Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
Aktivt som i "Detta är skit och fel!" om de beslut man just tagit.
Man dödar medvetet beslutens "auktoritet".
"OK, vi har beslutat så här nu men egentligen behöver ni inte bry er om det på riktigt för det är bara skit ändå med beslutet"
Men så har MP betett sig hela tiden sedan de hamnade i regeringen. Varje beslut de själva har tagit och som de inte gillat har ras högsta höns öppet protesterat mot.
Nu tycker jag i och för sig att har man en så utsatt och viktig position som minister så ska man vara tuffare än att man börjar grina för att man tvingats ta ett jobbigt beslut. Det inger ingen pondus och ingen trovärdighet.
Stiff upper lip och så står man upp och tar motvinden rakt i ansiktet.
Grinandet kan man spara till det verkligen finns något att grina för. Som om man måste meddela om en tragisk händelse som Estonia eller tsunamin eller så.
Jag tillhör den så kallade skrikhögern men skulle inte gå så långt att säga att jag hatar MP. Att börja gråta i TV är dock inget som inger förtroende. I en krissituation bör en ledare agera lugnt och tydligt. Jag har dock aldrig haft något förtroende för Romson, inte heller har jag sett henne som en ledare så hennes utspel störde mig inte nämvärt. Hade Löven fällt några tårar så hade jag inte heller brytt mig av exakt samma anledningar.
Jag tror att många i skrikhögern uppfattar MP som ett parti där idealismen gärna tar fokus från verkligheten, och ogillar att man gärna sätter resten av världens väl och ve framför det land de har i uppgift att regera.