Inlägg från: Närkommerjunior2 |Visa alla inlägg
  • Närkommerjunior2

Pergotime

Jag gjorde vul dag 15 och idag dag 16 fick jag maxutslag på monitorn samt positivt äl-test. Hoppas tempen har stigit imorgon bitti också. Jag tror att jag har haft äl vissa månader men isf alldeles för sent. Jag verkar få ägg men att de inte släpper alt släpper för sent. Ofta har jag äl-flytningar i över en vecka innan pos äl-test. Denna månad fick jag dem först idag. Var lite rädd att det skulle bli för torrt av pergo men det verkar ordna upp sig.

Hur har det gått för dig I have a kid? Gjorde du nåt mer vul närmare äl? Har du känt av äl denna månad? Brukar du få utan pergo?

Nu är det några som närmar sig bim va? Elba, Mytime, är det någon mer? Hur går det för er? Någon som känner nåt?

Håller tummarna för oss alla! Ska bli spännande att se om det blir några bebisar och kanske tom tvillingar!?

• Närkommerjunior2

Kul att fler hittar hit Magdalena88. Det låter ju lovande att det är ett ägg på g! Har gyn pratat om ovitrellespruta om ägget inte skulle släppa? Hoppas att du får positivt äl-test snart så att ni kan försöka :)

Vilken cykeldag är du på?

• Närkommerjunior2

Min vanliga gyn sa inget om spruta men däremot barnmorskan på fertilitetskliniken. Hon tyckte att det var bäst att ta den så att ägget/äggen skulle lossna. Fråga er gyn så borde ni få det men vissa vill väl som sagt vänta en cykel och se om det släpper av sig själv.

Hemma kan man se om tempen stigit fast då måste man ju ha tempat minst en cykel för att få en kurva. Får man positivt ägglossningstest bör äl ägt rum ca ett dygn efter testet men har hört att positivt äl-test inte garanterar att ägget faktiskt släpper. Hos gyn kan man ta blodprov som mäter nån hormonnivå för att se om man haft ägglossning, tror det är progesteron man mäter, rätta mig om jag har fel.

• Närkommerjunior2

Ja gör det I have a kid! :)

Usch va tråkigt sopcav! Hoppas det var sista gången på ett tag.

Jag är precis som dig Mytime, testar alltid tidigt och blir lika besviken varje gång. Men än finns det ju hopp för dig!

Nån som tagit ovitrellesprutan och fått positiva äl-test flera dagar i rad? Jag är inne på tredje dan med tokpositiva test vilken antagligen är en biverkning från sprutan men hoppas att jag haft äl så att det inte bara är falska resultat.

För er som tagit eller ska ta ovitrelle kan den tydligen ge falska positiva gravtest också i ca 10 dagar efter sprutan så fet gäller att inte ropa hej om man testar tidigt då.. Så jobbigt att vänta!

• Närkommerjunior2
    I have a kid skrev 2014-03-14 10:44:46 följande:
    Visst innehåller Ovitrelle HCG ?  VET att nån av sprutorna gör det :P

Ja precis, ovitrelle innehåller hcg så det är ju inte så konstigt att den ger falskt positiva gravtest. Jag har inte heller nåt blodprov inbokat men funderar på att ringa och be om det. Hur går det för alla? Ingen som plussat ännu?
  • Närkommerjunior2

Jag håller med om att det behövs lite goda nyheter i tråden! Tänk om det kunde bli en riktig plustråd!

Spännande Mytime, hoppas mensen håller sig borta läänge :)

Magdalena88, va kul att det blev ägglossning till slut! Hoppas att det sås ett litet frö :)

I have a kid, är det en nidblödning så kan det ju dröja nån vecka till innan positivt test. Jag skulle också va försiktig med pergo om det va osäkert.

Jag har ca en vecka kvar till bim och tappar hoppet mer och mer :( Känner mig inte ett dugg gravid men hoppas att det beror på att det är för tidigt.

• Närkommerjunior2

Mytime jag har också hört att man kan få längre cykel med pergo. Gör ett morgontest imorgon så kanske du går rätt svar men det kan nog dröja några dagar till innan en ev graviditet syns.

I have a kid, som sagt så verkar många säga att man ska ta pergo varannan månad så det kan ju blir fler äggblåsor om du skulle köra en hel kur igen. Jag är rädd att man ska få för många ägg och sexförbud men å andra sidan sa ju min bm kör på med fyra äggblåsor.. Skumt att de säger så olika.

Magdalena88 när har du bim? Känner du av några symptom?

Själv håller jag på att bli galen av denna väntan.. Jag tycker att det liksom stramar lite i livmoderregionen men tänker att det bara är pga hcg i sprutan eller ev biverkning från pergo. Hoppas på flera fina plus snart!

• Närkommerjunior2

Alltså det skadar ju aldrig att vänta några dagar extra men jag med min nyfikenhet hade inte kunnat vänta senare än till bim. Det kan ju fortfarande visa negativt även om du skulle vara gravid men så länge mensen håller sig borta finns det ju hopp! Lycka till och berätta gärna hur det går!

• Närkommerjunior2

Jobbigt att vänta Magdalena88 men gillar din inställning. Det blir ju helt klart andra förutsättningar om man vet att man har äl :)

Jag har bim på tis men idag fick jag också mensvärk. Jäkla skit.. Mytime jag hoppas att det rör sig om växtvärk för oss båda även om jag inte känner mig hoppfull. Blir imponerad om du kan vänta ända till söndag ;)

• Närkommerjunior2

Nej va tråkigt Mytime! :( Hoppas verkligen ni lyckas på nästa försök? Hur var det, skulle du ta en halv tablett denna omgång?

• Närkommerjunior2

Mytime, vissa symptom låter ju som stress men med tanke på att mensen varit så sparsam, är du säker på att du inte är gravid? Har du testat sen "mensen" kom? Det verkar ju vara rätt vanligt med blödningar i början av graviditeten.

• Närkommerjunior2

Igår 12 dagar efter ovitrellesprutan och bim -3 fick jag ett svagt plus på testlagrets stickor. Idag 13 dagar efter sprutan och bim -2 fick jag gravid 1-2 på clearblue digital. Vågar inte tro att det är sant, tänk om det är hcg kvar från sprutan som jäklas.. Måste ringa kliniken imorgon, varför måste det vara söndag..

• Närkommerjunior2

Tack allihopa! Jag hoppas verkligen att det är sant. Ska ringa kliniken imorgon och fråga om det kan vara falskt positivt pga ovitrelle men som sagt ska det ju vara ute ur kroppen efter 10 dagar.

Jag har varit mer eller mindre skengravid varje månad i över ett år. Den här månaden har jag i princip inte haft några symptom alls.. Skumt. För några dagar sen tyckte jag att det stramade lite i livmodern men tänkte att det var inbillning. Någon dag efter fick jag mensvärk och var säker på att mensen skulle komma. De senaste dagarna har dock värken vandrat uppåt sidorna, ungefär vid äggstockarna. Hoppas att det bara är växtvärk men är lite rädd att jag är överstimulerad av pergon. Juste magen är rätt svullen också så även det kan ju va ett tecken på överstimulering.

Jag är rätt säker på att det var ovitrellen som gjorde att vi lyckades! Jag har troligtvis haft egen äl vissa månader men då ca dag 22 i en 29 dagars cykel. Nu tror jag att det blev äl på dag 17-18. Nu har ju inte alla samma problem men stå på er om ni tror att ovitrelle kan hjälpa er!

Magdalena88, det är sjukt drygt att vänta men nu har du inte många dagar kvar! Hoppas, hoppas!

Lycka till allihop!

• Närkommerjunior2

Spännande Magdalena88! Mensvärk var mitt enda symptom innan jag plussade, hoppas verkligen att det är ett symptom för dig också! Håller tummarna!!

• Närkommerjunior2
    sourpussy skrev 2014-04-17 09:35:35 följande:
    Inget här, dubblar dosen. Själv då Närkommerjunior2?

Tack det går bra. Går in i vecka 9 på mån men är jätteorolig för missfall osv. Är ganska övertygad om att det var ovitrellen som hjälpte oss så om ni tror att det kan hjälpa er också, se till att ni får det utskrivet! Hoppas det blir massa plus för er i vår!
Svar på tråden Pergotime