Varför köper du kopior?
Det är inte lätt att få tag på identiska kopior, inte den bästa sorten.
Du har verkligen snöat in på att allt handlar om status för alla. Newsflash - Det gör det inte! Varför deltar du själv i tråden och hela tiden lägger orden i munnen på andra och tror att du har full koll på allting när det uppenbarligen inte är så det ligger till? Du är fri att ha din åsikt om status osv, men det blir lite fånigt när du ständigt agerar utifrån att din åsikt är den enda rätta och att alla andra har fel.
Jag äger ett tjugotal märkesväskor (LV, Chanel, Michael Kors, Dior m.fl) och jag är inte hjärntvättad på något sätt. Om du nu vill fortsätta tycka det så är det upp till dig. Jag vet mycket väl själv varför jag köper det jag köper och det har inte med hjärntvätt eller statushets att göra för fem öre.
För att ta fler exempel - De som väljer att köpa pasta från Barilla istället för Ica Basic. Är de hjärntvättade? De som handlar på Hemköp istället för LIdl, är de hjärntvättade? De som köper en iPhone istället för en gammal Nokia 5110. Är de hjärntvättade?
Jag kan bara konstatera att många väljer bort randsydda skor, kavaj och armbandsur till förmån för limmade plastskor, mysbyxor och en dyr mobil på avbetalning. De tror att kvalitet räknas i antalet funktioner. De ser hellre på Ironman 3 än köper biljetter till Gertrud på Dramaten och väljer Aftonbladet TV framför morgontidning. Alla gör som de vill, det är demokratins baksida.