Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

Moderno skrev 2015-08-24 21:17:56 följande:
    Miljöpartiet är ett typiskt oppositionspart. Synd att det inte fick vara det. Jag uppskattade ofta Maria Wetterstrands och Peter Erikssons inlägg i debatten.

MP och S passar inte i samma regering och nuvarande språkrören har ofta så märklig retorik.
    Intressant!

Jag tyckte betydligt bättre om MP som oppositionsparti, fast frågan är hur pass personberoende mitt tyckande är.

Jag tror man får gå tillbaka till Eva Goes tid för att hitta något språkrör som appellerar mindre till mig än de nuvarande.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Solidaritet skrev 2015-08-25 07:26:03 följande:
    Jag håller med er båda två, jag misstänker dock att i mitt fall handlar det helt enkelt om att Marias och Peters åsikter och sätt att framföra dem passade mig bättre. Maria är väldigt intelligent, det skadar inte i en politisk debatt. Glad

Ja, politiken är nog mer personberoende än vad - åtminstone jag - egentligen önskar att den vore.

Men det kan knappast bara handla om personberoende som inneburit att MP tappat fart utan också regeringssamarbete där de dels har varit styrda av en borgerlig budget och dels fått igenom mycket lite av den egna politiken.

Min känsla är att det är lite baksmälla över MP, typ - blev det inte mer än så här.

Fast jag tror det går över så småningom - om inte annat så borde ju den här tråden locka till sympati med MP, här där skrikhögern och SD-sekten gemensamt går upp i falsett.

Och då anförda av ts, Jamku, det vill säga Runes, FL:s meste MP-hatare och samtidigt den som inte kan hålla en signatur levande mer än några dagar innan den blir bannad.

Men det är klart, det räcker inte att man visar vilka som hatar MP, de måste ha något att komma med själva också.

Hoppas Isabella Lövin blir ett av partiets två nya språkrör så snart som möjligt.
  • FDFMGA
    Solidaritet skrev 2015-08-28 09:40:02 följande:
    Jag tycker att media fokuserar väldigt mycket på person istället på sakfrågor och förslag. Om media gick in för att analysera partiernas politik istället för enskilda uttalanden kanske allmänheten inte skulle vara så omedvetna om vad partierna faktiskt står för. 

Kanske skulle sekten och "skrikhögern" (Skrattande) inte lika lätt kunna projicera sina egna skelett i garderoben på andra partier om så var fallet.

Men du, du vet vilka har fulländat hat till en konstform, förväntar du dig att de ska bidra med något konstruktivt också?! Glad
    Javisst, men samtidigt så är en partiledare eller ett språkrör den person ett parti anser vara lämpligast att kommunicera partiets budskap via media till väljarna.

Så valet blir både direkt och indirekt ett slags mått på partiets omdöme: hur skicklig är personen och hur skickliga är de personer som valt hen till ledare.

Jag tycker det är intressant med MP. För inte så länge sen var partiet ett andrahandsval för många och väljaropinionen såg positivt på MP, jag tror - utan att ha försökt kolla - att opinionen inte längre är lika MP-positiv.

Och då syftar jag inte på skrikhögerns eller SD-sektens MP-hat, i den mån det skulle ha någon effekt på personer som kan tänka sig - eller nästan kan tänka sig - att rösta på MP borde det bara vara positivt för MP.

Själv tror jag att MP drabbats opinionsmässigt framförallt på grund av att det inte är samma nivå på de nuvarande språkrören som de föregående - och så av att sitta i en regering där de inte fått särskilt mycket politiskt inflytande.

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-01 11:41:32 följande:

Lite skyddad skog som symbol att visa upp för MP-fansen till priset av ett hundratal jobb och 2,5 miljoner ton importerad kalk är ett pris Löfven tydligen var beredd att betala för att hålla Åsa och Fritjof nöjda.
    Fritjof.

Det där med användandet av öknamn förenar verkligen skrikhögern och SD-aktivisternaSkrattande

Tja, inte bara det iofs.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-03 18:03:49 följande:
    Look who's talking.

"kloakdjur"

"krakar"

"hönsen"

"lallarna"

"packet"

"klientelet"

...

Hm, och där kom ryggmärgsreflexen - tänk att skrikhögern aldrig kan stå för sina uttrycksformer.

Nä, jag sysslar inte med att skapa öknamn på skrikhögerns representanter, skulle jag nämna Ebba Busch Thor så skulle jag skriva Ebba Busch Thor, jag delar inte skrikhögerns eller SD-sektens närmast maniska övertro på namnmagi.

Att jag däremot kan använda svepande formuleringar om grupperna som sådana det är en annan sak, exempelvis kan man ju lika väl kalla skrikhögern för "Jag är inte sverigedemokrat, men..."-falangen.

Fritjof, ja jag säger då det. Vad bli nästa grej om Fridolin - Fritiofs saga?

Nej, kanske inte - få inom skrikhögern lär väl känna till TegnérSolig
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-09-03 19:45:32 följande:
    Däremot har du skrivit Kent Ekeroths kloak flera gånger. Med tanke på att Kent Ekeroth är jude kan man ana en viss antisemitism i ett sånt uttalande.
    Nej, jag har skrivit Kent Ekeroths kloak avpixlat.

Det var förresten vad jag förväntade mig att den andra namnmagikern precis som du skulle börja skylla i från sig i stället för att förklara med vilken rätt han förvränger en persons egennamn.

Och så förvånas han över att jag har använt benämningen krakarSkrattande

Det är inte utan att man kan påstå att skrikhögern och SD-aktivisterna har en hel del gemensamt.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-09-03 20:03:20 följande:
    Jag skyller inte ifrån mig. Jag har märkt att när du får mothugg kommer du med grundlösa beskyllningar att man skyller ifrån sig och du nämner det som en ryggmärgsreflex. Det är nog din ryggmärgsreflex när du beskyller andra för att skylla ifrån sig.

Dessutom är skrikhögern ett väldigt konstigt ord. Det är ju inte högern som skriker och demonstrerar när Jonas Sjöstedt och Stefan Löfven ska hålla torgmöten. Högern låter dem tala ostört i sann demokratisk anda.
    Enligt min uppfattning är man en krake om man förvränger andras namn och inte ens kan stå för vad man gör.

Vad var det du förslog för Romson - "Åsnan Rövhår"? Men det var visst ett smeknamn precis som svetsaren.

Nej, jag är inte särskilt förtjust i idioterna som störde Åkesson - jag antar att de inte ens i dag fattar att de verksamt bidrog till att göra valet framgångsrikt för SD.

Man får inte alltid som man vill. Självklart önskar jag att det inte fanns några avarter bland de som är mot SD och skrikhögern, men tyvärr är det inte så. Jag brukar tänka att den politiska skalan har en cirkulär dimension och att den som är vänsterextremist ur vissa perspektiv befinner sig mycket nära högerextremismen.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-03 22:12:21 följande:
    Du äger ingen auktoritet i frågan om öknamn.
    Nej, det är nog första gången jag helt kan instämma med dig. Jag är usel på öknamn, men jag ska med glädje följa din utveckling i öknamnssvängen.

Jag gillar ju tankeskärpan du och Gert visar upp när ni kommer med öknamn - eller smeknamn som Gert föredrar att kalla demSkrattande

Om du lägger i en överväxel kan du kanske bräcka Gerts "Åsnan Rövhår", Fritjof verkar lite tamt, inte alls värdigt FL:s meste "Jag är inte sverigedemokrat, men..."-representant.

Lycka till, Flash GordonSolig
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-10 08:39:34 följande:
    så gick den äppelkindade, käcke lille Fritjof i taket
    Hm.

Jag undrar om man ska lasta skolan eller föräldrarna för att så många inom SD-sekten och skrikhögern sysslar med personnamnsförvrängning.

Min gissning är att det är en uppfostringshistoria och att  det här gossarna skulle kunna använda korrekta namn bara de ville.

När du, Flash Gordon, har tagit för vana att kalla Gustav Fridolin för Fritjof så tror att du känner det som att du lättar på trycket - men bildligt talat tror jag att det kommer surt efter, att vuxna personer känner lukten av obstinat småpojke från dina byxor.

Nåja, du har fått lätta på trycket igen och att du vägrar ta på dig blöjor är ju ditt problemSolig
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-10 08:42:52 följande:
    Och ändå kan alltså fortfarande hela 4,8% av svenskarna tänka sig att rösta på MP igen, enligt dagens Inizio/Aftonvbladet-undersökning! Say what?!
    Jag tror att man ska ta siffrorna från så kallade opinionsinstitut med självrekryterade paneler med en skopa salt.

Jag tror att de har stora problem med att kompensera för att skrikhögern och SD-sekten har så många representanter som ser "nätröstande" som sysselsättningsterapi.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?