• Arbetsvegan

Varför köper du kopior?

Jag blir rätt förvånad över att frågan ställs eftersom det tyder på att man är mycket omedveten om hur omvärlden ser ut.

Säg mig, varför skulle INTE de flesta köpa kopior?

• Arbetsvegan
    elyse skrev 2014-02-28 19:36:10 följande:
    För att det är olagligt. 
    Och?
    vad äger du med en äkta vara? Namnet och vetskapen om att det är "äkta", annars skiljer det så himla lite att det krävs lusgransking innan man kan skilja kopia från äkta.

Med tanke på att vi är hjärntvättade till att vi kan köpa oss lycka och att 5% äger 90% eller nåt liknande horribelt är det fullkomligt logiskt att de flesta köper kopior. Tack och lov.
  • Arbetsvegan
    puss skrev 2014-02-28 19:37:54 följande:

nej, det är det inte alls. en sån väska kan man ha i 40 år. det är billigare per år än Wedins.
    Jovisst men det är bara det att de inte används i 40 år... Det ser "modet" till.
    Kodordet är konsumtion....
  • Arbetsvegan
    puss skrev 2014-02-28 19:41:15 följande:

det kan även a med kvalitet att göra.
    Jovisst men modesvägningarna gr att det är ruskigt ovärt att ha 10 lax eller vad det är hängandes i garderoben i åratal när det inte är rätt mode. DET är en ren förlustaffär...
  • Arbetsvegan
    puss skrev 2014-02-28 19:42:37 följande:

men kpoior finns ju på allt. skolr tröjor jakcor möbler
    Precis. Och det finns bara för att originalet faktiskt inte är prisvärt. Det enda man försöker bevisa med ett dyrt original är status.
  • Arbetsvegan
    puss skrev 2014-02-28 19:44:21 följande:

klass är alltid rätt mode.
    Nej men de som betalar dyrt vill gärna tro det. Men nej, det är inte rätt....
    Annars skulle det inte finnas kopior.
  • Arbetsvegan
    LillGris skrev 2014-02-28 19:43:54 följande:

Fast det finns ju tidlösa produkter. Som aldrig är superinne och därför aldrig superute. En klassisk, svart handväska kan nog användas i alla tider, tänker jag. Lite som "den lilla svarta" eller en neutral kappa eller en skinnjacka.
    Jovisst men de är fåtaliga och på det hela taget så är de inte så betydelsefulla.
  • Arbetsvegan
    puss skrev 2014-02-28 19:46:56 följande:

VEM kommer med en snygg väska från H&M so är 40 år gammal??
    Vem pratar om HM och vem pratar om att låta 10k hänga i garderoben när de kan användas till vettigare saker?
    Om 40 år går det att kpa en ny kopia för 149kr. Räkna på den ränteförlusten under 40 år....

• Arbetsvegan
    Nyfiken gul skrev 2014-02-28 19:47:09 följande:
    Gud vad jag skrattar åt det här inlägget.

Fattar ni inte att vi alla är omgivna av kopior dagarna i ända!  

HUR skulle nån kunna se att det är en kopia av jeans eller designväska nån går och bär på? 

Whahahaha!! herregud så dumt! 

Jag äger också kopior, köpta utomlands.  Vem bryr sig?

Varför jag köper en kopia?

Varför ända in i helsingborg skulle jag köpa en väska för 10 lax och skylta på stan? Jag är inte dum i huvudet.... 
  • Arbetsvegan
    Lady Paraplyh skrev 2014-02-28 19:50:29 följande:

För att det är olagligt, de som gör kopiorna jobbar ofta under urusla förhållanden och får knappt betalt för sitt arbete. Dessutom anser jag att det är omoraliskt att göra en profit på någon annans produkt.
    Ja och?
    Vad händer för att det är olagligt? Not so much..
    Du vet väl att det OFTAST är samma arbetar som r både original OCH kopior. I samma fabrik?

En till anledning varför man inte ska betala svindyrt för en "äkta" vara, de tar svinbetalat för att arbetare sliter ihjäl sig...
Svar på tråden Varför köper du kopior?