Inlägg från: I have a kid |Visa alla inlägg
  • I have a kid

Pergotime

Mytime skrev 2014-03-14 17:03:51 följande:
    Eg är de ju varannan cykel som gäller men eftersom ja blev överstimulerad på en vanlig enkeldoskur så skulle vi köra på halv dos nästa gång dvs en halv tablett per dag ist. O eftersom ja ska äta halv dos så kommer ja ju ha en halv dos "över", antar att man inte ska spara tabletterna för länge iaf.. O då tänkte ja "fuska" lite genom att äta halv dos även denna cykel även om ja eg borde vänta tills nästa. De optimala vore ju dock att menen uteblir denna månad men realisten i mig säger ju att den kommer att komma som ett brev på posten snart... :(
     Blev åxå överstimulerad på Pergo kur 1 med en tablett i 5 dagar.

så OM det inte blev nån graviditet nu så skulle jag ta en halvtablett direkt när 5e mensdagen kommer.

MEN har läst flera Infertilitetsböcker att man kontrollerar efter ägglossningen tros ha varit, genom att ta blodprov och kolla om det skett någon ägglossning. Det har inte jag fått göra hm ?? Blir lite irriterad när dr inte kunde låta mig ta prover för att se om jag ägglossat! Å se sen då ska jag ta en halvtablett , känns som att det inte kommer räcka, funderar på att ta 1 och en halv tablett istället. Eller så borde hon kunna ge sprutan som gör att ägget lossnar.

hur känner du inför din situation ?

• I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-11 20:30:05 följande:
    Tack :)
    Min gyn sa att man får diskutera spruta om ägget inte lossar på egen hand först. Så i sådana fall vid nästa omgång... Har ni tagit sprutan? Fick ni den på en gång då eller?
    Är på cykeldag 13 idag... Känns egentligen bara som en evig längtan... Vill att tiden ska gå fort!
    Men varför kolla inte din dr heller med blodprov om du haft äl ===??

fattar inte varför dom inte gör det...
  • I have a kid

Hm ( hade BIM i lördags) och så började det blöda liiiiiiite, mörk brunt, kom lite blod ( en halv tampong) Lördag. Idag INGET bara bruna flytningar som en 5 krona, sen inget mer!!! tagit  billigt test ( som jag inte litar på) visade NEG.

Men om det är en Nidblödning så kan det juh vara för tidigt att testa pos. Så väntar till på Onsdag med att ta ett CB visar det neg så hoppar jag på nästa kur Pergotime.

• I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-15 09:19:05 följande:
    I have a kid:
    Jag ska få gå och ta blodprov på tisdag för att se om jag haft ÄL. Det är ju enda sättet man faktiskt kan veta så det tycker jag absolut att du ska kräva. Ring till din gyn redan nu. Säg att du aldrig får utslag på stickan och verkligen inte tror du fått någon äl. För har det inte funkat med bara pergotime så bör man få sprutan som hjälper ägget lossa vid nästa gång.

Själv så är jag på CD 17 och fortfarande inget utslag på stickan för ÄL. Känns rätt så kört denna månad... :(
     Går hos privat dr. Och måste ringa imorgon och sen få en telefontid då min dr ringer upp. oftast 2-3 dagar senare. Men ska fråga varför jag inte fick  ta nå prov NÄR tar man provet ? jag hade äl för 16 dagar sedan troligen.....

Dock vet hon att jag inte tagit äl tester ( trodde det bara var om man inte ville riskera 2) alltså ha sex på äl dagen. Då vi kör sex varje dag. Men hon blev sur för att jag ej tagit äl test,  men men...  Okej hoppas på att du får veta att du haft äl :) så kanske det tog sig :)

• I have a kid
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-17 07:48:50 följande:
    Jag håller med om att det behövs lite goda nyheter i tråden! Tänk om det kunde bli en riktig plustråd!

Spännande Mytime, hoppas mensen håller sig borta läänge :)

Magdalena88, va kul att det blev ägglossning till slut! Hoppas att det sås ett litet frö :)

I have a kid, är det en nidblödning så kan det ju dröja nån vecka till innan positivt test. Jag skulle också va försiktig med pergo om det va osäkert.

Jag har ca en vecka kvar till bim och tappar hoppet mer och mer :( Känner mig inte ett dugg gravid men hoppas att det beror på att det är för tidigt.
    Ja vet inte hur jag ska göra, läst lite trådar på Fl om att vissa fått kortare dagar med pergotime och blött lite... Ringde dr imorse som var ledig, så Hoppas hon ringer imorgon. Men jag har inte fått ta nå prover för att kolla om jag har haft äl, vilket är konstigt ( då det är mitt problem) ältester påvisar ju bara om det finns Lh hormon inte om ägget kommer att släppa! Åh less jag blir.  Håller tummarna för dig att det växer nått i magen :)
  • I have a kid
    Mytime skrev 2014-03-16 22:16:39 följande:
    När ja skulle börja min första kur me pergotime så frågade ja vilken dagis skulle räkna som dag 1 o de va första dagen med "riklig, färsk blödning" Så om du inte haft mer än så kanske du ska ringa o rådfråga iaf innan du börjar me pergotime för dem ska man väl absolut inte ta om man är gravid. Begär ett blodprov för att säkerställa graviditet el icke graviditet om testen visar neg men månaden uteblir. OM du skulle va gravid o tar pergotime skulle man ju aldrig förlåta sig själv om nåt hände liksom..
    Dr ska ringa imorgon, gahhh .... hade velat veta NU
  • I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-18 14:35:28 följande:
    Hade ingen aning om att man ska räkna från dagen med riklig blödning. Jag ska ju börja idag. åh... 
    Nej man ska börja när det kommer rött!
  • I have a kid

Varit på VUL inga cystor så jag ska börja med Pergotime kur 2! dock så ville dr att jag skulle ta 1/2 tablett i 5 dagar ( för att jag fick 2 ägg sist . Men JAG vet inte om jag hade äl förra gången på kur 1. Så funderar på att ta 1 tablett istället, För jag har ju annars bara en chans kvar med pergotime.

Hur har ni gjort / skulle ni göra ?

• I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-19 15:54:41 följande:
    I have a kid: jag skulle lyssna på läkaren för jag fick höra av min gyn att pergotime är kvar i kroppen i 2 menscyklar. Väldigt många får ju köra pergokur varannan månad bara. Så då kanske läkaren tänker att en halv tablett om dagen + det som sitter i kroppen redan
    Överväger fortfarande.... JO jag ska få ta blodprov dag 25 eller vad hon sa! Men när jag frågade om pergotime fortfarande är kvar i kroppen svarade hon NEJ! och att om det fanns kvar i kroppen skulle hon sett det, så känns ju som att om 1 tablett gav 2 ägg.. så lär en halv inte ge nått.....
  • I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-19 19:23:28 följande:
    Alltså hur kan gynekologer säga så olika? Man blir ju lite orolig... vem ska man lita på?
    Följ din magkänsla. Om du lika gärna kan tänka dig tvillingar så kör bara :)
    Ja jag vet inte, min säger inte så mycket över huvud taget. Men känns som att större chans bli gravid med 2 ägg än 1 ägg ...

eller ==?  Skulle bli så besviken om en halv tablett inte gav nånting :(
Svar på tråden Pergotime