• EnBoll

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Jenmark, tycker också du borde kontakta gyn, låter skumt!

Frucgsvensson, lät ju bra att äggblåsan är på g!

Själv är jag på bim -1 och har mensvärk från och till i nästan en vecka. Hade ägglossning tidigt, tidigt på morgon för två onsdagar sen, och trots mensvärken har jag svårt att tänka mig att mensen kommer komma imorgonbitti. Sist jag tog ovitrellen började mensen lite smått på bim-1.. men vågar i alla fall inte hoppas något eftersom jag har stundvis väldigt stark mensvärk. .:(

• EnBoll

Inget glatt besked förstås, börjar bli van. Fick mens idag på bim, fick köra igång en ny omgång nu så börjar med gonal-f imorgon. Blir fjärde omgången med dom här sprutorna :( känns så ledsamt..

• EnBoll

Frucgsvensson, ja ivf är uteslutet då vi har ett barn (som blev till naturligt - hur nu det gick till?) Så vi får isåntfall bekosta det själva, det känns lite som att det är nu eller aldrig! Hur många försök brukar man få göra med sprutorna? Funderar ni på ivf?

• EnBoll

Har ingen aning vad ivf skulle kostat, hade nog dragit mig för att göra det även om vi inte skulle ha betalat själva!

Tjockisbullen2012 och attlangta01, vad roligt! Hoppas det går vägen :)

frucgsvensson, hur gjorde du med ovitrellen?

Dom ggr jag tagit ovitrellen har jag tagit den på kvällen och därför haft äl på morgonen. Nu denna gång tänker jag testa att ta den på morgon för att få äl på kvällen istället. Första sprutdagen idag, räknar med ungefär 13 sprutor som behövts föregående omgångar, bim strax efter jul..

• EnBoll

Nu har jag hängt med lite dåligt igen senaste veckan för jag har jobbat så mycket!

Mandelmassa, jag var superstressad innan allt det här för att inte kunna komma från jobbet på alla vul, men min gyn är så fantastisk så han brukat öppna tidigare för mig kl 6.30 då jag ska dit så hinner jag till jobbet till 7, han är otrolig :)

Har sprutat i 5 kvällar med gonal-f nu, mensen är i stort sett slut även fast den som vanligt segar sig kvar lite på slutet, men har ikväll haft sån stark mensvärk?? Vad kan det nu betyda? Brukar alltid bara ha mensvärk innan och mensens första dag, absolut inte nu då jag i stort sett slutat blöda. Nån mer som haft så??

• EnBoll

Frucgsvensson, jag brukar känna av äggstockarna, men inte mensvärk i livmodern? Aja, det har slutat nu iaf!:)

Attlangta01, hoppas det tar sig nudå efter det är åtgärdat!

Nu har jag sprutat i 6 dagar på fjärde omgången. När jag började med sprutorna hade jag en "magkänsla" av att det tar sig på fjärde gången, fast det känns samtidigt lite löjligt, varför skulle det ta sig nu då det inte gjort det de andra gångerna? Mycke funderingar, men det skulle ha blivit en fin julklapp med ett plus iaf :)

• EnBoll

Hej alla! jag var med i denna grupp men sen blev det strul med datorn och har inte kommit in via telefonen.

jag e nu inne i 6 behandlingen gonal-f. har varit enkel att stimulera men det blir ingen graviditet, sambon har dessutom inte bra spermier. tog iaf ovitrellen i sondags och antagligen agglossning i tisdags. efter sahar manga omgangar har man kanske inte sa mycket tro kvar men skam den som ger sig!!

• EnBoll
    soni skrev 2015-02-28 19:13:43 följande:

Välkommen tillbaka EnBoll! :)

Jag tog förresten ovitrellesprutan nyss. Hoppas hoppas på att 4:e omgången ger oss ett +

tackar!:) spännande, hopp i sängen!! jag har bim den 10 mars räknar jag på! det som känns positivt denna omgång är att alla vitaminer som sambon fick utskrivet i december borde ha börja förbättra spermierna, det skulle ta 10 veckor. samt att jag gjorde en spolning nyligt, iofs så hade jag inga hinder i äggledarna men det sägs ju ändå att det kan göra skillnad! får försöka tänka positivt :)
  • EnBoll

hur många behandlingar har ni gjort allihopa? vi har gjort 2 ggr med pergotime, vilket inte gav äl, och nu 6 ggr med gonal-f och har mest troligt fått äl 4 eller 5 av de gångerna. sambon har dåliga spermier. funkade ej denna 6 omgång heller, räknade med bim måndag kväll eller igår och har inte fått mens än. men fick lite rosa flytningar igå? efter vi haft sex och det är alltid så min mens brukar börja :( vet inte om jag orkar med fler behandlingar, blir helt förstörd vid varjemisslyckade behandling :(

• EnBoll
    attlangta01 skrev 2015-03-12 21:26:02 följande:

Jag förstår dig. Det är tufft. Ni har inte funderar på insemination, då spermierna är lite sämre....

bra fråga! min gyn har inte föreslagit det, han utför nog inget sånt utan då får man nog åka till umeå eller falun. ska höra med han nästa gång!
  • EnBoll
    attlangta01 skrev 2015-03-12 21:26:02 följande:

Jag förstår dig. Det är tufft. Ni har inte funderar på insemination, då spermierna är lite sämre....

bra fråga! min gyn har inte föreslagit det, han utför nog inget sånt utan då får man nog åka till umeå eller falun. ska höra med han nästa gång!
  • EnBoll

jag är kvar vattenlilja, har bim på torsdag eller fredag, mest troligt fredag, men jag har haft mensvärk i en vecka redan som jag alltid har innan mens så det känns kört för mig, själv då??

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?