• Överviktig tjej

    Träningstips

    Hejsan, jag är en tjej på 22 år som är 184cm lång och väger 112 kg :/ Jag är nybörjare till träning och kost, men jag vill verkligen börja träna och gå ner i vikt hade verkligen hjälpt mig därför just nu är jag missnöjd med mig själv.. Jag har gymkort och har fritiden att träna 3 gånger i veckan, men jag har ingen aning vad jag ska träna och om man ska ha lite vikter eller så mycket vikt man verkligen klara av, jag är väldigt stark av mig... och ska man köra 6set eller 12set? Och sen undrar jag hur lång tid det ska ta innan man äter innan man träna och efter? ^^ som sagt jag är helt nybörjare på detta och hör massa olika, men jag behöver verkligen ta tag i detta nu, kan inte fortsätta såhär. Tacksam för svar! // Överviktig tjej

  • Svar på tråden Träningstips
  • Träningsexpert Elmina

    Hej

    Nu har du tagit första steget att du bestämt dig!

    3ggr i veckan är jättebra! tänk även på att vardagsmotionen spelar in.
    I början tycker jag att du ska köra 10-15 reps i 3 set. På de allra flesta gymmen ingår en genomgång av maskinerna så utnyttja den! Eller fråga om råd.
    Annars tycker jag att du ska investera i en PT timme, det tjänar du på och kommer säkerligen ge dig massor av träningsinspiration. 

    Ät ca 2 timmar innan träningen och ett litet mellanmål strax efter. prova dig fram vad som passar dig.

    Lycka till!


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
Svar på tråden Träningstips