Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

Tom Araya skrev 2018-07-15 23:33:57 följande:
    Att påstå sig vara miljöprofilerad och vilken miljöpolitik man driver eller vill driva är inte samma sak.

Inget parti har drivit linjen mot bilar och biltrafik så hårt som miljöpartiet, inte i närheten.
    Visst, där har du en poäng.

Och ska man vara ärlig så ligger centern relativt väl till om man ser till hur smutsiga bilar ledamöterna kör( bara V, KD och MP som kör renare bilar), däremot tycks centerledamöterna köra bil mycket med än andra ledamöter i riksdagen.

En L-körd bil släpper alltså ut dubbelt så mycket skit som en MP-körd bil, om man ska jämföra de bägge extremerna.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Doublevision skrev 2018-07-21 13:07:08 följande:
    Isabella(typ Partiledare) och hennes familj borde leva som hon lär,dvs köra miljövänliga bilar,allt annat skall också vara miljövänligt som hon använder sig av.
    Allt annat är bara hyckleri.
    Intressant och udda.

Så du och andra förordar ett klansamhälle med martriarkala förtecken.

Själv är jag individualist och tar bara ansvar för mina egna handlingar och min egen bilkörning, som dessvärre inte är helt förenlig med min syn på miljöhänsyn.

Men min sambos bilkörning eller min faster Agdas gamla stinkande Volvo, ja det är inte mitt ansvar.Solig
  • FDFMGA
    Doublevision skrev 2018-07-21 13:22:00 följande:
    Som politiker har man ju ett visst moraliskt ansvar för sin fru o barn tycker jag..
    Din agda skiter väl jag i..
    Aha, du begränar klanen till familjen och tar inte med hela släkten

Är det det som kallas mellanmjölksklantänkSkrattande

Tur att du inte bodde i Norge när Gro var statsminister, hennes man var högerpartist och hon S.

En sådan kombo är ju otänkbar i ett klansamhälleSkrattande
  • FDFMGA
    Doublevision skrev 2018-07-21 17:01:23 följande:
    Gäsp
    Hm, trött så tidigt som 17:01Skrattande

Nåja, hela linjen efter saligt bannade "man och nöjd" som kunde gäspa så det stod härliga tycks ha tillägnat sig gäsplätet.

Vet du förresten att det en gång för länge, längesedan fanns en författare som hette Pär Lagerkvist som skrev en bok med titeln "Gäst hos verkligheten".

Man och nöjd förklarade - faktiskt mycket välformulerat - i en tråd här på Familjeliv att hens sätt att hantera det som är för svårt var att gäspa. Hen jämförde med vad hen beskrev som fåglars putsbeteende - att de inför en fara de inte kan hantera börjar putsa fjädrarna.

Hen berättade också i den tråden att hen skriver på en egen självbiografisk roman med arbetstiteln "Gäsp mot verkligheten och andra putsbeteenden"

Nåja, det blev en läng  kommentar till din gäsp.

Min inställning är självklart att man och nöjd inte kan hållas ansvarig för andras gäspar här på FL. 
  • FDFMGA
    extern skrev 2018-07-21 20:34:38 följande:
    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzlatan
    Sov gott.
  • FDFMGA
    oerfvn skrev 2018-07-21 22:19:23 följande:
    Gör det själv. 20 sekunder
    Nja, jag tror på ett salutogent förhållningssätt genemot alla bebbar som kommer och går nästan snabbare än de hinner säga gäsp.

Det är ju uppenbart att de söker motsånd från vuxenvärlden, att de söker något här som de aldrig tycks ha fått tidigare - tydlighet och stringens och hjälp att hitta en väg bort från navelskådandet.
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2018-07-24 03:18:04 följande:
    Så säg mig då hur klimatsmart det var att köpa just den bilen från början? Fanns det verkligen inga alternativ? Kanske någon lösning som skulle gjort att de inte ens behövde en bil?
    Haha, har du till och med tagit reda på att det var Lövins man som köpte bilen som ny för 13 år senSkrattande

Det borde få hobbyföreningen "Intresseklubben antecknar" att blekna av avund.

Nåväl, det får vara som det vill med om han köpte bilen som ny eller som begagnad, som bärare av svensk majoritetskultur kan jag bara förundras över synen på familjen som minsta möjliga ansvarsenhet och inte individen.

Och så brukar det påstås att det inte finns svensk hederskultur och svenskt klantänkandeSkrattande
  • FDFMGA
    slirren skrev 2018-07-24 07:32:40 följande:
    Jägarsteget från bilköp till hederskultur var ett nytt grepp inom argumentationsteknik.
    Nja, det skulle jag inte viljja påstå. Jag har sett åtskilliga lämförelser med hederskulturellt tänkande avseende skrikhögerns attack på MP utifrån Lövins mans bilägande.

Du kan även om du studerar skrikhögerns nätaktiviteter konstatera klanliknande fenomen som t ex ett förvånasvärt avinduvidualiserat sätt att argumentera - men okej, det kanske mer har att göra med svårigheter att hävda den egna åsikten, det egna jaget, i en argumentation.

Efter vad jag förstått har skrikhögerklanen inte ens undersökt om Lövens man köpte bilen som ny eller begagnad. Ur ett hederskulturellt perspektiv borde det hastor betydelse - var den begagnad vid köpet har ju Lövins man, det vill säga MP-klanen, gjort en miljöriktig livscykelanalys i och med att bilen körs så sällan att utsläppen blir rätt blygsamma.

Åkessons svärmor har ju för övrigt uppfört sig lite tveksamt - borde inte detta vara skäl nog för Åkesson att avgåTomte
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2018-07-24 09:49:10 följande:
    Tror du det är dyrt sett i ett europeiskt perspektiv?
    Många här på FL ältar ju ständigt tanken på utvandring. Efter vad jag vet så har Sverige näst lägsta bensinpriserna i Norden, så något av följande extrembilliga länder borde i stället kunna vara ett alternativ:

Kuwait, Iran, Algeriet eller TurkmenistanSkrattande

• FDFMGA
    Padirac skrev 2018-07-24 10:36:04 följande:
    Ja, jag fattar inte. Vill man flytta så är det väl bara att dra.

Jag har ju återkommande erbjudit mig att köra grejerna för en av utvandarna, men det var visst bara 'hot-air' för att få gnälla lite för personen i fråga
    Ja, det var mer egodrive i utvandrarna förr, de drog sig inte för att slita för brödfödan.

En del av dagens utvandringsromantiker är nog mest av fågelungekaraktär, vana att bli servade så fort de piper - så de blir förblir nog i pipstadiet såvida du inte erbjuder dig att följa med och flaskmata dem och hjälpa dem tillrätta i en för dem okänd bidragsdjungel.
  • FDFMGA
    catfighter skrev 2018-07-24 12:08:21 följande:
    1946 var utvandringen c:a 500 pers.
    Sen dess har ökningen varit stadig.
    2015 utvandrade närmare 56000 personer.

Inte helt omöjligt att en och annan skribent hoppas hamna i den statistiken i närtid. Vidare kan konstateras att utvandrare har en synnerligen hög utbildningsnivå.
    Javisst.

Tack vara EU så finns det stora möjligheter att flytta utomlands för den som så önskar och som har förmåga att försörja sig.

Men nu syftade jag inte på dem utan på skrikhögeraktivisterna som tycks ha ett ständigt pockande behov av att beklaga sig över Sverige samtidigt som de skriker ut att de minsann ska emigrera.

Generellt är utvandare mer företagssamma, drivna och benägna att försöka påverka de egna omständigheterna än vi övriga och just därför blir det löjeväckande med de bortskämda utropen från personer som inte ens är förmögna att hålla ihop ett resonemang att de ska utvandra.

Vart i så fall - närområdet, det vill säga de Nordiska ländrna, är knappast intresserade av att behöva försörja det här klientelet.
  • FDFMGA
    catfighter skrev 2018-07-24 12:41:12 följande:
    Delar inte ditt intresse för skrikhögeraktivister. De är så sällsynta att de varken gör till eller från. De som vill bevara Sverige svenskt o.s.v har sällan någon intention att lämna landet.

Annars har du rätt i att de som på riktigt funderar på att lämna landet kommer att vara saknade.

Vidare ska man inte underskatta hur det utökade grova våldet påverkar människor och deras livsval. Det är idag inget konstigt att en pizzeria blir beskjuten med automatvapen, eller att en entrepenör skjuts hjäl p.g.a av en tvist. Det har blivit vanilj.
    Det är möjligt, inte desto mindre måste man dra en tydlig gräns mellan skrikhögeraktivister som fantiserar om att emigrera från ett land som enligt dem inte längre kan tillfrdsställa deras behov - och folk som verkligen flyttar utomlands.

De senare har oftast utbildning och arbetslivserfarenhet som är eftertraktad även utanför Sverige medan aktivisterna knappast har förutsättningar att kunna göra sig gällande på arbetsmarknaden i Sverige - än mindre utomlands.

Dessutom är jag ungefär lika intresserad av skrikhögeraktivister som av annat spam. Bara i den här tråden har vi en aktivist som lämnat ett tiotal svarta, det vill säga bannade, nick efter sig.

Hen är en av de personer som ofta nickar till och drömmer om att lämna sossesverige. Hen har säkert en historik av ett par hundra bannade nick som nickat till om utvandring här på FL. Men handen på hjärtat - en person som inte ens har förmåga att anpassa sig till FL:s regler, tanken på att hen ska klara av att utvandra och etablera sig i ett annat land är ju bara skrattretande.
  • FDFMGA
    catfighter skrev 2018-07-24 13:58:56 följande:
    Ja, det låter ju inte som den skarpaste kniven i lådan om man säger så. Men som sagt, mitt intresse för skrikhögeraktivister är så pass lågt att jag inte kan avgöra om de är eftertraktade på arbetsmarknaden. Behov är intressant. Trygghet är ju ett omtalat behov. De högeraktivister du beskriver tar sig inte ens in på arbetsmarknaden och kan därmed inte välja var de vill bo. En del av dem hamnar i otrygga utanförskapsområden och väl där börjar kanske hatet att gro. Tragiskt.

Nåväl, tack så hjärtligt för dina kloka tankar.
    Tack själv!

Alltid fascinerande att få ta del av tänkesätt där en vuxen familjemedlem är ansvarig för en annan vuxen familjemedlems handlingar.

Ett tänkesätt som säkert kan leda till såväl veritabla vendettor som till frågot om hur tunga stenar Lövens man lastat på sin bil.

Undrar om jag ska skälla ut grannfrun, hennes man städar uselt i tvättstugan och glömmer nästan alltid att ta bort luddet i tumlaren. Blir mycket ludd där.Skrattande
  • FDFMGA
    Gaggas mikropenis skrev 2018-09-08 20:11:05 följande:

Mp vill höja koldioxidutsläppen genom att stänga kärnkraften. Otroligt korkat.

Nja, jag tror inte att det är så de resonerar.

Självklart kan man tycka att det är fel att avveckla kärnkraften och att det kommer att innebära att koldioxidutsläppen ökar - men det blir inte ens dagisnivå på argumenten om man uttrycker sig som du gör "Gaggas mikropenis"Skrattande
  • FDFMGA

Haha, det talar sitt tydliga språk för den som är intresserad av att jämföra alliansens förhandlingsskicklighet med sossarnas.

Med MP i samarbete med S så blir det brunkol men med MP i samarbete med alliansen blir det en öppnare flyktingpolitik eller försämrad infrastruktur för bilister.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2021-11-15 07:31:22 följande:

Det är ett brott mot upphovsrätten att publicera hela texter från en tidning  och du måste ange källa om du citerar. Den text du har kopierat kom från Hela Hälsingland och kan läsas här. https://www.helahalsingland.se/2021-10-30/vindkraft-ar-en-viktig-del-i-var-framtid

Det handlar förmodligen bara om att hen inte lärt sig skilja mellan eget och andras.

- Allt som jag hittar är mitt, brukade min gamla mormor såga skämtsamt - men hon förstod förstås sig på äganderätten och respekterade den.
  • FDFMGA

Alltid bättre med originalet är något som tillrättalagts av någon av pojkrumshögerns idoler för att passa målgruppen.

www.dn.se/sverige/partiet-nyans-vill-bli-muslimers-rost-och-branna-ner-lars-vilks-konstverk-nimis/

Flash Gordon skrev 2021-12-05 12:40:33 följande:

Det säger rätt mycket när MP är rädda för att det islamistiska partiet Nyans ska ta deras väljare

ledarsidorna.se/2021/12/sa-kommer-turkiet-vara-narvarande-i-det-svenska-valet-2022-2/

Jag är väldigt orolig för Nyans. De kan ta många röster från partier på vänsterkanten. Jag tror de kan komma in i kommunfullmäktige i Göteborg och kanske även i andra delar av landet, säger riksdagsledamoten (MP) Leila Ali Elmi till Niklas Orrenius.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?