• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Kan inte någon förklara för mig hur det går till eller hur det gick till efter äggplock? Hur länge fick ni vänta? Ringde de er eller tvärtom? Vad är det bästa? Visst får man högst vänta fem dagar innan återföring? Just den här biten är jag så himla dålig på...

• Fläderpärlan
    Anneliiee skrev 2014-03-24 20:46:33 följande:
    När vi hade gjort äggplocket skulle vi va kvar 1-2 timmar på kliniken. Innan vi fick gå hem fick vi en lapp där det stod hur många dom hade fått ut. Pratade även om det muntligt. Informationen vi fick var att om inget blir befruktad så skulle dom redan ringa på eftermiddagen. Gjorde äggplock vid 10.30 ungefär och fick åka hem 12,12.30. Om dom inte hade ringt skulle vi va på kliniken två dagar efter på eftermiddagen. Då jag hade tecken på överstimulering skulle vi va där en halvtimme innan ungefär för att vul så att jag inte samlat på mig vätska och det hade jag inte så vi kunde gå vidare med et. Innan så fick vi papper på hur många som hade befruktats och som hade klarat sig och hur många vi fick till frysen. Sen var det dags för återföring. Men det är olika från klinik till klinik vilken dag dom återför verkar det som vissa har 2 dagar andra, 3,4,5 verkar det som.

Tack för ditt svar! Jag håller tummarna för dig och lycka till!
  • Fläderpärlan
    Anneliiee skrev 2014-03-25 09:37:45 följande:
    Nu ringde läkaren från rmc. Och enligt proverna är jag gravid. :) Och om jag fattade henne rätt så kan man lita på blodprovet även att det är tidigt.:) Sen hade jag lite högt östriol värde om jag hörde rätt. Vad innebär det egentligen? Så att jag mår som jag gör med ballongmage och värk är för vätskan och förstorad äggstock och som tilltar när man blir gravid. Inatt har det varit överjävligt, inte kunnat vända mig förrän det hugger till och värker och i morse började jag må jätte illa när jag gick upp. Mår fortfarande illa till och från. Ska tillbaka för kontroll igen på torsdag får vi se vad som sägs.

Stort grattis
  • Fläderpärlan

Hej! Är nu påväg hem från äggplock. Själva ingreppet gick bra, gjorde inte så ont som jag trodde. Dock fick vi "bara" två ägg så jag är lite besviken och nervös just nu :/

• Fläderpärlan
    lillatrollet85 skrev 2014-03-26 14:10:18 följande:
    Skönt att de gick bra!! Hur mår du nu? Håller tummarna att båda blir befruktade och att de är era guldägg!!

Tack så mycket! Jag mår bra, har inte speciellt ont. Är bara lite besviken, läser hur många alla andra fått ut och då känns mina två ingenting. Men vi håller självfallet tummarna vi med!
  • Fläderpärlan
    Anneliiee skrev 2014-03-26 15:01:27 följande:
    Elinmariaregina: håller tummarna för dig att båda blir befruktade :).. Stephanie1: hur många ägg fick dom ut? Jag var också inställd på att det inte skulle funka, just för att skydda mig själv mot besvikelsen som skulle uppstå om jag hoppades för mycket. Men det funka på första försöket. :) så är gravid, dock med en överstimulering på köpet.. Vad är det för tabletter du tar?

Tack :)
  • Fläderpärlan
    MissHelena skrev 2014-03-27 12:03:22 följande:
    Neej! Förstår att det känns jättejobbigt =( Men nu känner ni till din kropp bättre så nästa gång blir det säkert bättre! Ska du göra det långa igen eller ska ni testa det korta nu? Jag gjorde det långa på vårt första försök och mådde skit. Sedan har jag gjort korta de två andra gångerna, men bättre resultat på både antal ägg och antal befruktade. Plus att jag inte mådde dåligt alls.  Men det beror naturligtvis på om de hittat något fel som gör att det passar bättre med den ena eller andra behandlingen. På oss hittade de inget fel och därför spelade det egentligen ingen roll vilket protokoll vi valde. Håller tummarna på att nästa gång blir er gång!!

Jag hade ju helst velat gjort det korta men det verkar inte ens komma upp på förslag utan sköterskan sa att jag skulle börja ta lutinus ändå tre gånger per dag och spraya synarela som jag gjorde innan och sen ta ett Blodprov efter påsk, men då får jag ju spraya jättelänge har jag sett nu... Va liksom inte rikigt med då hon förklarade heller, var så himla ledsen och besviken... Har någon av er varit sjukskriven pga detta, jag känner mig helt slut psykiskt plus att jag är förskollärare, det känns inte så lockande att jobba mitt i allt...
  • Fläderpärlan
    lillatrollet85 skrev 2014-03-27 12:31:52 följande:
    Jobbar med inom barnomsorgen.. jag har fått vart hemma å vilat upp mig en vecka efter varje omgång. Hade inte fixat jobba... Min första gång spraya jag med huuur länge som helst innan de blev dags för blodprov. Massa kramar!!

Ok, skönt att höra att jag inte är överkänslig, tanken på att jobba, det går bara inte... Hade dock velat kört korta protkollet men jag antar att de i Falun vet bäst!
  • Fläderpärlan
    MissHelena skrev 2014-03-27 12:03:22 följande:
    Neej! Förstår att det känns jättejobbigt =( Men nu känner ni till din kropp bättre så nästa gång blir det säkert bättre! Ska du göra det långa igen eller ska ni testa det korta nu? Jag gjorde det långa på vårt första försök och mådde skit. Sedan har jag gjort korta de två andra gångerna, men bättre resultat på både antal ägg och antal befruktade. Plus att jag inte mådde dåligt alls.  Men det beror naturligtvis på om de hittat något fel som gör att det passar bättre med den ena eller andra behandlingen. På oss hittade de inget fel och därför spelade det egentligen ingen roll vilket protokoll vi valde. Håller tummarna på att nästa gång blir er gång!!

Förresten hitta de nå fel på dug när Du fick byta från det långa till det korta? Det enda jag kan komma på var att jag hade för låg dos menopur kanske? Hade bara 6-7 äggblåsor på ul och de fick endast ut 2 ägg och inget befruktades...
Svar på tråden Ivf mars 2014