• LilMommy1

    Att skaffa barn är egoistiskt

    Är otroligt trött på par som skaffar biologiska barn. Det är rent ut sagt egoistiskt att man vill ha biologiska barn. "Jag vill känna hur det känns att vara gravid" och "Vi vill ha vårat EGET barn som är en blandning av oss två" är två argument som jag blir otroligt provocerad av. Det finns miljontals föräldrarlösa, hemlösa och svältande barn ute i världen som bara väntar på att få en familj. Och vad gör vi mellan-mjölks svenskar? Jo vi skaffar en massa egna barn och skämmer bort dom med fula och onödiga leksaker, teknikprylar och kläder. Ger ni ens de svältande barnen en tanke? Eller är ni kanske för upptagna med att köpa nya leksaker till era lite överviktiga söner och döttrar?? Öpnna ögonen och förstå att skaffa egna barn är en av de mest egocentriska sakerna man kan göra. Ni borde alla skämmas. 

    Tycker att vi i Sverige borde bli det första land som förbjuder biologiska barn. Det borde ej vara tillåtet att skaffa egna barn. Dock ska varje par få adoptera hur många barn de vill. På det sättet gör vi världen en tjänst. 

    / KVINNA SOM TYCKER ATT NI BIOLOGISKA FÖRÄLDRAR ÄR PATETISKA. 

  • Svar på tråden Att skaffa barn är egoistiskt
  • Llav

    Jag har inte kommit till världen som kvinna för att ta hand om nån annans misslyckade! Kanske dom skulle sluta skaffa barn i fattiga länder, för det om nått är ju fan ego. Att skaffa barn med vetskapen om att ungen förmodligen kommer svälta ihjäl.. Nä hurrudu, dom får städa upp efter sitt eget. Faller inte för sånt där skitsnack och löjliga reklamer på tv om att skänka massa pengar. Lägger med gott samvete dom pengarna på mitt eget kött och blod.

  • Patio
    LilMommy1 skrev 2014-02-21 22:38:20 följande:
    Är otroligt trött på par som skaffar biologiska barn. Det är rent ut sagt egoistiskt att man vill ha biologiska barn. "Jag vill känna hur det känns att vara gravid" och "Vi vill ha vårat EGET barn som är en blandning av oss två" är två argument som jag blir otroligt provocerad av. Det finns miljontals föräldrarlösa, hemlösa och svältande barn ute i världen som bara väntar på att få en familj. Och vad gör vi mellan-mjölks svenskar? Jo vi skaffar en massa egna barn och skämmer bort dom med fula och onödiga leksaker, teknikprylar och kläder. Ger ni ens de svältande barnen en tanke? Eller är ni kanske för upptagna med att köpa nya leksaker till era lite överviktiga söner och döttrar?? Öpnna ögonen och förstå att skaffa egna barn är en av de mest egocentriska sakerna man kan göra. Ni borde alla skämmas.  Tycker att vi i Sverige borde bli det första land som förbjuder biologiska barn. Det borde ej vara tillåtet att skaffa egna barn. Dock ska varje par få adoptera hur många barn de vill. På det sättet gör vi världen en tjänst.  / KVINNA SOM TYCKER ATT NI BIOLOGISKA FÖRÄLDRAR ÄR PATETISKA. 

    Förlåt, men är det inte mer fel av föräldrarna till dessa barn, att föda fram dem för att sedan överge dem...?
  • iaseia

    Finns väl bra mycket mer som är egoistiskt i så fall.
    Typ de flesta i sverige jobbar och tjänar pengar eller går på bidrag som de lätt skulle kunna skänka till tredje världen, men man väljer att leva sitt eget liv vad allt det innebär god mat, onödiga saker som cigg, fest, bio, alkohol. N ya kläder, ny tv, n ya möbler osv...

  • Juno

    Att adoptera är också egoistiskt, man gör det för att man vill ha barn. Om man verkligen ville hjälpa ett barn hade man gett de 300 000 det kostar till SOS barnbyar eller nåt

  • Litet My
    Juno skrev 2014-02-24 11:34:17 följande:
    Att adoptera är också egoistiskt, man gör det för att man vill ha barn. Om man verkligen ville hjälpa ett barn hade man gett de 300 000 det kostar till SOS barnbyar eller nåt
    Faktiskt sant. Adoptioner är sällan till för barnen utan för de barnlösa, det nya är ju dock att köpa en surrogatmamma i tex Indien billigt mao utnyttja någon annans utsatthet.
  • Limalie

    Haha riiight.

    Så TS, du är 27 år, har två barn på 5 och 3. Så du menar du redan hunnit adoptera 2 barn varan det enda när du var 22. Tillåt mig skratta!


     


    Troll!

  • VNmamma
    Litet My skrev 2014-03-01 21:39:22 följande:
    Faktiskt sant. Adoptioner är sällan till för barnen utan för de barnlösa, det nya är ju dock att köpa en surrogatmamma i tex Indien billigt mao utnyttja någon annans utsatthet.
    Adoptioner är till både för barnet och för de som vill adoptera. För övrigt, även par med barn sedan tidigare adopterar.

    Barnets behov är dock viktigast. Att det sedan förekommer oetiska adoptioner är en annan sak.
  • Juno
    VNmamma skrev 2014-03-08 13:30:24 följande:
    Adoptioner är till både för barnet och för de som vill adoptera. För övrigt, även par med barn sedan tidigare adopterar.

    Barnets behov är dock viktigast. Att det sedan förekommer oetiska adoptioner är en annan sak.

    Jag menar mest att adoption springer ur en längtan efter barn, inte en vilja att hjälpa. Och så ska det vara, inget barn ska behöva vara sina föräldrars välgörenhetsprojekt. Men om önskan att få barn är egoism (enligt TS) så är adoption också egoistiska.
  • Litet My

    VNmamma: Tyvärr är de inte så mycket till för barnet som AC vill påskina. Och många adoptioner går väldigt illa och många äldre adopterade önskar att de inte blivit adopterade. Många adopterade har dessutom biologiska föräldrar i ursprungslandet som tom letar efter barnen och vips så är de borta. Trots att AC i många år sagt att barnen ska vara helt föräldralösa.

  • VNmamma

    Juno, jag förstår hur du menar. Mitt inlägg riktade sig till Litet My.

    Lilla My, hur många är "många" i "många adoptioner går väldigt illa", "många äldre adopterade önskar att de inte blivit adopterade", osv?

    Har du någon siffra? Är de du pratar om i minoritet eller majoritet?

Svar på tråden Att skaffa barn är egoistiskt