• Anonym (johanna)

Barn är inga mirakel!

Wikipedia: Ett mirakel är en oväntad och uppseendeväckande händelse, ofta betraktad som övernaturlig eller ett gudomligt ingripande. Barn är inga mirakel! Det födds tusentals varje dag i världen. Finns undantag såklart (människor som inte kan få barn men får ändå, eller kanske de som haft extremt svårt osv), men i regel är barn något av det vanligaste som finns.

• Svar på tråden Barn är inga mirakel!
  • sextiotalist

Jag är fascinerad av att denna celldelning i slutända levererar ett barn, om man säga att det är ett mirakel eller inte är en annan sak. Men nog sjutton är det otroligt hur denna äggcell och spermie kan tillsammans bli en person.

• Anonym (nja)
    sextiotalist skrev 2014-02-22 18:54:28 följande:
    Jag är fascinerad av att denna celldelning i slutända levererar ett barn, om man säga att det är ett mirakel eller inte är en annan sak. Men nog sjutton är det otroligt hur denna äggcell och spermie kan tillsammans bli en person.

Det är fascinerande, det är otroligt - men ett mirakel förutsätter per definition något övernaturligt. Och barnalstrande / graviditet / barnafödande är i högsta grad något naturligt :). 
    Anonym (joho!) skrev 2014-02-22 18:41:54 följande:

Ja för mig är alla mina barn mirakel. Att de praktiskt taget tillkommit genom jungfrufödslar gör de bara till ovanliga mirakel.

Men nu blir jag nyfiken! En reinkarnerad jungfru Maria??
  • Anonym (gudomligt roligt)

hahaha haha haha hahaha

Herregud.. *försöker andas*

Självklart ser man sina barn som något underbart fin men inte är det något gudomligt (om vi inte räknar in jungfru Maria då men de flesta av er har väl knappas genomgått jungfrufödsel får jag förmodaTungan ute)

och elefanter och ekorrar? vad pratar folk om, eh.. det hade väl varit mer mirakel om en människa fött en elefant/ekorre än att olika arter får avkomma, annars kommer det gå inflation i mirakel.

Vad är era barns avföring? gudarnas nektar eller? hahahahahahaha hahahah

Älskar den här tråden!

• ShinMama

Det håller jag med om, min son är inget mirakel, han är mycket annat fint men inget mirakel!

• neeext
    Anonym (joho!) skrev 2014-02-22 12:23:32 följande:
    Om man får pippa med gubben max en gång/månad och lyckas bli gravid. Räknas det som ett mirakel?

Jag räknar i och för sig själva pippet som ett mirakel i sig, så då kanske graviditeten bara är en bonus? Eller?

Hahah, klockrent
  • Anonym (jodå)

Äh jag som fått ett barn naturligt och nu ska gå igenom IVF (pga cancerhelvete) kommer alltid uppleva vår lilla som mitt mirakel! Kanske inte för någon annan men för MIG är hon ett mirakel...

• Anonym (Håller med!)
    Anonym (nja) skrev 2014-02-22 00:18:28 följande:
    För mig är barn ta mig f-n ett mirakel. Kan inte få några, och vi har kämpat sen 2005. Skulle jag bli gravid, skulle jag känna mig som Mirakelkvinnan med stort M. Mitt barn skulle såklart upplevas som en liten gud. Men för de som ynglar av sig hur lätt som helst kan jag tänka mig att de inte ser "miraklet" i sin egen avkomma.

Så är det!
  • chrissandra
    Anonym (nja) skrev 2014-02-22 00:18:28 följande:
    För mig är barn ta mig f-n ett mirakel. Kan inte få några, och vi har kämpat sen 2005. Skulle jag bli gravid, skulle jag känna mig som Mirakelkvinnan med stort M. Mitt barn skulle såklart upplevas som en liten gud. Men för de som ynglar av sig hur lätt som helst kan jag tänka mig att de inte ser "miraklet" i sin egen avkomma.

Jag har "ynglat av mig hur lätt som helst" men nog är alla barnen ett mirakel ändå!

Hoppas på "mirakeltur" till dig! :)
  • Anonym (Nicke)

Min dotter är ett mirakel. Så väljer jag att se på den saken. Problem med det? 

• Anonym (Qwe)
    Anonym (johanna) skrev 2014-02-21 11:26:15 följande:

Wikipedia: Ett mirakel är en oväntad och uppseendeväckande händelse, ofta betraktad som övernaturlig eller ett gudomligt ingripande. Barn är inga mirakel! Det födds tusentals varje dag i världen. Finns undantag såklart (människor som inte kan få barn men får ändå, eller kanske de som haft extremt svårt osv), men i regel är barn något av det vanligaste som finns.

Då är det bevisat!

Mina barn är två mirakel

7 års försökt, totalt 18 missfall och två överlevande barn!!!

Men att källhänvisa till Wikipedia där vilken idiot som helst kan lägga till "fakta" känns dessvärre inte trovärdigt!

Nä, nu ska jag titta till mina mirakel innan jag kryper till sängs...
  • Anonym (wikipedia)

Och wikipedia är lika tillförlitlig som att jag heter Kalle Anka.... :)

• Anonym (Signe)
    Anonym (johanna) skrev 2014-02-21 11:26:15 följande:
    Är du religiös?
  • Anonym (gudomligt roligt)

Jag har varit förstoppad i en vecka, idag lossnade det.. det var verkligen ett mirakel!

• Anonym (joho!)
    Anonym (nja) skrev 2014-02-22 22:33:24 följande:
    Det är fascinerande, det är otroligt - men ett mirakel förutsätter per definition något övernaturligt. Och barnalstrande / graviditet / barnafödande är i högsta grad något naturligt :). Men nu blir jag nyfiken! En reinkarnerad jungfru Maria??

Får jag säga det själv så: ja, självklart! Oskuldsfull som få!
  • Anonym (johanna)
    Anonym (Signe) skrev 2014-02-23 01:05:49 följande:
    Är du religiös?

Haha absolut inte :)
Svar på tråden Barn är inga mirakel!