kan inte begripa hur min man kan sortera kläderna fel :D

Enda gången jag läser en storlekslapp är när vi har identiska plagg fast det bara skiljer en storlek. Det händer ibland att jag köper likadana strumpor dels i strl 25/27 och 31/33 och efter några tvättar kan de se rätt lika stora ut.
Svar på tråden Underkläder