• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • soni

Blev så glad idag så jag måste dela med mig :)

Jag var och tog progesteronprov idag. 7 dagar efter ovitrellesprutan.

Några timmar senare ringer min läkare och säger att provsvaret var så bra som det bara kunde bli och jag har haft en jättebra äl!! :D för första gången i mitt liv troligtvis!

Hoppas hoppas att mensen håller sig borta.

Sedan igår har jag haft lite svagt molande värk (ungefär som mensvärk).. Hoppas att det inte är mensen utan ägget som fäster.

Håll tummarna för oss nu!

• soni

Kan det vara möjligt att jag på något vis är på väg att få en egen ägglossning?! Jag väntar just nu på att få komma på IVF info. Mensen kom för 9 dagar sedan kan en äl redan vara på G?? Jag är helt förvirrad!? HJÄLP!

• eagle87

Hej behöver lite råd från er som har mer erfarenhet. Jag tar letrozole detta är 3 enkelkuren. Har fått äl alla ggr. Lämnade blodprov på dag 21 här i England . De ska vara över 20 om äl skett. Mitt var 94!!!!!! Min läkare sa att de väldigt bra O ja ska ta ett test om en vecka om mensen inte dyker upp. Kan höga progestron nivåer på dag 21 tyda på graviditet??

• Tesen83

Hej på er alla, 

Jag har hållit mig ifrån familjeliv ett tag nu. Mådde dåligt under hela gonal-f behandlingen som var långdragen denna gång med höga doser men till slut fick jag äntligen ta ovitrelle. 

Summa sumarium av det hela här sitter jag med en putmagae ett färskt VLU som visar en bebis i v 7+3.

Ska den som ger sig. Hoppas att det kommer att gå bra för alla er andra också. 

Kram på er!

• Ashurst Klara
    Tesen83 skrev 2015-05-04 20:21:32 följande:

Hej på er alla, 

Jag har hållit mig ifrån familjeliv ett tag nu. Mådde dåligt under hela gonal-f behandlingen som var långdragen denna gång med höga doser men till slut fick jag äntligen ta ovitrelle. 

Summa sumarium av det hela här sitter jag med en putmagae ett färskt VLU som visar en bebis i v 7+3.

Ska den som ger sig. Hoppas att det kommer att gå bra för alla er andra också. 

Kram på er!

Stort grattis! Och tack för att du ger oss andra lite hopp!

Jag har nyligen påbörjat min första behandling. Tar sista Provera-tabletten på fredag och sprayar näsan för fullt. Eventuellt börjar Menopur-behandlingen den 19 maj. Hoppas innerligt att det blir en bra ägglossning, har nämligen inte haft någon ägglossning sedan augusti 2006.
  • Vattenliljan

Åh vad härligt Tesen, jättegrattis! Jag håller alla tummar för att det går bra. :) Själv är jag på ÄL+2. Dessa två veckor är inte roliga alltså...!

• Vattenliljan

Nu ligger jag här i sängen och har ångest och ont i magen. BIM igår eller idag. Ingen mens än, men inga symptom heller. Jag har sagt till mig själv att jag ska testa idag, för ju längre utan mens jag går desto mer hoppas jag på att jag ska vara gravid. Men jag hatar att testa! Det värsta som finns är att se den där ensamma linjen. Dessutom har det ju hänt mig förut att jag varken varit gravid eller fått min mens på jättelänge så det här med BIM funkar inte riktigt på mig. Blä. Hatar att känna såhär. Vill typ bara att mensen ska komma så jag slipper testa.

Hur går det för er andra? Är det några fler kvar i hormonstimuleringsträsket?

• EnBoll

jag är kvar vattenlilja, har bim på torsdag eller fredag, mest troligt fredag, men jag har haft mensvärk i en vecka redan som jag alltid har innan mens så det känns kört för mig, själv då??

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?