Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

KillBill skrev 2015-05-10 19:17:27 följande:
    Varför är det viktigt för dig vad en gammal Statsminister tycker?

Visa gärna en undersökning som visar att mp är det parti folk gillar minst. Själv är jag tämligen säker på att det är SD som folk gillar minst.
    Enligt Förtroendebarometern hamnar SD som nummer sex från slutet i förtroendebotten, strax efter Aftonbladet och Migrationsverket.

medieakademien.se/wp-content/uploads/2014/03/Fbarometer2015.pdf
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Cal XVI Gustf skrev 2015-05-11 00:50:06 följande:
    Jag kallar demokrati för demokrati ja, helt riktigt. I en demokrati har man inte alltid den stabilitet när det gäller beslutsfattandet som man har i en diktatur utan ibland blir det som du påpekade polsk riksdag. Du får lov att vara kritisk mot det om du vill och drömma om hur "effektivt" saker och ting skulle kunna skötas istället. Det ingår ju i de demokratiska fri- och rättigheterna.
    Exakt.

Man kan undra hur de som anser decemberuppgörelsen odemokratisk egentligen resonerar. Någon variant av att partierna inte ska rösta som de själva vill utan som man själv vill, antar jag.
  • FDFMGA
    Shiraz skrev 2015-05-11 17:47:00 följande:

Miljöpartister i allmänhet är väldigt obehagliga - själva definitionen av hyckleri, svagbegåvning och ondska.

Ta bara exemplet med Romson igår under partiledardebatten där hon kallar medelhavet för Auschwitz. Samtidigt är hon den som står först i ledet för att locka dom stackars flyktingarna till dödsfällan och den som dagligen propagerar för att dom ska sätta sig i undermåliga båtar och riskera sina liv på en vansklig båtresa med livet som insats.

Allt för att denna människa med undermålig värdegrund ska kunna sitta i sitt fina helvita område i Hägersten och slå sig för bröstet om hur god hon är då några enstaka tar sig över våran gräns och till ett land utan bostäder, jobb och möjligheter för en lågutbildad invandrare.

Att hon dessutom under efterdebatten kallade romer för zigenare ska vi inte ens tala om men det vittnar om en regering med stark anti-ziganism och anti-semitism då även Löfven använt Z-ordet och dessutom erkänt Palestina som självständig stat, vilket den grön-kommunistiska sekten instämt i.

Så trött på denna öppna fascism och rasism.

Skönt att dessa rasistiska och oikofobiska kommunist-partier sjunker som gjutjärns-ankare i dy.

Hm.

Miljöpartister är själva definitionen av hyckleri, svagbegåvning och ondskaSkrattande

Så kan det naturligtvis te sig för en sverigedemokratSolig

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-11 21:50:17 följande:
    ...även för andra än sverigedemokrater, faktiskt.
    Ja alltid är det väl någon annan som resonerar så.

Du kanske, det skulle inte direkt förvånaSkrattande

• FDFMGA
    themia skrev 2015-05-11 23:06:53 följande:
    Nämen, är du tillbaka igen! Lika (o)trevlig som vanligt 
    Men det blir väl inte så långvarigt.
    Redan borta. Men hen hann få några uppmuntrande ord från några av FL:s tänkareSkrattande
  • FDFMGA
    Cal XVI Gustf skrev 2015-05-11 23:06:35 följande:

Åsa Romson har nu informerats om att hennes uttalande om Auschwitz inte var så lyckat. Det ledde till att hon såg sig tvungen att be om ursäkt lite mer ordentligt och inte halvhjärtat som igår direkt efter debatten. När hon skulle ursäkta sig använde hon dock återigen ordet zigenare, precis som under TV-debatten, och hon har nu därför fått be om ursäkt även för ursäkten:

www.svt.se/nyheter/inrikes/romson-kallade-romer-zigenare

- Det är absolut inte rätt, man ska använda romer och det är oförsvarbart att använda det uttrycket, säger Åsa Romsons pressekreterare Helena Hellström Gefvert till SVT Nyheter.

Hur tänkte hon?

- Hon var trött efter debatten och tänkte inte. Hon tar klart avstånd från det uttrycket.

Jaha... om man inte säger zigenare i vanliga fall så "råkar" man knappast säga det när man är lite trött.

Nej, tyvärr så är det nog inget man bara råkar säga.
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-05-12 00:04:37 följande:
    Han måste vara imponerande snabb på tangentbordet för att hinna med ett par spyor innan han åker ut Skrattande
    Kan man ju påstå. Men han brukar hinna få ett par beundrare under sina sejourerSkrattande
  • FDFMGA
    Det förvånar mig inte att MP är det parti där de riksdagsledamöter som slutar inte i lika hög grad som de andra partierna behöver utnyttja pensionen. 36 procent av miljöpartisterna gjorde detta vilket kan jämföras med SD där hälften inte klarade av att hitta ett nytt jobb.

Miljöpartister är ju inte sällan välutbildade och rätt jordnära och heller inte rädda för att lägga manken till.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-16 21:07:23 följande:
    Underbart roligt, flaggan. Underbart roligt.

"Jag har inte haft någon anställning och inkomst av någon annan arbetsgivare. Dagarna rullar på och blir till veckor, månader och år. När jag slutade riksdagen funderade jag på vilken utbildning jag skulle ta men nu har jag slagit det ur hågen eftersom jag är 55."

www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-politikern-tar-...
    Jag deltar ju inte i SD-klanens ritualer utan fokuserar på det allmängiltiga.

Jag tycker genuint illa om att Ekeroth och andra som trots allt har tankeförmågan i behåll dressear klanboskapen på hatsajter som avpixlat där ledarna pekar ut exempel för att boskapen sen ska kunna råma "sådana är de alla"

Av statistiken från SVT kan vän av ordning utläsa att ledamöterna från MP som lämnat riksdagen i betydligt större utsträckning än motsvarigheten hos andra riksdagspartier klarar av att skaffa ett nytt jobb.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2015-08-16 21:49:23 följande:
    Självklart! Dessutom med ett leende på läpparna! smile1.gif
    Ironi kan dessvärre missförståsSolig
Svar på tråden Varför hatar folk MP?