• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • K Markatta
    Rataxes skrev 2016-02-17 18:12:53 följande:
    Intelligentian i MP svävar vidare:

www.dn.se/nyheter/sverige/mp-politiker-fick-k.../

tinyurl.com/h6zxw75

"? Jag uppmanande politikerna att dansa regndans, säger hon till DN."

Tror du på regndans?

? Absolut, visst gör det nytta.

Står MP numera för M  ental  P  atienter?

Är det samma person som dömdes för grovt rattfylleri härom året?

www.barometern.se/oland/rattfull-politiker-korde-i-diket/

nyheter24.se/nyheter/politik/761693-mp-politiker-atalas-stoppades-med-over-tva-promille-alkohol-i-blodet

www.barometern.se/oland/politiker-atalas-for-rattfylleri/

MP-politiker åtalas - stoppades med över två promille alkohol i blodet

...

En kommunpolitiker i Mörbylånga har dömts till en månads fängelse för grovt rattfylleri.

Politikern togs vid Ölands Köpstad sedan hon kört i diket när hon skulle svänga in på parkeringen. Hon hade en alkoholhalt på 2,15 promille i blodet.

-------------

Att vingla omkring på vägen med över 2 promille är hur som helst inget som rubbar förtroendet, i alla fall inte inom mp:

Gruppledaren ser ingen anledning att åtalet skulle leda till någon åtgärd. Förtroendet är orubbat. Däremot ska partikamraterna stötta på alla sätt de kan för att det inte ska hända igen.

- Det kan hända den bästa och det är precis vad som har hänt här. Livet blir lite knaggligt ibland, det kan bli för mycket, säger gruppledaren.

--------------

Det tål att upprepas: Det kan hända den bästa och det är precis vad som har hänt här!
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-02-18 21:58:56 följande:

nyheter24.se/nyheter/politik/761693-mp-politiker-atalas-stoppades-med-over-tva-promille-alkohol-i-blodet

...

En kommunpolitiker i Mörbylånga har dömts till en månads fängelse för grovt rattfylleri.

Politikern togs vid Ölands Köpstad sedan hon kört i diket när hon skulle svänga in på parkeringen. Hon hade en alkoholhalt på 2,15 promille i blodet.

-------------

Att vingla omkring på vägen med över 2 promille är hur som helst inget som rubbar förtroendet, i alla fall inte inom mp:

Gruppledaren ser ingen anledning att åtalet skulle leda till någon åtgärd. Förtroendet är orubbat. Däremot ska partikamraterna stötta på alla sätt de kan för att det inte ska hända igen.

- Det kan hända den bästa och det är precis vad som har hänt här. Livet blir lite knaggligt ibland, det kan bli för mycket, säger gruppledaren.

--------------

Det tål att upprepas: Det kan hända den bästa och det är precis vad som har hänt här!

Jag tog dig på orden och kollade hur ofta politiker för Sveriges tredje största parti under de senaste åren har gjort sig skyldig till rattfylleri genom att googla SD + rattfylleri och MP +rattfylleri. På flera olika sätt så verkar det som att det här med rattfylleri inte bara är något som händer för faktum är att man får dubbelt så många träffar på Sverigedemokratiska politiker som har åkt dit på rattfylleri som motsvarande för miljöpartister och då bildades ändå Miljöpartiet flera år före Sverigedemokraterna. Vad tror ni? är Miljöpartisterna malliga för att de tydligen har färre rattfyllerister än vad Sverigedemokraterna?  

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

...

-------------

--------------

Jag tog dig på orden och kollade hur ofta politiker för Sveriges tredje största parti under de senaste åren har gjort sig skyldig till rattfylleri genom att googla SD + rattfylleri och MP +rattfylleri. På flera olika sätt så verkar det som att det här med rattfylleri inte bara är något som händer för faktum är att man får dubbelt så många träffar på Sverigedemokratiska politiker som har åkt dit på rattfylleri som motsvarande för miljöpartister och då bildades ändå Miljöpartiet flera år före Sverigedemokraterna. Vad tror ni? är Miljöpartisterna malliga för att de tydligen har färre rattfyllerister än vad Sverigedemokraterna?  

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    --------------

De har ju Garthon som föregår med gott (nåja) exempel.

Det är klart det är ursäktat.

Det är sådant som bara händer. Kan hända den bästa. Åtminstone inom Miljöpartiet.
  • Flash Gordon

Miljöpartistisk riksdagsledamot bjuder in till förläsning om mikrovågors påverkan på bland annat psykisk ohälsa och sömnsvårigheter. Dessa mikrovågor kan möjligen vara en förklaring till den ökade ohälsan i Sverige, enligt den miljöpartistiska riksdagsledamoten:
    https://twitter.com/Arkelsten/status/696721607616827392

.
    Det är möjligt att ett huvudskydd av folie kan skydda miljöpartisterna mot den skadliga strålningen.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2016-02-18 22:29:29 följande:

Är inte du lite malplacerad i den här tråden, som om Flash, Rataxes och Lagge får vara hyfsat oemotsagda inte bara har ett stort underhållningsvärde utan också utgör ett pedagogiskt exempel på hur sverigedemokrater och skrikhöger formerar sina sanningar.

En av mina absoluta favoriter här på FL iallafall.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-02-20 10:58:29 följande:
    Är inte du lite malplacerad i den här tråden, som om Flash, Rataxes och Lagge får vara hyfsat oemotsagda inte bara har ett stort underhållningsvärde utan också utgör ett pedagogiskt exempel på hur sverigedemokrater och skrikhöger formerar sina sanningar.

En av mina absoluta favoriter här på FL iallafall.
    Jo jag vet att jag är malplacerad men när jag insåg att Sverigedemokraterna kanske tycker att Miljöpartisterna är mallgrodor (eftersom de inte verkar vara lika kriminellt belastade sett till rattonykterhet som Sverigedemokraterna) så postade jag ändå ett inlägg.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-02-20 11:26:18 följande:
    Jo jag vet att jag är malplacerad men när jag insåg att Sverigedemokraterna kanske tycker att Miljöpartisterna är mallgrodor (eftersom de inte verkar vara lika kriminellt belastade sett till rattonykterhet som Sverigedemokraterna) så postade jag ändå ett inlägg.
    Mm, det är en fascinerande tråd hursomhelst. Mer än två år sen nu Jamku/Runes - han som tror på evigt liv för oss svenskar om inte pengarna slösas bort på dem han brukar beskriva som "asylmissbrukare" - initierade spektaklet.

Ja tror på evigt liv för den här tråden och den utgör en fascinerande, om än indirekt, beskrivning av egenskaper som förenar skrikhögern och sverigedemokraterna.

Minst lika underhållande som Gudasänds trådar men till skillnad från dessa så ger ju den här tråden inblick i en hel grupps drivkrafter.
  • lagge2
    Rataxes skrev 2016-02-18 00:28:02 följande:
    Jag tror att en hel del av de som lämnat MP har gjort det i besvikelse över den skärpta flyktingpolitiken och gått vidare till ännu stolligare partier som "Enhet", "F?" m.fl.
    Finns det ännu värre partier ??? (man vill inte tro att det är sant)

Jag hoppas istället att det är saker som nedanstående som gör att folk vaknar upp och inser att detta är totalt GALET.

Den grymma gruppvåldtäkten i Mariannelund av ett stort gäng Afghanistanska män och resultatet blev - ingen utvisning

Den grymma gruppvåldtäkten i Stockholm i somras av ett stort gäng Marockanska killar och resulatet blev - ungdomsvård och den "grymmaste" gärningsmannen valde att promenera iväg från hemmet.

Varför släpper man in sådana män, när de sedan inte klarar av att utvisa dem.

Vilket signalvärde ger detta ?
  • FDFMGA
    lagge2 skrev 2016-02-20 13:38:10 följande:
    Finns det ännu värre partier ??? (man vill inte tro att det är sant)

Jag hoppas istället att det är saker som nedanstående som gör att folk vaknar upp och inser att detta är totalt GALET.

Den grymma gruppvåldtäkten i Mariannelund av ett stort gäng Afghanistanska män och resultatet blev - ingen utvisning

Den grymma gruppvåldtäkten i Stockholm i somras av ett stort gäng Marockanska killar och resulatet blev - ungdomsvård och den "grymmaste" gärningsmannen valde att promenera iväg från hemmet.

Varför släpper man in sådana män, när de sedan inte klarar av att utvisa dem.

Vilket signalvärde ger detta ?
    Det är bra att du hittat till den här tråden. Här har du möjlighet att stöta och blöta dina tankar tillsammans med de vassaste intellekten på FL. Därmed inte sagt att du skulle vara dem underlägsen, tvärtom så kompletterar du den här tankesmedjan alldeles utmärkt. Och här är heller inte dina frågeställningar malplacerade.

Hoppas att du får svar angående dessa :)
Svar på tråden Varför hatar folk MP?