• liamae

Ivf mars 2014

Anneliiee skrev 2014-04-03 10:21:51 följande:
    Jag har börjat med innohep sprutor mot blodproppar. Läste bipacksedeln igår och de står då att dessa innehåller bensylalkohol och detta koncenveringsmedel ska inte användas under graviditet. Och att man då ska ta sprutor som inte innehåller de. Vart lite fundersam då vad detta kan innebära?

Konstigt! Bra att du skrev det här. Jag ska in till rmc idag o kolla för överstimulering (magen svällde upp igår) o det är ju bra att fråga om de skriver ut innohep. Förra gången började jag ju med dem på rd4, fick sen blödning rd12 så jag hoppas verkligen inte att Innohepen hade nåt med det att göra! Hemska tanke. Man litar ju p
  • liamae

å att de vet vad de gör så det är säkert ingen fara men jag tänker iaf fråga om det blir aktuellt. Märkligt.

• liamae
    Anneliiee skrev 2014-04-04 12:25:43 följande:
    Nu börjar senig väldigt sakta men säkert vända åt det bättre. :) idag var värdena bättre, levervärdet var bättre, östradiol värdet hade gått ner från 25000 till 21000 sen i onsdags och proteinvärdet och allt de låg på normalt igen. :) fortfarande förstorade äggstockar men det kommer nog att va så fram till minst v.12. Och fortfarande vätska i buken. Men som som sagt skönt nu att proverna var bättre. :)

Skönt! Jag var väl på gränsen till överstimulerad. Vätska i buken , äggstockarna är på 10x8 cm men östradiolet var bara på 14000 och inte 25000 som i julas. Allt annat var bra också så det känns skönt. Nu hoppas jag nästan att det ska dra igång lite mer så jag kan börja hoppas att embryot fäst. :) Knäpp man är. :)
  • liamae
    Sookie85 skrev 2014-04-04 14:56:36 följande:
    Behöver tips/råd, hade ju ÄP igår och det blev 7 beftuktade ägg. Var öm i magen igår men idag är det värre. Min läkare sa att jag skulle höra av mig imorgon igen om det ej gått över. Hur länge hade ni ont efter? Jag är helt uppsvullen :( Jag har idag börjat äta pravidel, ngn som ätit det? ET på tisdag (om jag mår bättre sa de) har tokont nu och är så orolig...

Jag brukar ha mer ont dagen efter men har aldrig behövt ta värktabletter. För mig sitter smärtan i ganska precis en vecka men minskar dag för dag sen efter dagen efter ÄP. Hoppas att det blir bättre för dig snart!
  • liamae
    santa86 skrev 2014-04-05 18:03:16 följande:
    Hej tjejer.. Hur mår alla ruvare? Själv är jag på RD 15 och de visar fortfarande positivt, har fortfarande bruna flytningar :/ jag har som inte direkt kännt mig nå anurlunda, tycker dock idag att de känns lite i brösten och lite spänningar i tjejmagen.. Vill fortfarande inte känna efter för mycke..

Otäckt ned bruna flytningar. Gör väl inte ruvandet mindre nervöst kan jag tro. Men skönt med plusset! :)

Jag är på RD 7 och känner inte heller så mycket. Ömma bröst mest. Känner av äggstockarna ibland för de är ju så stora o kortare "mensvärk" ibland. Funderar mest på hur jäkla tjock jag är. Magen står ut som en ballong o jag minns inte att den gjorde det riktigt så här mycket förra gången, trots att jag blev överstimulerad då och inte är det riktigt lika mycket den här gången. Någon som känner igen det? Man hoppas ju att det ska vara ett gott tecken...
  • liamae

Idag kom mensen. Är så jävla ledsen. Det här är så himla tungt. :(

• liamae

Går inte riktigt att fatta att det här är andra gången vi misslyckas. Förstår inte hur jag ska orka igen o igen o igen.

• liamae

Tack för allt ert stöd tjejer! Vilken fantastisk respons! Verkligen tråkigt att höra om ert lidande men visst måste vi försöka finna kraft att kämpa på. Det är nog bra att bryta ihop så här. Sen ta det dag för dag igen. Idag har vi sträckkollat på serier, ett avsnitt, gråta, ett avsnitt, gråta, ett avsnitt... Osv. Enda sättet att tänka på annat en stund. :(

Bell13, jag började också blöda på julafton sist. Extra jobbigt. Håller tummarna för graviditeten nu!

lillatrollet, samma här. Inga mer gratisförsök. Vet inte hur vi ska gå vidare. Jag börjar också bli rädd för hur länge vi ska behöva hålla på. Usch.

merjama och santa, så deppigt. En jävla skitdag. Extra kramar till er. Vi måste kämpa. <3

pco, åh så stark du är som kör på. Skönt att höra att det finns folk som orkar. Då kan jag också.

Massor kramar till er alla tjejer! Vi får fortsätta följas åt och peppa varandra. <3

• liamae

pco, åh du är så stark som kämpar. Skönt att höra att det finns de som klarar av det. Då kan jag också.

Anneliiee, tack. Kram till dig också.

Vi är verkligen tuffa tjejer! Helt otroligt så man kämpar. Så glad över stödet man får här, vi får fortsätta att hålla kontakten och peppa varandra. Massor kramar.

• liamae

Tjejer, hur gör ni som börjat blöda med progesteronet? Jag tog dessutom test igår o det var såklart minus även om det då bara var rd13 (vår testdag är rd19 så det är en bit kvar). Idag blöder det på ordentligt o jag har världens mensvärk. Känns ju rätt jobbigt att hålla på med progesteronet fortfarande men antar att kliniken vill att man ska fortsätta som vanligt för den mikroskopiska chansen att något finns kvar. Vågar man sluta med dem? Kan mensen bli kortare/mildare om man fortsätter med progesteronet ändå? Hur gör ni?

• liamae

Testdag idag och såklart minus. Faktiskt jobbigt att se det där minuset igen o bli påmind om hur ont det gör. Man har ju ändå kommit ur chocken nu på några dagar o att då behöva testa igen är faktiskt jobbigt. Dålig start på dagen. :( Skönt att slippa vaggisarna nu iaf. Känner mig ändå rätt låg o är lite besviken på att det dröjer 3 veckor innan jag får en telefontid med kliniken för att bestämma hur vi ska gå vidare. Känner att jag behöver en plan nu. Vill gärna hinna med ett försök till innan sommarstängningen. Isf blir det korta metoden (har gjort två långa som misslyckats, inget till frysen) för att hinna. Ni som gjort korta, vad tycker ni om den? Och hur gör ni som misslyckats för att orka vidare? Tips på tänk/taktik?

• liamae
    Bell13 skrev 2014-04-17 07:54:14 följande:
    En fråga till er som tar lutinus. Vad har ni för biverkningar om ni har biverkningar? Jag blir väldigt illamående ca 2 h efter jag tagit lutinus och det blev så här sedan i fredags förra veckan. Innan dess har jag inte känt av det förutom ömma bröst som kom på ruvardag 7. Hcg ger ju illamående och progesteron ger ett svajigt humör enligt FASS' och netdoktor där jag läst.

Jag fick ett ersättningsläkemedel som heter Endometrin eftersom Lutinus var slut hos tillverkaren. Det är iaf samma sak bara att det tillverkas utomlands. tex i Portugal heter visst Lutinusen Endometrin. Hur som, jag fick betydligt mindre biverkningar av den än med Progesteron Mic som jag hade sist. Mest trötthet. Hade såklart en del känningar i magen men det år svårt att säga att det var just progesteronet. Ömma bröst första veckan ungefär.
  • liamae
    Bell13 skrev 2014-04-22 06:14:01 följande:
    Tror det är missfall. Det är klarrött blod och har ingen förhoppning att det här ska gå bra alls.

Håller tummarna för att det ändå ska gå bra. Kramar
  • liamae
    Bell13 skrev 2014-04-23 08:26:52 följande:
    Det är nog missfall det forsar blod nu

Hur är det med dig nu? Kunde de se nåt på vulet?
  • liamae

Ni som gjort flera ivf:er, hur länge har ni väntat mellan? Efter mitt första misslyckande fick jag ju "ivf-mensen" o sen vanlig mens (efter 6 veckor, så sen) o sen spraystart dag 21 o "spraymens" innan sprutstart. Funderar på försök nummer tre nu. Om det ska hinnas innan sommaren så blir det en kort metod den här gången, dvs "ivf-mens", vanlig mens o så sprutstart dag 3. Uppehållet blir alltså kortare än mellan ivf1 och ivf2. Är det dumt? Behöver kroppen mer tid att återhämta sig? Vad har ni för erfarenheter? Svårt när man längtar så himla mycket.

Svar på tråden Ivf mars 2014