• liamae

Ivf mars 2014

pco skrev 2014-03-28 17:51:34 följande:
    Limalie: de säger att mellan 9-15 är perfekt så du har goda chanser :)

Då jagfick 18 är inte så bra för är det för många så kan ha bl öv + att kvslitén sägs inte vara lika bra. Och under 9 kanske ärlige lite .. Men att få ut något är alltid bra och man har alltid en chans.. Det örtrostad allt bara 1 guldägg som behövs :)

Jo, så är det ju men man vill ju gärna se att resultatet blir bättre och bättre. Jag har kört långa båda gångerna o går i linköping. Vi kör med frysta spermier som tyvärr inte är så bra kvalitet så jag gissar att det är därför befruktningsgraden var så låg sist. Hoppas den är bättre nu! Känns ju väldigt skönt att jag iaf kan få ut en bra mängd ägg, man får vara tacksam för det som faktiskt är bra istället för att fokusera så mycket på det man är orolig för. Men det är ju lättare sagt än gjort...

Elin, så bra att ni kan köra igång direkt med nästa försök. Då slipper du ju en massa jobbig väntan iaf. Hoppas du känner lite mer kraft av det iaf.
  • liamae

Har varit o fått tillbaka ett litet embryo nu! Vi fick 2 befrukade men ett var fragmenterat o kunde tyvärr inte frysas så allt hopp ligger hos den här lilla nu. Det var iaf av högsta kvalitet o läkaren gav oss över 50% chans att lyckas med det så vi hoppas så himla mycket nu! Det bara måste gå vägen.

• liamae

Elin, kram till dig! Tycker absolut du ska vara hemma om du inte orkar jobba! Psykiskt smärta är minst lika jobbig som fysisk. Förstår dig verkligen.

Sookie, japp, jag äter också folsyra. Jag har berättat för min chef och hr så de vet varför jag är borta. En kollega som jag litar på och får stöd av vet också och en annan kollega som är den värsta "frågarsorten" så jag slipper hamna i jobbiga situationer vid fika o så när hen pressar en på "när blir det barn då". Suck, för såna människor.

Ruvardag 2 idag. Sov till 11 idag så det verkar som att progesteronet kickat in ordentligt, haha! Smärtan i äggstockarna har gått ner lite lite så kanske går det att jobba imorrn. Mår inte lika illa den här gången som förra så jag hoppas att jag slipper överstimuleringen. (Men fäster embryot så kan jag ta att må lite sämre, hihi, även om jag verkligen inte avundas dig Anneliiee.)

• liamae
    johansson79 skrev 2014-03-31 12:21:24 följande:
    Idag kom mensen med full fart :( bara att ta nya tag i början på maj och hoppas på att det tar sig då istället ? Kommer förmodligen gå på storkkliniken i Danmark, ska dit för samtal 10:e april ?

Beklagar, johansson. Verkligen ett jäkla helvete när det inte funkar. Hoppas att du kan få en dräglig tid fram tills nästa försök när den första sorgen lagt sig lite. Kramar.
  • liamae
    Sookie85 skrev 2014-04-01 12:38:38 följande:
    Dom ringde igår och välkomnade mig på torsdag för ÄP, blev jätte glad att det blir av :) ska ta ovitrellesprutan ikväll. Hur många dagar för man vänta efter ÄP till nästa steg?

Härligt! Man brukar komma tillbaka för ET två dagar efter ÄP men ibland odlar de embryona i fem dagar istället. Tror mest att de gör det när man har många befruktade för risken är väl större då att några inte klarar sig så länge utanför livmodern. Lycka till nu! :)

Jag är på RD3. Är så sjukt trött om dagarna och sover oroligt på nätterna. Smärtan efter ÄP har börjat lägga sig men magen är svullen och putar ut. Jag känner mig lite småfebrig o matt så jag nojar lite för ös igen. Hade precis så här sist. Skillnaden nu är att jag är lite snorig o har kli i halsen så jag hoppas att det är förkylning/pollen istället. Tiden går segt. Jag vill bara ha mitt lilla plus nu! :)
  • liamae
    Sookie85 skrev 2014-04-01 15:35:39 följande:
    Gör ÄP jätte ont? Läst att det tar ca 15 min, stämmer det?

Sorry, men mina båda plock har gjort svinont men så är verkar det inte alls vara för alla! För mig gjorde ena sidan jätteont medan den andra var okej. Det går iaf jättefort (15 min absolut!) o man blir trött o dåsig o varm av morfinet så det underlättar. Verkar som att olika människor får olika effekt av morfinet helt enkelt. Be om en lugnande tablett om du är nervös, det är toppen! :)
  • liamae
    Anneliiee skrev 2014-04-02 08:31:01 följande:
    Äntligen får jag åka hem idag från sjukan. :) proverna är dock inte helt ok. Hormonvärdet lite högt fortfarande och lite lite protein. Sen va äggstockarna lite förstorade och lite mer vätska. Men behövde inte va kvar iaf. Nu måste jag bara äta mer protein och salt och sen tillbaka på fredag för nya prover.

Så skönt! Då får du ta hand om dig ordentligt o bara mysa o lyxa hemma. Krya på dig! :)
  • liamae
    Anneliiee skrev 2014-04-02 08:46:42 följande:
    Ja verkligen nu ska jag äta massa ägg med en massa salt på och dricka mycket. :) ska bli så skönt nu faktiskt.

Haha, kul att du säger just ägg. Jag vaknade igår natt och mådde illa och kunde inte sluta på kokt ägg. Brukar normalt gilla det men sen dess kan jag verkligen inte se ett ägg utan att det

vänder sig i magen. Jäkla knäpp man blir av det här proogesteronet alltså, hahaha! :D
  • liamae

Hur många är vi i tråden som ruvar nu förresten? Svårt att hålla koll. Och vilken ruvardag?

Jag är på RD4.

• liamae
    santa86 skrev 2014-04-02 12:27:25 följande:
    Liamae: jag är på RD 12 och har idag fått lite lätt rosa flytning.. Så idag känns de som skit :/ jag vill att de ska gå vägen denna gång :/ men just nu känns de som att de kommer rinna ur mig :(

Åh, RD12 är dagen jag fasar för mest. Då kom min blödning förra gången helt utan förvarning. Håller tummarna för dig och hoppas verkligen att det är en ofarlig blödning som inte blir större. Kramar.
Svar på tråden Ivf mars 2014