• Anonym (Vad tycker ni)

Komplex över min näsa

Hej!
    Jag är 21 år (kille) och har haft komplex över min kroikiga näsa (som Mellanöstern näsor)
    Ända sen jag var liten har jag varit populär bland tjejer för att jag har bland "världens vackraste ögon" asså jag har väldig långa ögonfransar(typ som han från one direction tror han heter zac) och mina ögonfärg skiftar mellan blå/grön med mycket gult runt pupillerna(jag hör ofta att jag har katt ögon) jag har ganska små ögon form exakt likt "Samir jr badran". Jag har hela mitt liv hört att jag har vackra ögon och tjejer skulle dö för att få mina ögon. Vid den tiden hatade jag mina ögon för alla höll på att prata om mina ögon osv. Men min näsa har växt och jag började tycka jag är ful och den blev större (inte jätte stor men mellan) men den är krokig som gör den ful, ja mår ila av att se mig i spegeln vid sidorna då min näsa är ful (att operera näsan kommer jag aldrig göra). Jag har i hela mitt liv aldrig varit utseendefixerade tills jag blev 19-20 år. Jag hade pott frilla och mådde alltid dålig av min näsa och såg mig själv ful men dock fick jag kommentarer att jag har vackra ögon. När jag började bli utseendefixerade har jag märkt att tjejer stirrar på mig och då tänker jag är det för mina ögon eller för min fula krokiga näsa (händer ofta i bussen). Jag vet inte hur tjejer tänker men jag vet att de kan bli kära i mina ögon men jag själv mår dålig av min näsa och ser mig som ful...
    Jag hatar när folk stirrar på mig och känner mig som en freak. Kan en ful näsa göra en kille ful fast han har "vackra ögon"

PS. Jag har aldrig vågat prata med någon om det här och skulle vilja höra vad ni tycker!

• Svar på tråden Komplex över min näsa
  • Philippa

Varför vill du inte operera näsan om du mår så dåligt över den?

• Anonym (Emilia)

Näsor med lite karaktär är jättefint! Se bara på Owen Wilson, hans näsa är både knölig och krokig, men har nog groupies så det räcker. Eller varför inte se på Zlatan eller Adrien Brody, stora näsor och massor med tjejer efter dem. Flört

• Anonym (aaaa)

Jag måste faktiskt säga att jag GILLAR "annorlunda" näsor, eller hur jag nu ska uttrycka mig. Kraftfull, stor, krokig osv kan vara skitsnyggt. Gillar/älskar man någon så spelar det ingen roll hur näsan ser ut, eller ögonen osv.

Du är fortfarande ung, antingen accepterar du din näsa eller så gör du något åt det.

• Anonym (h)

Jag hade gärna haft en näsa med lite med karaktär, min är helt spikrak och tråkig, svårt att ha glasögon med, de bara halkar ner...

• Anonym (snyggt)

Jag har ALLTID haft en dragning till män med stora näsor, det är skitsnyggt och ger karaktär till utseendet! Tänk Christopher Eccleston, Adrien Brody, Ralph Fiennes, Liam Neeson, killen i Amelie från Montmartre m fl - näsan i kombination med vackra ögon är oftast vad som "gör" utseendet för mig.

Det finns säkert dem som tycker att en "ful" näsa förstör utseendet också, men här går ju meningarna isär om vad som egentligen är en ful näsa. Jag fullkomligt avskyr alla plastikopererade likriktade små docknäsor som är resultatet av det sjuka hollywood-idealet. Tack och lov är inte manliga skådespelare lika utsatta för denna likriktning, eller har andra ideal, så de kan behålla sina urtjusiga näsor.

Om tjejer stirrar på dig på bussen kan det mycket väl vara för att de har samma ideal som jag själv, d v s de går igång, kanske på hela ditt useende, men framför allt tack vare din näsa.

• Anonym (Vad tycker ni 2)

Hej,

Klantig nog glömde jag Anv och pw till mitt konto som jag använde mig med "fake mail"(vill vara helt anonym)

Tack för era svar och det verkar som iaf inte många stör på sådana näsor! Att jag är "snygg" på hela mitt utseende har jag ingen aning( har hört få gånger att jag är snygg, alla kommenterar mina ögon/ögonfransar)

Jag skulle aldrig våga berätta till mina föräldrar att jag skulle vilja operera min näsa, de skulle bara tycka att jag är efterbliven och min släkt med (det har inget med ekonomisk sätt).

Tack för att ni tog er tid! Det värmer när jag fick det här sagt och nu känns det som att jag kan börja acceptera min näsa:)! Det kanske lät som att jag ville ha flera brudar osv men nej det skulle jag aldrig göra! Spelar ingen roll hur snygg hon är för jag kommer gå efter insidan! Självklart måste hon se "ok" ut men viktigaste hur hon är som person! Det är väl sånna relation som håller tills man dör:)!

• Anonym (snyggt)
    Anonym (Vad tycker ni 2) skrev 2014-02-28 17:47:32 följande:
    Hej,
    Klantig nog glömde jag Anv och pw till mitt konto som jag använde mig med "fake mail"(vill vara helt anonym)

Tack för era svar och det verkar som iaf inte många stör på sådana näsor! Att jag är "snygg" på hela mitt utseende har jag ingen aning( har hört få gånger att jag är snygg, alla kommenterar mina ögon/ögonfransar)

Jag skulle aldrig våga berätta till mina föräldrar att jag skulle vilja operera min näsa, de skulle bara tycka att jag är efterbliven och min släkt med (det har inget med ekonomisk sätt).

Tack för att ni tog er tid! Det värmer när jag fick det här sagt och nu känns det som att jag kan börja acceptera min näsa:)! Det kanske lät som att jag ville ha flera brudar osv men nej det skulle jag aldrig göra! Spelar ingen roll hur snygg hon är för jag kommer gå efter insidan! Självklart måste hon se "ok" ut men viktigaste hur hon är som person! Det är väl sånna relation som håller tills man dör:)!
    Det spelar ingen roll om du undrar över detta för att du vill ha fler brudar eller ej, eller om du går på utseende eller personlighet (de flesta går väl på både och) . Men jag hoppas verkligen att du inte opererar din näsa utan skaffar dig lite bättre självförtroende bara. Du har visserligen inte lagt upp någon bild, men jag kan nästan garantera att det finns tjejer som skulle spana in dig JUST för näsans skull. Sen skulle de upptäcka din fina personlighet (nu är jag både för gammal, och dessutom upptagen - med en stornäst man - men om jag var singel och i din ålder skulle jag be dig inboxa en bild ).

Älska din näsa!
  • jagärjagvemärdu

vem är zac i one direction? finns ingen som heter det. personligen tycker jag att näsor kan påverka en persons utseende, men om det är någon jag gillar bryr jag inte mig ju... om du har så mycket komplex, varför vill du absolut inte operera?

• Ollibolli

Det är attraktivt och charmigt med stora näsor på män! Hellre en kille med en stor, lite krokig näsa, än en liten, spikrak näsa. Tycker det ser omanligt ut ;)

• Anonym (Vad tycker ni 2)
    jagärjagvemärdu skrev 2014-02-28 22:42:27 följande:
    vem är zac i one direction? finns ingen som heter det. personligen tycker jag att näsor kan påverka en persons utseende, men om det är någon jag gillar bryr jag inte mig ju... om du har så mycket komplex, varför vill du absolut inte operera?

Ops han heter Zayn.. Syftet var att jag ville veta hur folk tkr om "annorlunda näsor" och jag ville se om jag gör det till en big deal( jag vill acceptera min näsa) .. Jag hatar att operera. För 4-5 år sedan var jag hos doktorn för att jag har lite andnings problem med näsan och de sa att jag har ngt som täpper till näshålet som man har när man är en bebis ( tydligen ska det försvinna när man blir äldre) och de rekommenderade att jag skulle ta bort det men jag vägrade för jag hatar att operera mig ( jag kan andas med näsan men lite sämre). Man vet ju aldrig hur en näs operation kan sluta.. Det kan bli värre med..:( Jag kanske gör det minsta annorlunda till en big deal, är det vanligt att gå från att inte bry sig om att vara utseendefixerad( jag brydde mig inte om mina kläder, håret osv..) till att vilja vara "perfekt"?
  • Vickey

Hej! Jag gillar markerade, lite krokiga näsor på män. Det ser maskulint ut. Ett par vackra ögon till är ju ett plus. Men det viktigaste är ändå personen bakom näsan. Med utstrålning kommer man långt! (Ja, se på Zlatan, hans utseende avgörs mycket av hans karisma.) Jag har själv ful näsa... sned hängnäsa, som jag har jätte komplex för (och jag är tjej). Ibland är jag riktigt ledsen för den. Trots min hängnos får jag till min förvåning höra att jag är vacker. Tydligen ser min omgivning annat i mitt utseende än hängsnoken. Hoppas du lär dig älska din näsa! Det blir ju billigare så. Näsoperationer kostar skjortan!

• snuset

Det gick en snubbe på min skola som hade en rätt så stor näsa, i början var det kanske någon som höjde på ett ögonbryn men senare var han väl precis som alla andra. man normaliserar att det är så han ser ut liksom.

Det är väl ändå ganska vanligt med stora näsor om man jämför med stora pannor? Jag själv har en väldigt fet panna som gör att jag inte kan ha vissa frisyrer med t.ex håret bakåt eller bara kort hår.

• Anonym (fru)

Min man har en "lång" och aningen krokig näsa. Han avskyr den men jag gillar den :D

Hade hans näsa varit mindre så som han önskar hade det sett konstigt ut då han har ett långt och smalt ansikte. Vi har varit ett par i över 12 år och i mina ögon är han (och hans näsa) lika vacker nu som då så jag tror inte du behöver vara orolig :)

Min man ville länge operera näsan men han verkar trivas bättre med sig själv nu. Själv älskar jag honom precis som han är med näsa och allt :D

Gillar man sig själv brukar andra också göra det.

Svar på tråden Komplex över min näsa