• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-03-01 12:49:04 följande:
    Vad har de kära klorofyllkommunisterna sagt om Kung Anti-Midas utnämning av Ylva som dadda åt inbillningsministern och bostadsislamisten?
    Det som passar skrikhögern bäst, förstås..

Vill du att jag ska försöka leta rätt på något lyckat citat som någon dagledig aktivist knåpat ihop.

Jag står gärna till tjänst, inget är mer roande än skrikhögerns bekräftelsebehovSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    Vad har de kära klorofyllkommunisterna sagt om Kung Anti-Midas utnämning av Ylva som dadda åt inbillningsministern och bostadsislamisten?
    Fridolin har förnekat att överrocken skulle vara en överrock.

Kaplan har i vanlig ordning inte sagt ett knyst. Han är väl på semester i Turkiet igen.
  • Flash Gordon
    Vad ska de säga?

De kan bara göra som de gjort så här långt.

Hasa ned byxorna, böja sig över sängkanten och bita hårt i kudden samtidigt som de försöker distrahera sig själva från smärtan genom att tänka på att: "Vi sitter i regeringen! Vi sitter i regeringen!"
  • Fjonken
    KillBill skrev 2016-02-27 09:47:15 följande:

De partier som står upp för den mest liberala invandringspolitiken; Vänsterpartiet, Centerpartiet och Miljöpartiet uppgår till drygt 20 %? Underkänner du även dessa siffror? Det är tom så att Vänsterpartiet och Centerpartiet som sluppit ta ansvar för en hårdare migrations politik ökar i opinionen.

Nu finns det iofs fler politiska frågor och en person som sympatiserar med C kan väl mycket väl vara för en mer restriktiv invandringspolitik? Precis som det kan finnas S-väljare som vill ha mer öppet. 

En opinionsundersökning som fokuserar på frågan är mer exakt. 
  • MigrationsPartist

Det är bara en massa gnäll, när vi nu skall bygga en höghastighetsbana mellan Stockholm och Göteborg. Jag tycker medborgarna skall vara stolta för att betala 65.000 per arbetande medborgare, så att jag och Åsa kan spara 1 timme när vi får lust att besöka Göteborg.

Norrlänningarna kan gott ha sina tjälskott i vägarna, så att de inte köt de 20 milen så fort för att komma till den enda kvarvarande macken. Rätt åt dom!!

• Tom Araya
    lagge2 skrev 2016-02-27 13:34:40 följande:
    För min del så får du gärna satsa på en arabisk man...

Du får skriva hur mycket om SD som helst...men tänk på att snart alla partier har samma politik...snoppet va ?
    Samma hoppas jag verkligen inte, även om det ser ut så när invandringen stramas åt en aning.
  • Rataxes

MP hart nominerats till årets miljöförvillare av gruppen Jordens Vänner.

www.etc.se/klimat/miljopartiet-kan-utses-till-arets-miljoforvillare

Lägg nu märke till att länken inte går till någon "högersida" utan till dumvänsterns favoritblaska.

"Greenwashpriset delas ut av Jordens vänner och går till en person eller organisation som skapat en överdrivet grön image genom vilseledande marknadsföring. I år har organisationens medlemmar nominerat Miljöpartiet."

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Tom Araya
    Rataxes skrev 2016-03-07 22:18:19 följande:

MP hart nominerats till årets miljöförvillare av gruppen Jordens Vänner.

www.etc.se/klimat/miljopartiet-kan-utses-till-arets-miljoforvillare

Lägg nu märke till att länken inte går till någon "högersida" utan till dumvänsterns favoritblaska.

"Greenwashpriset delas ut av Jordens vänner och går till en person eller organisation som skapat en överdrivet grön image genom vilseledande marknadsföring. I år har organisationens medlemmar nominerat Miljöpartiet."

Det måste vara bra illa när t.o.m. en vänsterblaska som ETC skriver om det.
  • Tom Araya

En jägare/sportskytt ställde en fråga till mp's Bodil Valero som sitter i EU-parlamentet:

Han skriver på sin Facebook:

"EU och Miljöpartiet kom ut till slut, svart på vitt.
    I ett svar till mig skrivs nedanstående citat.

EUs Vapendirektiv handlar alltså inte om att stoppa terrorism, det går under falsk flagg.
    Det handlar enbart att försvåra för skötsamma och legala vapenägare.

Jag kan inte se ett enda förslag som handlar om illegala vapen, man kanske skulle börja där?"

Svar:

"Det är heller inte meningen. Vapendirektivet handlar främst inte att om stoppa terrorism, det är väldigt olyckligt att kommissionen presenterat det så.

Direktivet handlar mer om att se till att minska riskerna för självmord, mord, masskjutningar och olyckor med legala skjutvapen, samt att minska risken för att legala vapen hamnar på svarta marknaden.

Allt gott
    Erik"

skrivet av Erik Apel
    Assistent hos Bodil Valero (MP)

Min fråga till Valero/Apel:

Är något av det mp/EU-parlamentet vill motverka ett problem idag?

• Flash Gordon

Legala vapen är ett mycket litet problem när det kommer till kriminalitet.

Det är inte stulna älgstudsare som används när förortgängen skjuter varandra på parkeringsplatser över någon inbillad oförrätt eller misslyckad knark-deal.

Mass-skjutningar har vi ju knappt i Sverige och då det hänt har det varit militära vapen företrädesvis. Stureplan. Falun.

Mord begås i högre grad med moraknivar och insmugglade pistoler från Balkan än med legala jaktvapen.

Ska möjligen vara självmord då. En gammal ensam man som tar sitt jaktgevär och avslutar sitt liv.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?