• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Tack alla ni är bäst!! Har varit en tung dag och jag vet de som har gått igenom mer eller värre saker men det blev ett rejält bakslag. Trodde iaf att vi skulle få en återföring, det är mycket som ska till innan det går hela vägen men nu hoppas vi på nästa försök... Har bara svårt att se hur jag ska orka ta mig igenom vardagen i en månad till nu...

• Fläderpärlan

Nu mår jag lite bättre efter att ha pratat med Staffan på ivfkliniken. Han sa att han själv blev förvånad över att de hittade så få ägg, för tydligen har jag ett väldigt bra amh-värde så han var nästan beredd att sänka dosen först men när han såg att de var få äggblåsor vid ultraljudet så gjorde han inte det... Det var också därför jag fick börja med så låg dos till en början för att han var rädd att överstimulerad mig. Nu undrar jag om de kommer att köra icsi nästa gång, även om min mans spermaprov ser bra ut? Eftersom de inte lyckades befrukta själva denna gång, hur tror ni de gör?

• Fläderpärlan
    lillatrollet85 skrev 2014-03-28 10:41:46 följande:
    har ni fått nåt svar på HUR många spermier han har? här gör dom inte isci om inte kvaliten är kass... skönt å höra att de känns lite bättre! får se första gången nu som ett test för kroppen. fick du nåt besked om nästa start? kram 

Ok, nej det kanske är så att de inte gör så men tänkte eftersom de inte befruktade denna gång trots bra kvalité, om de vågar chansa nästa gång?! Vi kör ju direkt, har redan börjat spraya och skulle fortsätta ta lutinus i 10 dagar för att sedan få en blödning...
  • Fläderpärlan
    MissHelena skrev 2014-03-29 07:22:22 följande:
    I Linköping där jag var räknades det bara om det blev återföring om jag minns rätt. Borde ju vara samma i alla landsting tycker jag.

Ja, jag har för mig att det är så men blev osäker.. Tack!
  • Fläderpärlan

Jag äter Apotekets kvinna, den innehåller folsyra plus en massa annat. Det står att den som planerar att bli gravid eller är gravid bör/kan äta den.

• Fläderpärlan

Jag ringde och sjukskrev mig idag igen... Gråter samtidigt för jag känner mig så svag och otillräckligt, det känns liksom inte okej att vara hemma för en sån här sak (konstigt nog) jag är så nedstämd och utan min man som försöker vara positiv så sjunker jag ner till botten och intalar mig själv att det aldrig kommer att gå?! Ni är starka ni som fixar leva ett någorlunda normalt liv genom denna process, själv blir jag snart galen...

• Fläderpärlan

Hej igen! Jag vet att jag tjatar om hur dåligt jag mår hela tiden men jag vet inte vem/vilka jag ska vända mig till? Är det någon mer än jag som tror att de har hamnat i någon form av depression? Har liksom svårt att gå upp, att vara glad, är trött JÄMT känns det som... Jag vet inte om detta är typiska symptom men jag känner mig bara matt!

• Fläderpärlan
    merjama skrev 2014-04-02 22:12:15 följande:
    Hej, under min första ivf behandling så kände jag mig också likt dig. Sista veckan av proceduren ville jag inte göra något,var bara hemma och hade ingen ork och lust att träffa någon. Men så fort allt var Över (fick minus) och all känslor om hopp o förtvivlan + hormoner var över så mådde jag bra igen. Det är väldigt att snurra in sig med allt som pågår och man blir lätt överväldigad. Denna gången kände jag lite ångest utav Gonal -f. Vilken del av proceduren är du på?

Just nu är jag inne på min andra behandling eftersom det inte blev ngn återföring förra pga obefruktade ägg. Så vi körde på direkt , just nu sprayar jag nässpray... Och ska göra det fram till påsk! Det är bara det att jag har mått såhär en längre tid nu, över ett år! Jag har gått hos kurator några ggr redan men jag vet inte om det hjälper riktigt..
  • Fläderpärlan
    Sookie85 skrev 2014-04-06 11:22:21 följande:
    Hur vet man hur många landstingsförsök man har? Har försökt letat på nätet men hittar inget, bor i Dalarna.

I Falun där vi går är det tre iaf
Svar på tråden Ivf mars 2014