Ivf mars 2014
Varför tar du i låret? De i Falun sa att det inte var lika bra som att ta i magen?
Här är min blogg: varivfresa.blogspot.se Har ni någon? Är jätteintresserad isf!!
Hjälp mig! Drog upp min spruta med menopur nyss och det blev en massa små små luftbubblor i sprutan, gör det något och varför blev det så? Blir så nervös att jag ska få i mig för liten dos!! ;(
Åh tack så mycket för tipset! Jag blev lite orolig för det blev liksom en massa små små luftbubblor så många att jag inte kunde räkna dem men supersmå! Jag har dem i rumstemperatur efter att jag har blandat den, alltså inte i kylskåpet, där ligger det endast de oöppnade förpackningarna. Vet dock inte om jag gör rätt?
Jag är faktiskt inne på min näst sista spruta, ska på äggplock på tisdag :) jag tar 150 enheter menopur! Dudå? Ditt första ivf? Haha bra att vi är i två trådar och skriver ;) håller mig här nu då :)
Och ang. Kolven i botten... Det gör jag.. Precis som det står i beskrivningen... Kolven i botten och sen vänder på den för att dra upp rätt mängd, precis som det står i anvisningarna och det har gått bra tidigare. Det var bara ikväll och en kväll förut som det blev såhär och jag undrar bara varför och är orolig för att jag inte får i mig nog mycket menopur :/
Någon här inne som har fått tillbaka en blastocyst? Alltså ett ägg som har långtidsodlat i fem dagar?
Var ni hemma efter återförandet? Hur länge?
Idag 19:24#596 Jag har en fråga... Ni som har ruvat någon gång, har det någon gång bränt till i underlivet för er? Är detta lutinus som ger dessa biverkningar eller vad kan det vara? Tycker det verkar så konstigt...
Idag 11:03#607 Hej tjejer... Ruvar som sagt på en blastocyst och är nu inne på ruvardag 3. Borde man har känt något vid det här laget, har läst lite i gamla forum om hur de tycker att det spänner, drar eller värker i livmodern men jag tycker inte att jag känner så himla mycket? Någon med erfarenhet? Vad tror ni?
Hej igen! Är idag på ruvardag 8 med en blastocyst. Känner bara av mensvärk och lite dålig aptit... Men har inga ömma bröst och det oroar mig :/ någon som inte har haft det? Känns som alla har ömma bröst innan testdagen iaf...
Tack för det :) det gör mig mer hoppfull och positiv :) lycka till till dig med :) kram
Jag har inte vågat ta något test ännu, har testdag på lördag den 17:e. Idag har jag dock lagt märke till att lutinus är ljust ljust rosa.... Faaan, är så ledsen!!
Testade negativt idag... Ringde till kliniken och de trodde nog att så är fallet, satäng jag har testdag i morgon. Så nu slutar jag med lutinus och hoppas på att mensen kommer igång. I juli blir det att ta ägglossningsstickor för att ge sig på ett frysförsök i höst, vi har ju en blastocyst i frysen!