Livet efter en sorg
Vet du om det blir en pojke eller flicka? 
Vet du om det blir en pojke eller flicka? 
Åh jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg #21.
Känner du någon rädsla över att du inte ska få bli hörd av A när hon blir äldre? Att hon ska döma dig på helt felaktiga grunder?
Jag vill föreslå att du köper en riktigt fin skrivbok. I den kommer du att skriva ner dina tankar och känslor. Det kommer vara bra för dig att få skriva och verkligen se och höra vad du känner. När tiden blir mogen kan hon få den. Jag tror att det kan bli svårt att plötsligt få fram alla tankar och känslor du haft inom dig och dela med dig en dag när ni börjar prata om det. Boken kan hon läsa i lugn och ro. J
ag tror att hon kommer hitta väldigt mycket förståelse för dig. Och efter det kommer du inse att du helt i onödan har dömt dig ett hårt straff genom att känna skuld och skam. Vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år. Helt i onödan.
Jag måste tyvärr ut och jobba lite nu. Men jag kommer inte släppa dig 
kram
Har inga råd att ge - Ville bara säga att jag har läst din tråd och jag känner med dig. Jag önskar dig allt gott i livet och jag hoppas du får hjälp att bearbeta dina trauman!

Många föräldrar kämpar i äktenskap för sina barns skull. Och jag kommer från den kulturen där kvinnan tyvärr bara förväntas hålla käft och acceptera sin lott i livet. Men jag vägrade göra det eftersom jag blev så deprimerad att jag övervägde att ta mitt liv istället för att stå ut med den människan. Men då skulle jag definitivt ha lämnat dottern med sin far. Vilket jag vägrade. Så för HENNES skull kämpade jag vidare. Och byggde upp mig och försökte hitta styrkan så jag kunde börja leva. För hennes skull.
Sen flyttade jag ihop med min nuvarande make. Och honom kände jag sen år tillbaka då vi var kompisar. Han blev mitt stöd och vi flyttade ihop. Där kom smäll nr 2. "En kvinna lämnar inte sin man och flyttar ihop med en annan och dessutom struntar i sin dotter". Ryktet spred sig att jag inte ville ha min dotter längre.. Detta MITT I MIN KAMP om att få se mitt barn som hölls undangömd i två hela månader från mig som straff för att jag "gått vidare". Detta pratade de öppet framför dottern och även framför utredare från familjerätten, samt gemensamma vänner.
Det är SÅ mycket.. Och ord står mot ord. De som känner mig och är mig nära tror mig. Men många har vänt mig ryggen för att de "inte vill bli inblandade". Och då känns det jobbigare. För de har redan stämplat mig utan att ha alla fakta. De har gått på det han och hans släkt spridit. Han har ingen skam i kroppen. Han går t.o.m fram till MINA vänner och talar illa om MIG. Han FÖRVÄNTAR sig att de ska börja tro på honom och stötta honom dessutom.. Det är helt sjukt.. Jag slutar aldrig förvånad över hans agerande.. T.o.m ÅR efter skilsmässan kämpar han för att smutskasta mig..