nanneN skrev 2015-04-16 14:47:59 följande:
Just det var bara en av många liknande händelser.
Det är ju inte sällan MP's politiker toppar undersökningarna när det gäller att vara mest omiljövänliga.
Långa pendlingar, stora SUV'ar och liknande verkar vara vanligare i MP än i något annat parti.
Det är just denna kultur jag syftade på när jag sa att jag egentligen inte har något emot partiet som sådant, bara dess politiker och anhängare.
Har du hört sagan om mäster skräddare?
En man går till skräddaren med en bit tyg för att få sig en rock sydd. Arbetet ska vara klart nästa lördag, men då mannen kommer tillbaka förklarar skräddaren att det "inte bidde någon rock" men det ska bli ett par byxor nästa lördag. Lördagen därpå är mannen tillbaka med "det bidde inga byxor".
Så fortsätter sagan till slutet där det "bidde ingenting".
nanneN skrev 2015-04-17 00:05:50 följande:
Jag tycker inte man kan prata om generalisering när två av två partiledare (eller språkrör som MP väljer att kalla dom) uppenbarligen har en väldig dubbelmoral när det gäller miljötänk. Det är ganska exakt 100%, så inte särskilt generellt, utan snarare ett faktum.
Det bidde alltså ingenting av undersökningarna du påstod fanns.
Att du tycker att Fridolin och Romson saknar moral är ju tydligt, men jag delar inte den uppfattningen mäster skräddare.