• EnBoll

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Tesen83, tack så mycke känns skönt att höra :)

• EnBoll

Hur ser era magar ut efter alla sprutor? Jag har bara fått ett blåmärke hittills, men det är rätt stort!

Hur ser en ovitrelle spruta ut? Större nål än den man har vant sig vid?

• EnBoll

Vul imorgon efter 12 sputdagar, känner mig rätt förhoppningsfull, har haft mycket ilningar på vänster (äggstock?) Sida. Förra vulet efter 7 sputdagar var ett ägg 11 mm. Önskar att imorgon är det dags för ovitrelle, elller helst att jag kan skjuta på den tills torsdag då sambon kommer hem! Det lilla ägget måste ha växt, får inte vara på nått annat sätt, så nervös!!

• EnBoll

Annaw85, lycka till :) jag är inne på första omgången med gonal-f, med 37,5 ie.

Vattenliljan, tack, och lycka till till dig också imorgon! :)

• EnBoll

Morgonens vul då! Efter 12 sputdagar har jag ett ägg på 18-19 mm, perfekt alltså. Däremot en kass slemhinna på bara 7 mm men det finns inget att göra åt, tror ni det kan funka ändå? Ska spruta ikväll med samma dos gonal-f och imorgon kväll är det dags för ovitrelle, perfekt så sambon hinner hem på torsdag kväll. Allt vore perfekt om det inte vore för den där jäkla slemhinnan :(

• EnBoll

Tyckte han sa sist jag var dit att den helst skulle vara minst 9mm. Tror det är för att om ägget befruktas så måste det ha en bra slemhinna att fästa i. Nu finns det ju iaf inte något att göra åt för den här omgången, men jag hoppas att det fungerar ändå!

• EnBoll

Vet nån föresten hur man gör med ovitrellen? Tar fram den ur kylen några timmar innan man ska använda den eller använder man den direkt ur kylen?

• EnBoll

Melissa8601, va spännande! När har du bim och när tänker du testa?

• EnBoll

Tack för tips snövit! Vad spännande, men jag hoppas inte man får äl så snabbt på ovitrellen, min sambo kommer inte hem föränn ett dygn efter jag ska ta den!!

• EnBoll

Lycka till då snövit och Melissa8601 :)

Det är lite roligt för precis när jag började med sprutorna så kändes det som att det största hindret var att få till ett ägg, och fick man det var det liksom klappat och klart! Nu står jag här med ett fint ägg, men det är verkligen inte klappat och klart, det ska ju lyckas befruktas av min sambos slöa spermier och fästa i min dåliga slemhinna också! Håhåjaja ;)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?