• liamae

Ivf mars 2014

Hej alla nya! Grattis till zinnia och lite extra pepp till dig hezz, låter fruktanvärt.

lillatrollet, grattis till embryot! :) Lycka till nu!

Elin, verkar som att vi kanske får äp samma dag då. Spännande!

• liamae
    Elinmariaregina skrev 2014-03-22 18:36:43 följande:
    Åh så kul :) hur många äggblåsor hade du på ultraljudet? Har du fått ökade flytningar? Det har jag!! Är orolig att jag ägglossar i förtid, idag kändes det så typ men har läst att flytningar kan vara en biverkning men man blir orolig! Är du nervös?

Jag har bara varit på första vulet än. Då fanns det 7 större blåsor o kanske 30 totalt inkl de små. Vi får se hur det ser ut på måndag. Hoppas allt är bra så ÄP blir onsdag. Vill ha det gjort. :) Japp, jag har också lite äl-flytningar. Tror det är normalt. Börjar bli nervös inför ÄP o så nu men är mer nervös för resultatet än själva ingreppet. Dagen efter kommer vara värst när man väntar på att INTE få ett telefonsamtal, vilket betyder att något då har befruktats. Fy fan vilken pärs, ser inte fram emot det.
  • liamae

hemljuvahem, nej så tråkigt för dig! Kramar!

Jag fick mitt ÄP framflyttat till torsdag. Har lite högt östrogen (igen, men lägre än förra ivf:en iaf) så jag får "surfa" en dag utan sprutor idag innan det blir dags för ÄL-sprutan imorrn. Skönt att kunna planera nu iaf men jobbigt att behöva gå så här svullen en dag extra. Har ca 30 större blåsor den här gången också men bara 4 var över 17 mm på dagens kontroll.

• liamae
    Elinmariaregina skrev 2014-03-26 10:35:20 följande:
    Hej! Är nu påväg hem från äggplock. Själva ingreppet gick bra, gjorde inte så ont som jag trodde. Dock fick vi "bara" två ägg så jag är lite besviken och nervös just nu :/

Skönt att ha det gjort! Jag väntar ju tills imorgon. Segt. Hoppas att dina ägg blir befruktade nu o att du kan slappna av nu. :)
  • liamae
    Anneliiee skrev 2014-03-26 16:14:41 följande:
    Stephanie1: Nej det är nog ganska normalt. :) så tror du kan vars lugn. Har inte riktigt smällt det och som läget är nu har jag lite svårt att glädjas ordentligt, dels för att jag inte mår bra men det känns overkligt också. :) med lutinus behöver du inte ligga ner efteråt, fick jag veta på kliniken.

Anneliiee, fick du lutinus? Hur ofta tar man dem? Sist fick jag progesteron mic, de skulle man ta 3 gånger per dag o ligga ner en halvtimma. Ganska bökigt på jobbet så lutinus låter ju smidigare.
  • liamae
    Anneliiee skrev 2014-03-26 16:30:49 följande:
    Liamae: ja det fick jag. Första ska du ta på kvällen samma dag som äggplock sen tre gånger om dagen, morgon, middag och kväll, fram till testdag tror jag. Ja lutinus är nog bättre då man inte behöver ligga ner. :)

Samma tider som Progesteron mic då, men betydligt enklare om man slipper ligga ner varje gång! Kladdigt..? :)Ska fråga dem om det imorrn.
  • liamae
    Sookie85 skrev 2014-03-26 20:21:32 följande:
    Hur många dagar fick ni ta sprutor innan det är dags för den sista sprutan?

Jag har tagit i 10 dagar båda mina ivfer och sen haft en "surfardag" för att få ner östradiolvärdet innan sista ÄL-sprutan.
  • liamae

Hemma från ett ÄP som tyvärr var ännu värre än förra gången. Hu. Som tur är går det över fort och nu har jag bara svar mensvärk. Slapp dessutom illamående o blodtrycksfall som det blev sist. Skönt. 12 ägg den här gången! Känns riktigt bra då jag jämför med tidigare (8 st). Bara att hoppas att de är mogna och att många blir befruktade! Hoppas, hoppas, hoppas!

Elin, så himla tråkigt för dig. Beklagar verkligen. Hoppas att din nästa gång kan bli bättre och att de nu gjort "testomgången" och kan anpassa nästa behandling bättre efter dig. Kram!

Anneliiee mfl som tar lutinus. Jag fick det utksrivet men tydligen har leverantören inte lyckats få ut all medicin i tid så under mars får man Endometrin som är samma fast ett utländskt läkemedel istället. (Bipacksedeln är på arabiska! :P) Jag fick alltså det. Nån mer som testat Endometrin?

• liamae
    pco skrev 2014-03-28 15:20:24 följande:
    Hej tjejer!

Får man hoppa in?

Nu kör vi igång med 5 försöket. Vissa av er känner jag igen sedan tidigare som lillatrollet och limalie.. Hur går det för er? Har har inte läst igenom tråden än.

Hej pco! :) Ska du köra långa eller korta? Hur många gånger har du gjort innan? Jag gjorde ÄP igår, det är mitt andra försök (inga till frysen sist). Fick 12 ägg o supernojig att de ska ringa idag. Går som på nålar här hemma.
Svar på tråden Ivf mars 2014