Pergotime
Mytime skrev 2014-03-14 17:03:51 följande:
Eg är de ju varannan cykel som gäller men eftersom ja blev överstimulerad på en vanlig enkeldoskur så skulle vi köra på halv dos nästa gång dvs en halv tablett per dag ist. O eftersom ja ska äta halv dos så kommer ja ju ha en halv dos "över", antar att man inte ska spara tabletterna för länge iaf.. O då tänkte ja "fuska" lite genom att äta halv dos även denna cykel även om ja eg borde vänta tills nästa. De optimala vore ju dock att menen uteblir denna månad men realisten i mig säger ju att den kommer att komma som ett brev på posten snart... :(
Blev åxå överstimulerad på Pergo kur 1 med en tablett i 5 dagar.
så OM det inte blev nån graviditet nu så skulle jag ta en halvtablett direkt när 5e mensdagen kommer.
MEN har läst flera Infertilitetsböcker att man kontrollerar efter ägglossningen tros ha varit, genom att ta blodprov och kolla om det skett någon ägglossning. Det har inte jag fått göra hm ?? Blir lite irriterad när dr inte kunde låta mig ta prover för att se om jag ägglossat! Å se sen då ska jag ta en halvtablett , känns som att det inte kommer räcka, funderar på att ta 1 och en halv tablett istället. Eller så borde hon kunna ge sprutan som gör att ägget lossnar.
hur känner du inför din situation ?