Inlägg från: I have a kid |Visa alla inlägg
  • I have a kid

Pergotime

Närkommerjunior2 skrev 2014-03-19 21:04:11 följande:
    Mytime jag har också hört att man kan få längre cykel med pergo. Gör ett morgontest imorgon så kanske du går rätt svar men det kan nog dröja några dagar till innan en ev graviditet syns.

I have a kid, som sagt så verkar många säga att man ska ta pergo varannan månad så det kan ju blir fler äggblåsor om du skulle köra en hel kur igen. Jag är rädd att man ska få för många ägg och sexförbud men å andra sidan sa ju min bm kör på med fyra äggblåsor.. Skumt att de säger så olika.

Magdalena88 när har du bim? Känner du av några symptom?

Själv håller jag på att bli galen av denna väntan.. Jag tycker att det liksom stramar lite i livmoderregionen men tänker att det bara är pga hcg i sprutan eller ev biverkning från pergo. Hoppas på flera fina plus snart!
    Jo körde på en halv tablett... men om det inte tar sig denna gång så ska jag ha minst 1 tablett helst 2. Då är det ju bara det att jag får för mycket ägg :( vad gör man då???  om jag inte släpper ägg på 1-2 tabletter ?
  • I have a kid
    I have a kid skrev 2014-03-20 00:19:16 följande:
    Jo körde på en halv tablett... men om det inte tar sig denna gång så ska jag ha minst 1 tablett helst 2. Då är det ju bara det att jag får för mycket ägg :( vad gör man då???  om jag inte släpper ägg på 1-2 tabletter ?
    Menar dom kan ju inte höja till 2-3 tabletter då blir det ju risk för tvillingar /trillingar/fyrlingar för min del ..
  • I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-20 09:55:46 följande:

Det var nog rätt beslut. Annars kan du ju precis som du säger öka dosen nästa månad. 

Jag tycker du ska begära sprutan som släpper ägget i nästa cykel om du inte får ÄL denna gång. Då har man garanterat ÄL!

Ja om blodprovet påvisar att jag inte haft äl denna cykel så ska jag säga det.

Men frågade om den sist då sa hon att det är inte förs en i senare skede man tar till den... gahhh

Fattar inte varför dom ska pumpa en med pergotime gång på gång, okej nu vet varken jag eller dr om jag hade ägglossning sist då jag inte kollade med LH test och hon inte tog blodprov. MEN denna gång så SKA dom kolla efter äl bör ha varit med blodprov, då hoppas jag att jag får chans på sprutan om äl inte skett! 

Hur går det för er då?? 
  • I have a kid
    Mytime skrev 2014-03-21 05:36:07 följande:
    Bara några minuter efter att ja skrev här så kom mensen :( Så nu e hoppet ute för den här månaden... Pergo om fem dagar då...
     Tråkigt :( vet hur det känns :(     Vilken kur är du på nu ??  vilken dos ska du få? 
  • I have a kid
    Mytime skrev 2014-03-21 13:45:05 följande:
    Ja velar mellan att ta en vanlig enkeldoskur elden halv.. Eg får ja inte ta nån denna månad alls eftersom man ska ta varannan men eftersom doktorn ordinerat mig halv dos nästa månad pga överstimulering denna så velar ja på halv elvanlig dos denna månad. Kommer ju ha tabletter kvar eftersom han ordinerat halv sen för då röckernju varje ask till två kurer. Detta var min första kur så nu blir de väl nr två på tisdag då... Usch va besviken man blir varje gång även om realisten i mig ändå visste att de skulle bli så... :( De sista som överger en....
    ta en halv ! ( kan bara prata för mig ) å jag känner av mycket mer denna kur trots halvtablett inne på 3e dagen.

sen kan du ju höja :) ska dom kolla på dig om du har äl ???
  • I have a kid
    Mytime skrev 2014-03-21 22:32:55 följande:
    De kollade nu innan första kuren med blodprov o den visade ju på egen ägglossning. Ja har ju även fått utslag på äl-tester och har en period använt clearblues fertilitetsmonitor som även den visar på ägglossning så de har ja nästan säkert. Väljer ja att ta pergotime nu så är de ju på eget initiativ och därmed ingen koll... Nästa månad sen ska ja ju ta halv dos och då ska de göra VUL igen... Har några dagar på mig att bestämma mig hur ja ska göra eftersom dag ett är idag så är de ju inte dags förrän på tisdag isf.. Kände du av första dosen mkt? På vilket sätt? Ja kände av den efter ett par tre dagar o sen även efter att ja slutat me dem fram till VUL, men då fick ja för många ägg...
    JO samma för mig för mycket ägg ( dock 2 ) så vi körde sex iaf :) Ja känner av hormonerna mer, om man så säger :)  Skönt att du har ägglossning iaf :) JAG sitter ju jo ett frågetecken här och har ingen aning om jag har äl eller inte.... det får jag ta prov på runt dag 25 i denna cykel.  Men varför ger dom dig pergotime ??

enligt forskning ska det inte ges till dom med egen ägglossning..
  • I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-23 23:42:15 följande:
    Första kuren helt i onödan :(
    Vi hade planerat så bra, att inte vara fullbokade denna vecka och jag jobbar bara en natt så vi ska ha massa tid och vad händer?? Han får en inflammation eller liknande i prostatan. Han har jätteont och mår dåligt. Känns så jäkla deppigt!!! :(
     Tråkigt :(
  • I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-24 22:18:39 följande:
    Ibland undrar jag hur mycket otur man kan ha. Borde kanske kört äl test nu för att ha bättre koll till nästa månad? Kör ni alla det, äl test asså??
    Jag har börjat denna månad, och som det ser ut nu så är äl på väg... dock bara cykel dag 11( tisdag) och har vul på fredag för att kolla om det finns ägg... hm...
  • I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-25 08:02:18 följande:
    Jag har ju kört äl test innan men min gyn påstår ju att jag har dålig äl, det sa ju aldrig testerna.
    Jag ska inte göra vul, konstigt att det är olika I have a kid. Jag ska bara lämna prov typ dag 21-22 för att se effekterna efteråt.
    HUr kunde hon se att den var ``dålig`` ==?

Ja alltså blir inte klok på äl testerna... fatta .o.o enligt min dr så ska äl ske efter Fredag... men jag har redan stegring tror jag (( se bild))

Sen ska blodprov göras dag 25... för att kolla om äl har skett! 

färgen på strecken är röda på bilden ser dom inte så röda ut gahhh

• I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-26 07:14:21 följande:
    I have a kid, jag har inte haft just de där stickorna. Håller med om att det är krångligt. Jag skippar testerna, får bara panik av tanken på när vi måste ligga. hehe

Vad jag förstod så har jag ett förhöjt värde av prolaktin (första blodprovet) vilket min gyn förklarade gör att min kropp tror den ammar. Man ska ju vara "skyddad" när man helammar. Dock fick jag aldrig nåt mot det utan hon tyckte det såg ganske ok ut vid andra blodprovet men tyckte då jag skulle testa pergo. Så hon måste sett på blodproven.
    okej! tur att det var okej :) mitt progesteron var för lågt därav ingen äl :(  Nej jag har som sagt aldrig haft äl tester heller! men MÅSTE ta har dr sagt! gahh ska köpa sånna med gubbar blir fan galen!
  • I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-26 08:05:54 följande:
    Tycker det ser ut som att utslag för ÄL sker dag 11 -- helt klart!
    Okej :) vi hade ju sex alla dagar från att strecket syntes  :) + att vi kör på nu varje dag fram till VUL så ser vi vad hon säger, men kan hon se via vul att jag haft äl ??

för min mens är ju vanligen som kortast 35 dagar! Fattar inte att äl kommer så tidigt ?n( idag cykeldag 12)

sist såg hon inga ägg på dag 10 hm....  hur går det för dig  :) ?
  • I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-29 09:40:19 följande:
    Molande värk fem dagar på raken var inte ett symptom för mig, utan det var mensen som var på g. Den kom inatt. Usch så beviken jag är. Får ladda om och börja om på nytt.
    Tråkigt :(  är så jobbigt då man verkligen tror !
  • I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-26 11:32:31 följande:
    Haha i have a kid.. De med gubbar testade jag. Känns lättare än de där.
      Okej ! Jo FÖRSTÅR DET NU! Blir galen svaga 2 sträck på äl test imorse, och dr vet ej om äl skett eller ej. måste vänta på blodprov gahhh
Svar på tråden Pergotime