Inlägg från: Närkommerjunior2 |Visa alla inlägg
  • Närkommerjunior2

Pergotime

Hej!

Jag ska börja med pergotime för första gången på fredag. Kul att följas åt med några i liknande sits :) Vi har en son sen tidigare på drygt ett år och har försökt få syskon till honom sen han kom utan framgång. Han blev till på första försöket men det var visst inte lika lätt andra gången. Nu krånglar min ägglossning, troligtvis pga stress och oro för sonen som varit sjuk.

De har även upptäckt något avvikande i min livmoder vid hydrosonografi. Skulle göra en ny undersökning strax efter denna mens men läkaren var sjuk så nu måste jag vänta en månad till för att få svar. Fick dock pergotime ändå då det som ser avvikande ut är så litet att det troligtvis inte påverkar en graviditet utan mest kollas upp för säkerhets skull.

Lycka till på era vul! Vi har inte fått något sexförbud i förväg.

• Närkommerjunior2

Mytime jag tänker precis som du! Skulle inte heller lyssna på förbud om man inte var väldigt överstimulerad. Två eller tre skulle funka fint tycker jag som vill ha många barn :)

Spännande att se vad de säger på ditt vul! Jag längtar tills på fredag då jag ska ta första pillret, känns så spännande!

• Närkommerjunior2

Tack Elba! De har sagt att det som kan hända är att jag inte blir gravid men det blir man ju garanterat inte om man inte försöker.

Jag tog första tabletten idag så det känns spännande. Vi ska på vul dag 15, hoppas inte det är för sent. Brukar dock ha äl runt dag 20 och har en cykel på 29-32 dar så det är ju lite sent.

Nu börjat det närma sig vul för några av er! Hoppas att ni får bra resultat att tabletterna. Kommer ni att ta otrivellespruta också?

• Närkommerjunior2

Vi har försökt sen sonen föddes i okt -12. Är det någon mer här som har barn sen innan eller är det första barnet?

• Närkommerjunior2
    sourpussy skrev 2014-03-01 05:41:57 följande:
    Hej, hänger på er här.

Ska hämta ut mina tabletter på måndag och om jag räknat rätt och allt stämmer ska jag börja äta om typ 3 veckor.

Min gynekolog sa att jag får 2 kurer utskrivna så vi ska inte slösa bort en kur med att inte kunna ligga järnet då (mina ord inte hennes) så hellre vänta en månad om en är bortrest eller liknande. Så inget snack om sexstopp. Ska heller inte göra nån VUL eller vad det skrivs om, vilket är vaginalt ultraljud?  Jag är inte alls så haj på grejerna. =)

Har läst om Många som blir gravida med hjälp av pergotime så har höga förhoppningar, kanske för höga. :/

Ja vul är vaginalt ul. Min gyn tyckte inte heller att det var nödvändigt på en enkeldos men när jag pratade med bm där vi går på utredning tyckte hon att vi skulle göra det så nu blir det så iaf.

Jag hoppas också jättemycket men vågar inte riktigt tro att det ska fungera.

Hoppas på det bästa för oss alla!!
  • Närkommerjunior2
    Mytime skrev 2014-02-28 23:53:27 följande:
    Vi har barn båda två sedan tidigare men inte några gemensamma. Börjar bli nervös inför måndag. Vad innebär pco? Stött på förkortningen flera ggr men vet inte vad de står för eller vad de innebär?

Hoppas det går bra på mån! Hör gärna av dig när du varit där och berätta om resultatet :)
  • Närkommerjunior2

Va många ägg ni fick Elba och Mytime! Trodde inte man brukade få så många på en enkelkur. Som sagt är det väl dock inte så troligt att alla släpper samtidigt men man vet ju aldrig.

Fy vad tråkigt med sexförbud elba, hoppas att nåt ägg hinner bli befruktat ändå från gångerna innan vul. Jag funderar på om säg att två ägg släpper mha otrivellesprutan, kan ändå ett eller ett par släppa några dagar senare och bli befruktade i samma cykel?

Håller tummarna att det går vägen för alla, själv tog jag sista tabletten idag.

• Närkommerjunior2

Nu är jag ju snurrig! Tråkigt för dig Mytime, inte Elba! Jag fasar för att det ska bli så för oss också men som sagt kan det ju bli nåt från innan ni gjorde vul.

Så de ägg som inte är mogna när det/de första ägget släpper tillbakabildas? Har jag förstått det rätt då? Vi ska på vul på mån.

Sopcav, tråkigt att ni missar ultraljudet men det behöver ju inte betyda att ni missar den här månaden, så länge ni försöker vill säga :) Finns ju risk för överstimulering men vissa gör ju inte ens ultraljud på enkeldos.

• Närkommerjunior2

Mytime, tänk om det är tidiga graviditetstecken! När har du bim? Om en vecka eller så va?

Elba, skönt att veta att du ägglossat, nu är det bara nästa jobbiga 2veckorsväntan :) Jag tempar också och har inte haft nån stegring ännu.

Är det nån mer än jag här inne som kör med clearblue fertilitetsmonitor? Känns som jag kör alla metoder men inget hjälper.. Den har iaf visat på östrogenökning i ca 10 dagar innan ev ägglossning och det ska ju bara vara va två dagar innan äl så ska bli spännande att se om den perioden kortas ned med hjälp av pergo.

I have a kid, jag har inte fått äl-flytningar ännu. Inte alls torrt men inte heller trådigt, glidit.. Kan ju vara så att de kommer men jag vet inte. Vilken cykeldag är du på? Nån annan som fått förändrade flytningar med pergo?

• Närkommerjunior2

Mytime jag håller med dig lite gällande monitorn. Är lite kluven, å ena sidan är jag kontrollfreak som inte vill missa äl men samtidigt känns det ju mer spontant utan. De flesta plussar väl runt bim men vill man va säker så kan man ju vänta en vecka extra.

I have a kid, jag tempar i örat men det är nog sak samma sålänge man använder samma temp och kollar samma tid innan man går upp ur sängen.

Idag har jag varit på vul. Hade fyra äggblåsor som var värda att mäta och de låg på 27, 22, 18 och 13 mm. Till mig sa de kör på, att det troligtvis bara var ett ägg som skulle släppa, ev nåt till. Ska ta ovitrellespruta idag så bör ha äl imorgon. Spännande!

Svar på tråden Pergotime